728 x 90

مشخصات تحریم شدگان در پرونده اقدامات ارزی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران

تحریم اقدامات ارزی نیروی تروریستی قدس
تحریم اقدامات ارزی نیروی تروریستی قدس

خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه 20اردیبهشت97 از اقدامات مشترک آمریکا و امارات متحده عربی برای اخلال در کار یک شبکه وسیع خرید و فروش ارزهای خارجی در ایران و امارات خبر داد.  در تمام این فعالیتها اقدامات مالی سپاه پاسداران مشترک است.

 

وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌یی در  سایت خود اعلام کرد که شش نفر و سه شرکت تحت مقررات آمریکا برای هدف قرار دادن مظنونان تروریستی و فعالیت‌های مالی رژیم  ایران، به تصویب رساند.

در این بیانیه آمده‌است: «روز پنجشنبه  ایالات‌متحده و امارات‌متحده‌عربی به‌طور مشترک اقدام به قطع یک شبکه تبادل ارز وسیع در ایران و امارات‌متحده‌عربی کرده‌اند که میلیونها دلار به نیروی وابسته به نیروی سپاه پاسداران برای تأمین سرمایه فعالیت‌های زیانبار آن و گروه‌های نیابتی منطقه‌یی آن انتقال داده می‌شد. به‌طور خاص، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات‌متحده نه فرد و نهاد را در لیست خود قرار داد». در این گزارش همچنین آمده است:  بانک مرکزی ایران " در برنامه و برنامه‌های سپاه پاسداران - نیروی قدس" همدست بوده و فعالانه از تبدیل ارز این شبکه پشتیبانی کرده است و دسترسی آن به سرمایه‌هایی را که در حسابهای بانکی خارجی خود نگه‌داشته است را ممکن ساخته‌است.  این شبکه صراف‌ها و دلالان صدها میلیون دلار را تبدیل به ارز دیگر کرده‌اند. این مورد اولین تحریم جدید از زمان خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌یی رژیم ایران  است.

 

اسامی افراد تحریم شده  و نهادها در روز پنجشنبه توسط  خزانه‌داری آمریکا عبارتند از:

مسعود نیکبخت: یک سرکرده سپاه پاسداران - در همکاری با مقداد امینی از صرافی «جهان ارس کیش»، از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیتهای مالی داشته است.

سعید نجف پور: مدیرعامل شرکت «جهان ارس کیش»، شرکت پوششی سپاه پاسداران. او و دستیارش مقداد امینی فعالیتهای مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انجام داده‌اند.

محمد حسن خدایی: شریک نجفپور در شرکت «جهان ارس کیش». او با همکاری محمدرضا خدمتی که صراف دیگری است، شرکتهای پوششی برای کمک به نیروی قدس سپاه پاسداران تأسیس کرده است و با شریک خود سعید نجف پور، و دستیارش مقداد امینی، از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران فعالیتهای مالی کرده است.

مقداد امینی: یک مقام شرکت جهان ارس کیش (شرکت پوششی سپاه پاسداران) و دستیار سعید نجفپور (مدیرعامل جهان ارس کیش). او که یک صراف است، با مسعود نیکبخت (یک سرکرده سپاه پاسداران) به‌خاطر انجام فعالیتهای مالی از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم شده است.

محمدرضا خدمتی: مدیرعامل «صرافی راشد» و مالک شرکت «خدمتی و شرکا». او با همکاری مقداد امینی از صرافی «جهان ارس کیش» و فردی به نام فواد صالحی، پول نقد زیادی به امارات منتقل کرده است و آنجا پول‌های نقد را از طریق صرافیها از جمله «صرافی راشد» به دلار آمریکا تبدیل می‌کرد. محمدرضا خدمتی با جعل سند، فعالیتهای غیرقانونی خود را از دید مقامات اماراتی پنهان می‌کرد.

فواد صالحی: او به محمدرضا خدمتی (مدیرعامل صرافی راشد) برای تبدیل ارزهای نیروی قدس سپاه پاسداران کمک می‌کرد. او پول‌های زیادی را به امارات منتقل کرد و در آنجا پولها را برای نیروی قدس سپاه پاسداران، به دلار تبدیل می‌کرد. او امکانات لازم و پشتیبانیهای لازم را برای اقدامات محمدرضا خدمتی فراهم کرده است.

شرکتهای تحریم شده عبارتند از:

شرکت جهان ارس کیش: یک شرکت پوششی سپاه پاسداران، مستقر در تهران. این شرکت از حسابهای خارجی بانک مرکزی ایران پول‌های نفت صادراتی ایران را دریافت و آن را برای سپاه پاسداران به ارز تبدیل می‌کرد.

صرافی راشد: مستقر در تهران. این صرافی برای نیروی قدس سپاه پاسداران پولها را به ارز تبدیل می‌کرد. این شرکت در تبدیل پول‌های نقد ایران که به امارت منتقل می‌شد و تبدیل آنها به دلار آمریکا برای کمک به سپاه پاسداران نقش داشته است.

شرکت خدمتی و شرکا: مستقر در تهران. این شرکت چون در مالکیت «محمدرضا خدمتی و محمد حسن خدایی» (مالکان صرافی جهان ارس کیش) است، تحریم شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b58b53da-5781-423d-9840-a4c0ecf6b756"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات