728 x 90

معاون پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای رژیم: با اجرای FATF نهادهایی مانند سپاه تحریم می‌شوند

اف ای تی اف
اف ای تی اف

علی باقری معاون پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم ایران عصر روز پنجشنبه ۲۶مهر۹۷در جمع عوامل رژیم گفت: با اجرای FATF دچار خود تحریمی می‌شویم و نهادهایی مانند سپاه و برخی دانشگاهها دچار تحریم می‌شوند. دولتیها هم خودشان اعتراف کرده‌اند که این کنوانسیون هیچ حق شرطی برای ما ایجاد نمی‌کند. توافقی با FATF امضا کرده‌اند که حتی متن آن را نیز در داخل شفاف نکرده‌اند، نمایندگان مخالف شفافیت همه چیز را در اختیار بیگانه قرار دادند. شفافیت برای خارج است نه داخلی ها.

 

عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم گفت: برجام برای ما هیچ حاصلی نداشته، اروپاییها هم رسماًً گفتند که تحریمهای ثانویه آمریکا را اجرا می‌کنیم، البته یک وعده‌های کوچکی داده‌اند که کانال‌هایی را برای برخی مبادلات ایجاد کنند، این هم نسیه است و هنوز هیچ چیزی معلوم نیست.

 

بررسی لایحه سی.اف.تی. در جلسه شورای نگهبان رژیم با حضور معاون آخوند روحانی و جواد ظریف،

ادامهٔ جدال در درون رژیم بر سر تن‌دادن به کنوانسیونهای اف.ای.تی.اف

گروه ویژه اقدام مالی اف.ای.تی.اف. که از روز یکشنبه ۲۲مهر جلسات خود را در پاریس شروع کرده است، از روز چهارشنبه اجلاس عمومی خود را به ریاست مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا آغاز کرد.

این جلسه ۳روزه با حضور مقام‌هایی از ۲۰۴کشور جهان، موضوعات مختلف، از جمله پرونده رژیم آخوندی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

در همین حال، جدال در درون رژیم بر سر تن‌دادن به کنوانسیونهای مربوط به اف.ای.تی.اف هم‌چنان ادامه دارد. رسانه‌های رژیم آخوندی در روز ۲۵مهر نوشتند:

 

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع درباره بررسی CFT در جلسه روز چهارشنبه گفت، در این جلسه جهانگیری معاون اول روحانی و جواد ظریف و تعداد دیگری از اعضای هیأت دولت شرکت کردند و درباره این لایحه توضیح دادند.

 

آخوند جنتی نیز گفت: معیار و ملاک شورای نگهبان قانون است و امیدواریم که نتیجه عملکرد ما به نفع نظام باشد.

در حال حاضر، علاوه بر تعیین‌تکلیف نشدن لایحه CFt در شورای نگهبان ارتجاع، دو مصوبه دیگر مربوط اف.ای.تی.اف در مرحله بررسی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

در یک اقدام همآهنگ، شمار زیادی از آخوندهای حوزههای مختلف و نیز عوامل رژیم در دانشگاهها با امضای نامهای خطاب به شورای نگهبان نوشتند: پذیرش الزامات استعمارگونه‌FATF (نظام) را در یک باتلاق حقوقی گرفتار میکند.

 

پاسدار زارعی از سرکردگان سپاه پاسداران نیز با رد حرفهای عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم گفت: عراقچی به‌طور عامدانه و آگاهانه مغلطه میکند. CFT‌ آغازی از یک زنجیره ۱۵گانه است.

... دولت روحانی اساساً با همه تار و پودش در مسیر اجرای این مصوبه قرار دارد.

 

سپاه پاسداران نیز نوشت: راهحلهایی چون برجام و پیوستن به "افایتیاف" یکراهحل نیستند، بلکه خود یک مشکل در کنار دیگر مشکلات هستند.

 

کیهان خامنهای پیشنهاد یک مقام بانک مرکزی رژیم در مورد این‌که اشخاص و نهادهای تحت تحریم حکومت آخوندی مبادلات پولیشان را با یکدیگر پیش ببرند، «توصیه عجیب» و «تجویز خودتحریمی» توصیف کرد و نوشت: با این پیشنهاد بخش زیادی از نهادهای امنیتی و اقتصادی کشور باید در داخل کشور مورد تحریم قرار گرفته و این نهادها و سازمانها مشکلات را بین خودشان حل کنند!

 

از سوی دیگر، روزنامه‌ ایران متعلق به دولت آخوند روحانی به باند رقیب در مورد پیامدهای تن ندادن به اف.ای.تی.اف هشدار داد و نوشت: برگشت به لیست سیاه FATF شاید بدترین اتفاق ممکن در شرایطی است که جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر دنیا سعی در حفظ برجام دارند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3c0dc0e-ba26-4d77-9fd9-474c53f4c715"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات