728 x 90

معاون سخنگوی کاخ سفید: تلاش رژیم ایران برای کسب سلاح اتمی و بی‌ثبات سازی منطقه خاورمیانه

هوگان جیدلی معاون سخنگوی کاخ سفید
هوگان جیدلی معاون سخنگوی کاخ سفید

در یک کنفرانس مطبوعاتی در داخل هواپیمای اختصاصی دونالد ترامپ که روز پنجشنبه ۴مرداد ۹۷ با معاون سخنگوی کاخ سفید هوگان جیدلی به‌عمل آمد در حالیکه خبرنگاری از استرالیا سؤال کرد ایالات متحده در حال آماده‌سازی برای یک حمله هوایی به ایران می‌باشد یا این‌که در حال بررسی این گزینه است، آیا شما می‌توانید اینرا تأیید کنید؟ چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ این مقام کاخ سفید پاسخ داد: من نمی‌توانم این گزارش را تأیید کنم. من شما را در اینرابطه به وزارت دفاع ارجاع می‌دهم. چیزی که من می‌توانم به شما بگویم این است که رئیس‌جمهور در رابطه با موضعش نسبت به ایران بسیار روشن بوده است.

دلایل ترامپ در مورد مواضعش علیه رژیم ایران و خروج از برجام

معاون سخنگوی کاخ سفید افزود در مورد اقدامات رژیم ایران، بی‌ثبات کردن منطقه توسط آنها، خواست و تلاش آنها برای دستیابی به سلاح اتمی، این یکی از دلایلی است که او توافق اتمی با ایران را بدترین توافقی که تابحال دیده خواند، بدترین توافق در تاریخ و این دلیلی است که از آن خارج شد. چرا که ما الآن می‌دانیم که توافق اتمی ایران باعث جلوگیری ایران از مسیری که آن را از دستیابی به یک سلاح اتمی بازدارد نبوده است، در واقع راه را برایش هموار کرد. ولی ما در حال کار و تلاش با شرکا و متحدانمان جهت تلاش برای مجبور ساختن ایران به تغییر رفتارش و متوقف‌ساختن اعمالش در سراسر منطقه هستیم....

هوگان جیدلی در پاسخ به این سؤال که پس آیا فرمان یک حمله هوایی داده می‌شود، آیا این یکی از گزینه‌ها برای مجبور ساختن به تغییر رفتار نیست؟ گفت: من جلوتر از هیچ گزینه‌یی حرکت نخواهم کرد. همان‌طوریکه میدانید، رئیس‌جمهور هر کاری که قرار است در اینرابطه انجام دهد را [از قبل] تلگراف نمی‌کند.

بیشتر بدانید:

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نسبت به رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران و صدور تروریسم آن هشدار داد. وی روز سه‌شنبه ۲مرداد۹۷ در یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا از اخطار دونالد ترامپ به رژیم ایران حمایت کرد و گفت:‌ رژیم ایران در مسیر اشتباهی است.

به گزارش خبرگزاری رویتر جیمز متیس نگرانیهایش را در مورد اقدامهای رژیم ایران در خاورمیانه برشمرد و به حمایت این رژیم از بشار اسد در جنگ سوریه و حمایت از شبه‌‌نظامیان حوثی اشاره کرد. شبه‌‌نظامیان حوثی با دولت به‌رسمت شناخته شده بین‌المللی یمن در جنگ هستند.

جیمز متیس افزود: «وقت آن است که رژیم ایران خودش را جمع‌وجور کرده و به صدور تروریسم و اخلال در سراسر منطقه پایان دهد».

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5815af7-d6ab-4e05-8a3c-9e5560674c02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات