728 x 90

مصطفی معین در مورد علت پنهان‌کاری زمان ورود ویروس کرونا: «ملاحظاتی داشتند ملاحظات سیاسی به‌لحاظ سالگرد انقلاب و انتخابات مجلس»

مصطفی معین
مصطفی معین

مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی رژیم و وزیر پیشین علوم در مورد علت پنهان‌کاری و دیر اعلام شدن ورود ویروس کرونا به ایران اعتراف کرد و گفت: «ملاحظاتی داشتند ملاحظات سیاسی به‌لحاظ سالگرد انقلاب و انتخابات مجلس یکی دیگر مسأله عادی‌سازی بود که بگویند خبری نیست کنترل داریم نگران نباشید».

مصطفی معین گفت: «در مدیریت بحران کرونا از ۳۰ تا ۴۰درصد ظرفیت کشور استفاده شده است البته در خط مقدم از بیش از ۱۰۰درصد پتانسیل پزشکان و پرستاران استفاده شده است اما از همه منابع کشور برای این مدیریت و نیز منابع لازم برای حفاظت از سلامت مردم استفاده نشده است. تهدیدهای زیادی هم وجود دارد. مثل این‌که پنهان‌کاری و واقعیتها را به‌خاطر ملاحظات سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک کتمان کنیم. نباید زمان ورود بیماری را پنهان کنیم. باید از علم تبعیت کنیم نباید خلاف علم در مورد کنکور، عزاداری و امور دیگر تصمیم بگیریم... اگر من مسئولیت داشتم اجازه نمی‌دادم نه کنکور و نه هیچ جشن و عزایی برگزار شود، این دیدگاه اخلاقی و انسانی است. ما در صف نانوایی که ۱۰نفر بیشتر نیستند نتوانسته‌ایم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، چطور می‌توانیم در یک جمعیت میلیونی پروتکل‌ها را رعایت کنیم. عوارض این خسارت‌ها، ناامیدی، هرج و مرج و ناامنی خواهد بود... اگر منتظر باشیم با حرکت به سمت ایمنی جمعی ۷۰درصد جامعه مبتلا شوند اشتباهی بزرگی کرده‌ایم زیرا از یک‌طرف بیمارستانها لبریز می‌شوند و از طرف دیگر این میزان مبتلا تلفات بسیار وحشتناکی هم خواهد داشت» (ایرنا ۲۲مرداد).

نمکی وزیر بهداشت رژیم در جنگ گرگها و فساد حکومتی که باعث تشدید بحران کرونا شده است، گفت: «سلامت اصلی‌ترین رکن اساسی کشور است... اما عده‌یی فکر می‌کنند باید اولویت‌های دیگری را پر رنگ دید. همه تلاش خود را کردیم که این دو صدایی‌ها را به تک صدایی و مهار زودرس کرونا بدل کنیم». وی «درباره یک میلیارد یورو صندوق ذخیره ارزی» که خامنه‌ای ۱۸فروردین تصویب کرد گفت تنها «۳۰ درصد را تحویل گرفتیم که بیشتر آن هم در کاهش درآمدهای بیمارستانها و... هزینه شده است. بعد از آن هم هنوز دریافتی از این مبلغ نداشتیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/316aeb24-588a-46b8-8bc7-ad80a809f84e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات