728 x 90

مضحکه؛ نه قالیباف، کل نظام

سخن روز
سخن روز

سفر پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع به مسکو، بحران‌آفرین شد! آن هم سفری که قالیباف گفت حامل پیام خامنه‌ای برای پوتین است و این‌که «در پیام خامنه‌ای بر استحکام، مستمر و راهبردی بودن روابط نظام و روسیه تأکید شده است!» (۲۰بهمن).

اما از همان ابتدا که گفته شد پوتین دیداری با قالیباف نخواهد کرد، بی‌درنگ مقامات نظام علت را «پروتکل‌های بهداشتی پوتین» عنوان کردند که رئیس چماقدار مجلس نظام، آنها را نپذیرفته است! اما فضایی رسانه‌ها و کارشناسان نظام بازتاب دادند، گویای چیز دیگری است. یکی پتهٔ قالیباف را روی آب ریخت که آخر کدام پروتکل بهداشتی؟ علت این بود که «تشکیلات ریاست‌جمهوری روسیه رسماً اعلام کرده که رئیس مجلس ایران را به حضور نپذیرفته است» (روزنامهٔ حکومتی آفتاب یزد-۲۰بهمن)؛ و با طعنه به بهانه‌های مسخره ادامه داد: «به نظر می‌رسد مشاوران و نزدیکان قالیباف بهتر است صغری و کبری نچینند. این‌که اعلام شود دیدار از طرف شهردار اسبق تهران لغو شده (نه از سوی پوتین) با هیچ چسبی نمی‌چسبد!» (همان منبع)؛ یکی هم گفت: «آن چیزی که در عمل پوتین رخ داده را باید توهین دانست!» (روزنامهٔ حکومتی آرمان-۲۰بهمن)، و دیگری هم به‌خاطر خواری و ذلت کل نظام که کارگزاران بی‌آبرویش حتی گدای یک عکس با رئیس کشور دیگر هستند عمامهٔ نداشته را بر زمین کوبید که‌ای «خاک بر سر من که بادمجان دورقاب‌چینهای ‎رئیس مجلس نظامم برای عکس او با ‎پوتین دروغ جعل می‌کنند!» (مهاجری-کارشناس حکومتی-۲۰بهمن)؛ و آن یکی هم با اشاره به تحویل نگرفتن قالیباف از سوی پوتین با حسرت گفت: «رئیس چشم آبی و سرد کرملین کاسه و کوزه‌ها را برهم زد!» (آفتاب یزد-۲۰بهمن)؛ و دیگری عجز و لابهٔ پشت پردهٔ قالیباف و خامنه‌ای در درگاه کرملین و دروغهای بعدی آنها را برملا کرد که «بارها به سفیر روسیه التماس می‌کنند و وقتی «نه» می‌شنوند به دروغ می‌گویند پروتکل روسیه را نپذیرفتیم. چنین ‎ذلت و ‎خفتی در دوره ‎قاجار هم نبوده است!» (روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت-۲۰بهمن).

 

همین ریختن بیشتر آبروی نداشتهٔ قالیباف و خامنه‌ای و کل نظام باعث شد رئیس مجلس چماقدار نظام ناله کند: «تا وقتی سفر من به مسکو و اهداف آن مشخص شد، دیدید چه غوغایی به‌راه انداختند؟»؛ بعد هم به نیاز مبرم خامنه‌ای در بحبوحه‌ٔ خفگی نظام برای دراز کردن کاسهٔ گدایی به سوی شرق اشاره کرد که: «می‌خواستم سفر را به‌تأخیر بیندازم، خامنه‌ای گفت نه، این سفر به‌تأخیر نیفتد، نکاتی دارم که مکتوب می‌کنم و آن را ببرید!» (قالیباف-۲۰بهمن).

بنا بر این سفر به «این مهمی!» تبدیل شد به آینه‌ای از آشفتگی درون نظام. حتی در این میان روحانی وزیرش را به صحنه فرستاد تا به طعنه به «پیام خامنه‌ای» و خود قالیباف، با پیش کشیدن جنازهٔ «امام» برای بستن دهن آنها بگوید: «درس امام این بود که همان‌گونه که به کاخ‌سفید اعتمادی نیست، امید بستن به کاخ کرملین هم راهبرد درستی نیست!» (۲۰بهمن).

 

همین وضعیت درهم ریخته که آشفتگی و بحران درونی نظام را هر چه بیشتر برملا کرد، باعث شد در مسکو قالیباف را در حد یک پادو هم تحویل نگیرند! تا جایی که سایت حکومتی خبر فوری نوشت: «رئیس دومای روسیه هم به استقبال قالیباف نرفت! تنها مقام بلندپایه‌ای که از رئیس مجلس استقبال کرد، رئیس یکی از کمیسیون‌ها مجلس روسیه بود!» (-۲۰بهمن)؛ و همراه با این توسری عکس قالیباف را منتشر کرد که تنها یک نفر از اعضای دومای روسیه، در پاگرد فرودگاه، او را روی مبل نشانده و گپ می‌زند!

 

واکنش‌های درونی و بیرونی به سفر مفتضح قالیباف به روسیه، نشان از انزوای شدید رژیم آخوندی دارد که حتی نزدیک‌ترین متحدان بین‌المللی آن هم، با بالاترین سطوح رژیم این‌گونه با تحقیر و توسری برخورد می‌کنند. رژیمی که همگان می‌بینند چگونه با کشتار و سرکوب، نومیدانه تلاش می‌کند جامعه‌یی عاصی و جوشان را مهار کند؛ اما این جامعه نشان داده که سر بزنگاه بسان آتشفشانی خروشان، فوران می‌کند. از این رو همگان اشراف دارند که رابطه با این رژیم شرط‌بندی روی اسب مرده است. بازخورد این واقعیت را می‌توان در رخدادهای سفر قالیباف به مسکو، به‌روشنی دید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afadae75-e730-489d-8de0-2c95e22c8600"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات