728 x 90

معاون مرکز اسلامی‌ هامبورگ از آلمان اخراج شد

سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ
سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ

نشریه آلمانی بیلد، با انتشار خبری کوتاه در روز جمعه، ۱۳آبان، نوشت سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی‌ هامبورگ، شامگاه چهارشنبه سوم نوامبر، ساعت ۲۱ و ۷دقیقه به‌وقت محلی، خاک آلمان را به مقصد دبی ترک کرد.

به‌گزارش بیلد، تصمیم موسوی‌فر به‌منظور ترک داوطلبانه خاک آلمان از اخراج او به‌وسیله مقام‌های قانونی این کشور جلوگیری به‌عمل آورد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در نشریه بیلد، موسوی‌فر باید یک هفته پیش از این تاریخ خاک آلمان را ترک می‌کرد، اما او تا آخرین لحظه در برابر حکم اخراج خود از خاک آلمان مقاومت نشان داد.

به گزارش رسانه‌های آلمانی در اواخر ماه خرداد، سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی‌ هامبورگ (IZH) به‌دلیل «حمایت از سازمانهای افراطی و تروریستی شیعه و هم‌چنین ویدیوهای تبلیغاتی که در حمایت از این گروهها در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود»، از آلمان اخراج شده بود.

بر اساس آنچه رسانه‌های آلمانی در آن زمان اعلام کردند، موسوی‌فر ملزم به ترک فوری آلمان شده بود و مقرر شده بود که در صورت امتناع به سه حال حبس محکوم شود.

بیلد می‌نویسد او دو بار تلاش کرد تا حکم دادگاه را به چالش بکشد؛ تلاشی که در نهایت به جایی نرسید و حتی وکیلش، که قصد داشت اجازه حضور موسوی‌فر در خاک آلمان را تا ۲۶ژانویه ۲۰۲۲ تمدید کند، موفقیتی به‌دست نیاورد.

حالا نشریه بیلد می‌نویسد مقام‌های آلمانی شکی ندارند که، برخلاف ادعای مسئولان «مسجد آبی» یا همان مرکز اسلامی‌هامبورگ، این مکان مرکزی برای فعالیت‌های سیاسی است و سلیمان موسوی‌فر به‌طور مستقیم با تهران ارتباط دارد و گزارش فعالیت‌هایش را در اختیار نهادهای امنیتی وابسته به جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

به‌گزارش بیلد، مرکز اسلامی‌ هامبورگ «نمازخانه سفارت جمهوری اسلامی» به‌حساب می‌آید و کانونی به‌منظور تقویت فعالیت‌های برون‌مرزی حکومت اسلامگرای ایران است.

حدود یک ماه پیش، نشریه آلمانی اشپیگل از تلاش فراکسیون پارلمانی احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال‌مسیحی آلمان برای حمایت از خیزش سراسری مردم ایران در اعتراض به جمهوری اسلامی خبر داده و نوشت که این احزاب در طرحی که به پارلمان آلمان ارائه دادند خواستار بسته شدن مرکز اسلامی‌ هامبورگ و جلوگیری از هر گونه همکاری آن با سازمانهای دولتی آلمان شدند.

اشپیگل نوشت که اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان سال‌هاست که «مرکز اسلامی‌ هامبورگ» را زیر نظر دارد و معتقد است که این مرکز و سفارت رژیم ایران در آلمان، مهمترین نهادهای نمایندگی ایران در آلمان‌ هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb824412-d2e4-430e-a343-6cd3789d680b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات