728 x 90

معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا حملات شبه‌نظامیان حوثی به تأسیسات آرامکو را محکوم کرد

جالینا پورتر  معاون اول سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
جالینا پورتر معاون اول سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

جالینا پورتر معاون اول سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ مطبوعاتی حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به تأسیسات آرامکو را محکوم کرد.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۹اسفند نوشت: خانم پورتر گفت: ما هم‌چنان نسبت به استمرار حملات به عربستان سعودی عمیقاً نگران هستیم. ما شاهد بودیم که حوثی‌ها مسئولیت این حملات را به عهده گرفتند و تلاشهای حوثی‌ها را برای ایجاد اخلال در تأمین انرژی جهانی با هدف قرار دادن زیرساختهای عربستان سعودی محکوم می‌کنیم. این رفتار نشان‌دهنده بی‌توجهی کامل به امنیت شهروندان غیرنظامی است که در نزدیکی سایتها کار یا زندگی می‌کنند.

افکار عمومی بین‌المللی خواستار پایان دادن به حملات و پایان درگیری در یمن شده‌اند. هفته گذشته، ایالات متحده به انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا پیوست تا اقدامات تجاوزکارانه حوثی‌ها را که علیه عربستان سعودی و خود یمن انجام می‌شود، محکوم کند.

این هفته، شورای همکاری خلیج‌فارس خواستار پایان دادن به حملات و بازگشت به میز مذاکره برای حل منازعات و ایجاد صلح پایدار است که مردم یمن استحقاق آن را دارند. و دیروز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز حمله حوثی‌ها به مارب و حملات مرزی علیه عربستان سعودی را محکوم کردند.

این حملات تلاشهای صلح را در یک لحظه حساس تهدید می‌کند، زمانی که جامعه جهانی به‌طور فزاینده‌یی جبهه متحدی را در حل جنگ در یمن نشان می‌دهد.

ما از همه طرفها می‌خواهیم به‌طور جدی به آتش‌بس متعهد شده و در مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل متحد به همراه تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا، شرکت کنند. . …

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9f156e0-78cc-4a6d-8c4d-0fa993b9cca1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات