728 x 90

مضحکه در مجلس ارتجاع + فیلم

در جریان استیضاح وزرای روحانی صحنه‌هایی در مجلس ارتجاع پیش آمد که دستمایه طنز یک روزنامه  و تأکید بر سطح سواد نمایندگان و انتخاب کنندگان آنها شده است.

نماینده مجلس ارتجاع با  تلفظ کلمه «لوور» بحران ایجاد کرد و در رسانه‌های حکومتی و شبکه‌های اجتماعی به مضحکه تبدیل شد.

به نمونه‌ای از رسانه‌های حکومتی نگاه کنید:

جهان صنعت: اکبر رنجبرزاده یکی از اعضای هیات‌رئیسه مجلس مجبور شد کلمه «لوور» را تلفظ کند ولی متأسفانه موفق نبود. او در 52سال عمر با عزت خود تلاش کرده بود که با این کلمه مواجه نشود ولی متأسفانه چرخ روزگار این دو را مقابل یکدیگر قرار داد.

او ابتدا کار خود را با لووُر و لووِر آغاز کرد و با لووووور و لوبر ادامه داد. وی همچنین در این میان کلمات دیگر را هم بی‌ نصیب نگذاشت و با مهارتی خاص و به‌طور پارتیزانی «سوربُن» را سوربِن و «موزه» را مُزِه تلفظ کرد. خبرها حاکی از این است که او هم‌چنان تلاش می‌کند تا کلمه لوور را تلفظ کند ولی متأسفانه موفق نبوده است. آتش‌نشانی، هلال احمر و نیروهای امدادی به محل اعزام شده‌اند تا این نماینده را از این بحران ناجور نجات دهند. رئیس ستاد بحران کشور گفته است: اگر این نماینده تا پایان امشب نتواند این کلمه را تلفظ کند، «تکاورهای کلاه سبز» ارتش وارد عمل خواهند شد و به جای ایشان این کلمه را ادا خواهند کرد. او هم‌اکنون نیز در حال تلاش است و با ادای کلماتی مانند‌ لووَر، لوبَر، لودِر، مُتِبَلوِر، لوزِر، لونه، لواسان، لواشک، لوفتانزا،... هم‌چنان شانس خود را برای تلفظ «لوور» امتحان می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین شانس های استیون هاوکینگ این بود که مرد و این اتفاق را ندید که در جهانی زندگی می‌کند که عضو هیأت‌رئیسه پارلمانی یک کشور نمی‌تواند لوور را تلفظ کند.

از مردم اسدآباد همدان خواهشمندیم در انتخابات‌های آینده دقت بیشتری به خرج دهند و به افراد توانمندتری رأی دهند. زیرا مجلس جایی است که حتی ممکن است نمایندگان مجبور شوند از کلماتی مثل قسطنطنیه و پروپاگاندا استفاده کنند. خبرهای غیررسمی حاکی از این است که تعدادی از نمایندگان مجلس رنجبرزاده را دوره کرده‌اند و از او می‌خواهند کلمه «آگراندیسمان» را تلفظ کند. او نیز سرش را میان دو دست خود گرفته و جیغ می‌کشد.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور‌ فرانسه در توئیتی گفته: اگر این نماینده مجلس تا سه روز آینده موفق به تلفظ نشد، نام موزه لوور را به موزه رنجبرزاده تغییر می‌دهیم تا ایشان بتواند آن را تلفظ و از این بحران عبور کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09c716f9-c793-4f0f-b133-20695eabd593"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات