728 x 90

مشاور رفسنجانی: مرگ رفسنجانی طبیعی نبود، سکته هم نبود

مشاور رفسنجانی.  مرگ رفسنجانی طبیعی نبود
مشاور رفسنجانی. مرگ رفسنجانی طبیعی نبود

با تضعیف موقعیت خامنه‌ای، باز هم پرونده مرگ مشکوک رفسنجانی فعال شد و مشاوران و نزدیکان او احتمال قتل وی را مطرح کردند.

روز شنبه ۱۹خرداد ۹۷ غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی رفسنجانی، در ارتباط با مرگ وی گفت: «می‌دانم اتفاقی افتاده است، و آن اتفاق مرگ طبیعی و سکته نیست و نه من آدم امنیتی هستم که بتوانم جزییات واقعه را تجزیه و تحلیل کنم و نه اطلاعات لازم را دارم، تنها می‌دانم که اتفاقی افتاده است».

یاسر هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی، پیشتر از تحقیقات شورای عالی امنیت در مورد علت مرگ پدرش خبر داده بود. وی در دیماه گذشته اعلام کرد این پرونده که در شورای عالی امنیت بسته شده بوده، از سوی حسن روحانی برای بررسی مجدد به این شورا ارجاع شده است.

 

 

رفسنجانی پیش از مرگ گفته بود مرا خواهند کشت

غلامعلی رجایی در مصاحبه اخیر خود، بدون توضیح بیشتر گفته است: «از زبان خانم آقای هاشمی شایعه شده بود که هاشمی ۱۰روز پیش از مرگش، با نام بردن از کسانی، گفته است که روزی آنها مرا خواهند کشت.»

غلامعلی رجایی هم‌چنین از فاطمه هاشمی دختر بزرگ رفسنجانی نقل کرده که پیش از مرگ پدرش «کسی با موتور نزدیک شده و گفته است که به پدرتان بگوید که می‌خواهند بزنندش و بعد هم رفته است».

از زمان مرگ مشکوک هاشمی رفسنجانی در دیماه ۱۳۹۵، اعضای خانواده او بارها اعلام کردند که وی به مرگ طبیعی نمرده است. وی سکته نکرده است. وی قبل از مرگ در سلامتی کامل بوده است.

در آذر ماه ۱۳۹۶ فائزه هاشمی دختر کوچک هاشمی رفسنجانی اعلام کرد مطابق گزارش شورای عالی امنیت ملی، در بدن رفسنجانی ۱۰برابر حد مجاز تشعشعات رادیواکتیو وجود داشته است.

محمد هاشمی، برادر هاشمی رفسنجانی هم، در سالمرگ وی گفته بود "پزشکان اعلام کردند علت مرگ ایست قلبی است" اما "ایست قلبی علل و عواملی دارد که هیچ‌کس آن را اعلام نکرد و کمیته‌یی که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد برای بررسی همین موضوع بود".

وی با تأیید روایت فائزه هاشمی در مورد این‌که در بدن اکبر هاشمی رفسنجانی اشعه رادیواکتیو ۱۰برابر حد مجاز بوده افزود: "این‌که چگونه این میزان از حد مجاز فراتر رفته را کسی نمی‌داند."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8db561da-9e44-4135-95e4-223e5e0b6e40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات