728 x 90

مصاحبهٴ سیمای آزادی با محمد العرب خبرنگار تحولات جنگ در یمن دربارهٴ دخالتهای ویرانگر رژیم آخوندی

مداخلات ويرانگر رژيم آخوندي
مداخلات ويرانگر رژيم آخوندي

محمد العرب خبرنگار که تحولات جنگ در این کشور را پوشش می‌دهد در گفتگو با سیمای آزادی گوشه‌هایی از دخالتهای ویرانگر رژیم آخوندی و سپاه پاسداران در یمن را برشمرد که  توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

 

محمد العرب- خبرنگار در یمن

رژیم آخوندی اقدام به آموزش کودکان از سن هفت سالگی تا 13سالگی برای نحوه به کار بردن سلاح می‌کند و همچنین نحوه انتقال و کار گذاری مواد منفجره، این رژیم هم‌چنین از زنان جهت انجام  فعالیتهای نظامی سوء استفاده می‌کند و همچنین می‌کوشد که کشت و کشتار داخلی در یمن راه بیاندازد که به نوبه خود روند امنیت و روند با ثبات سازی را با تأخیر روبه‌رو می‌سازد. این رژیم هم‌چنین امکانات و پتانسیلهای نظامی مربوط به سپاه پاسداران و بسیج را به منظور طراحی و پیشرفته کردن تسلیحات به‌ویژه موشکهایی که از یمن علیه کشورهای همسایه آن  و نیز در داخل یمن شلیک می‌شود، به کار بسته است.

نقش آخوندها در داخل یمن، نقشی منفی است که موجب بحرانی شدن وضعیت انسانی و موجب پیچیده شدن راه‌حل سیاسی  و همچنین ویرانگری در زیرساختهای یمن شده است. باندهایی در یمن وجود دارند که در ارتباط با سپاه پاسداران می‌باشند که اقدام به سرقت آثار باستانی از مناطقی مانند ” سرواح”، ” براقش” و سایر مناطق  می‌کنند. در این رابطه شهر براقش (در استان جوف) که هزار سال قدمت داشته توسط شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ولایت فقیه به انبارهای سلاح تبدیل شده و انفجارهای بزرگ این انبارها موجب ویرانی این شهر باستانی شده است. 

بگذارید در مورد  مینها صحبت کنم. میلیونها مین هست که عمدتاً از ماده C4در آن استفاده شده که در داخل ایران و با فناوری ولی‌فقیه و فن‌آوری سپاه پاسداران و بسیج ساخته می‌شود وافراد ساده یمنی را آموزش می‌دهند که چگونه این مینها را مورد استفاده قرار دهند و چگونه بکارند. این مینها دارای باطریهایی هستند که تا بیست سال قابل استفاده باقی می‌مانند که برای انسان و حیوان  و نیز برای صلح محلی یمن خطرناک اند.

آنچه سپاه پاسداران و بسیج و ولی‌فقیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن چه حزب‌الله و چه شبه‌نظامیان عراقی در یمن مرتکب می‌شوند جنایت علیه بشریت و جنایتهای حکومتی و جنایت جنگی محسوب می‌شود و من یقین دارم که روزی خواهد رسید که فرماندهان سپاه پاسداران و فرماندهان بسیج و فرمانده این شبه‌نظامیان در برابر جامعه جهانی قرار خواهند گرفت و از آنها حسابرسی خواهد شد تا به‌خاطر جنایتهایی که علیه مردم یمن مرتکب شدهاند مورد مجازات قرار بگیرند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/691ad263-7017-40a6-9f6f-17c0a8ce3dc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات