728 x 90

معاون وزیر دفاع‌ آمریکا: کشتی‌های ما حق دفاع از خود را محفوظ نگه می‌دارند

دیوید نورکویست، معاون وزیر دفاع‌ آمریکا
دیوید نورکویست، معاون وزیر دفاع‌ آمریکا

پس از تصمیم روز گذشته دونالد ترامپ که به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا اجازه داده تا با هر گونه تهدیدی که از طرف رژیم ایران هست درگیر بشوند، دیوید نورکویست، معاون وزیر دفاع‌ آمریکا، روز ۳ اردیبهشت ۹۹ گفت: رئیس‌جمهور هشدار مهمی به‌رژیم ایران داد. همه کشتی‌های ما حق دفاع از خود را محفوظ نگه می‌دارند و افراد رژیم باید در مورد رفتارشان بسیار مراقب باشند.

معاون وزیر دفاع‌ آمریکا افزود: برنامه موشک بالستیک رژیم ایران هم‌چنان یک تهدید منطقه‌یی محسوب می‌شود. ما کماکان در رابطه با توانایی‌مان برای دفاع در برابر تهدیدهایی که رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن ایجاد می‌کند، مطمئن هستیم.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری درباره جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی در خلیج‌فارس گفت: به نیروی دریایی ایالات متحده دستور شلیک و انهدام هر کدام و همه قایقهای مسلح رژیم ایران را دادم. اگر برای کشتی‌های ما در دریا مزاحمت ایجاد کنند.

ژنرال جان هایتن معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: پیام رئیس جمهور به‌شدت واضح است و فکر کنم رژیم ایران این را فهم کند. وی افزود این یک نمونه دیگر از رفتار بدخواهانه رژیم ایران است.

سناتور لیندزی گراهام ضمن حمایت از تصمیم دونالد ترامپ گفت: من کاملاً از تصمیم رئیس جمهور ترامپ حمایت می‌کنم که به کشتی‌های نیروی دریایی اجازه داده تا با هر گونه تهدیدی که از طرف ایران هست درگیر بشوند. ما مدیون مردان و زنان اونیفورم پوش مان هستیم که بتوانند از خودشان دفاع کنند


خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت ما به خطر افتادن ملوانهایمان را تحمل نمی‌کنیم. اگر آنها کشتی‌های ما را به خطر اندازند و خدمه و ملوانهای کشتی‌مان را در خطر قرار دهند من نمیگذارم چنین وضعیتی اتفاق بیفتد و ما آنها را غرق می‌کنیم.
-این[چنین وضعیتی] یک تهدید است و وقتی آنها که مسلح هستند و سلاح های اساسی هم دارند به کشتی ما نزدیک شوند ما غرقشان می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4700fd2e-e1b8-488c-8a3d-242249ad147b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات