728 x 90

مصاحبه سیمای آزادی با محمد محدثین در ارتباط با اعمال محدویت وزارت‌خارجه آمریکا علیه ۱۳تن از قاتلان دکتر کاظم رجوی

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

مجری: می‌خواستم برای ما توضیح بدهید که این اعمال محدودیت علیه ۱۳تن از قاتلان دکتر کاظم رجوی چه پیامی دارد؟

محمد محدثین: با سلام به همه هم‌میهنان عزیز

این اعمال محدودیتها ۳۰سال بعد از شهادت دکتر کاظم رجوی، شهید بزرگ حقوق‌بشر در واقع قدم اول از آن چیزی است که مقاومت ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران در این ۳۰سال برای آن جنگیده و برای آن تلاش کرده است و سراسر دنیا را به‌خاطر این درنوردیده است.

واقعیت این است که پرونده شهادت دکتر کاظم رجوی یکی از مستحکم‌ترین پرونده‌های ترور رژیم آخوندی در خارج از کشور بوده است. تروریستها، فرماندهان، عاملان و آمران روشن هستند، شرایط قتل روشن است، تاریخ ورود و خروج آنها به سوئیس برای این جنایت بزرگ روشن است، همه چیز روشن است. یک پرونده بسیار محکم که قضات تحقیق سوئیس، قاضی شاتلند و بعد قاضی ژاک آنته‌نن راجع به آن به تفصیل صحبت کردند و دو ماه بعد از این ترور جنایتکارانه اسامی ۱۳تن، همین ۱۳تن که الآن در لیست ممنوعیت‌های وزارت‌خارجه آمریکا گذاشته شده است، را به‌عنوان قاتلان اعلام کردند.

واقعیت این است که مماشات، سیاست مماشات و سازش با رژیم آخوندی که تا حالا مانع این بوده است که قاتلان و جنایتکاران و عاملان و عامران جنایتهای تروریستی رژیم، به‌ویژه این جنایت که همه ابعادش روشن است، انگیزه‌های آن روشن است، عواملش روشن است، اینها به پای میز محاکمه کشیده شوند. این اولین قدم است. این چیزی است که کشورهای اروپایی که این جنایت و جنایتهای مشابه این در خاک آنها اتفاق افتاده است تأخیر زیادی برای رسیدگی به این پرونده‌ها دارند. همان‌طور که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، اعلام کردند بعد از این اعمال محدودیتها باید عامران واقعی این جنایت هم مورد مجازات، محاکمه و تحت موأخذه قرار بگیرند.

خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه این رژیم کسی که دستور نهایی را صادر کرده است، ولایتی وزیر خارجه وقت و مشاور کنونی خامنه‌ای، فلاحیان وزیر اطلاعات وقت رژیم و همین‌طور حسن روحانی که در آن زمان دبیر شورای عالی امنیت رژیم بوده است.

کما این‌که در مورد ترورهای بعدی که در سالهای بعد اتفاق افتاد و همین جنایت که می‌خواستند در ویلپنت پاریس در گردهمایی بزرگ ایرانیان انجام بدهند همین افراد همین جنایتکاران هستند و افرادی که به آنها اضافه شدند، مثل علوی وزیر اطلاعات کنونی رژیم و جواد ظریف وزیر خارجه رژیم. اینها کسانی هستند که مستحق محاکمه و مجازات هستند و بدون این‌که این قاطعیت اعمال شود سیاست ترور، سیاست جنایت در خارج از مرزهای ایران و از جمله در اروپا توسط این رژیم هرگز متوقف نمی‌شود.

محمد محدثین: من فکر می‌کنم پیام این اعمال محدودیتها در حقیقت عبارت است از به‌رسمیت شناختن این‌که این جنایت توسط رژیم ایران توسط سلسله مراتب رژیم ایران از ولی‌فقیه تا لایه‌ها و سطوح پایین‌تر انجام شده است و این قدم اول است برای این‌که این پرونده در دادگاههای بین‌المللی ر واقع مطرح شود، در عرصه‌های مختلف سیاسی و حقوقی مطرح و این عاملان و آمران مجازات بشوند.

در همین رابطه ترور دکتر کاظم رجوی به‌عنوان کسی که اولین دادخواه و دادخواه بزرگ شهدای قتل‌عام سال۱۳۶۷ بوده است پرونده او خود جزیی از جنایت علیه بشریت توسط رژیم ایران محسوب می‌شود و به همین خاطر امیدوارم گامی که برداشته شده است، مقدمه‌یی باشد برای گامهای بعدی که مقاومت ایران با تمام قوا به‌آن مشغول است که بتواند سردمداران این رژیم را به‌عنوان جانیان علیه بشریت به پای میز محاکمه بکشاند که انشا‌الله که توسط مردم ایران و بعد از آزادی ایران و یا در دادگاههای بین‌المللی محقق شود.

برگرفته از سیمای آزادی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd8fba24-1b5d-41da-b050-a6fa369f99a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات