728 x 90

مسمومیت دانش‌آموزان؛ جنایت سیستماتیک و اراده‌های خبیث

مسمومیت دانش آموزان و کلاسهای خالی در قم
مسمومیت دانش آموزان و کلاسهای خالی در قم

در حالی که خیزش انقلابی سراسری خود را برای اعتراضات گسترده در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶آذر آماده می‌کرد، در نهم آذر اولین مورد مسمومیت جمعی از مدرسه دخترانه قم گزارش شد.

  • ۹آذر ۱۴۰۱: اولین قسمت از سریال مسمومیت دانش‌آموزان در قم، ۱۸نفر از دانش‌آموزان دختر هنرستان نور قم، با علائم مسمومیت به بیمارستان ولی‌عصر این شهر منتقل شدند.
  • ۲۲آذر ۱۴۰۱: خبر مسمومیت دانش‌آموزان در قم ادامه یافت روابط عمومی آموزش و پرورش قم اعلام کرد: «۵۱ دانش‌آموز هنرستان دخترانه نور قم صبح امروز با علائم مسمومیت تنفسی به بیمارستان منتقل شدند. منشاء این مسمومیت هنوز مشخص نیست. یکی از دانش‌آموزان این مدرسه در گفتگو با ایسنا گفته بود: «‌علاوه بر تنگی نفس، درد پای زیادی دارد» (سایت حکومتی شفقنا ـ ۲۲ اذر ۱۴۰۱). .
  • ۸بهمن ۱۴۰۱: مسمومیت ۱۵ دانش‌آموز دبیرستان دخترانه فاطمیه صفاشهر قم منتشر شد. این دانش‌آموزان با علائم تهوع، استفراغ و سرگیجه به مراکز درمانی منتقل شدند.
  • ۱۰بهمن ۱۴۰۱: دوشنبه ۱۰بهمن نیز ۱۷ دانش‌آموز و یک معلم در همین مدرسه دخترانه فاطمیه دچار مسمومیت شده و به مراکز درمانی منتقل شدند (قم نیوزـ ۱۲بهمن).
  • ۱۲بهمن۱۴۰۱: هفت دانش‌آموز و یک معلم در دبیرستان دخترانه برقعی قم دچار مسمومیت شدند و به مراکز درمانی انتقال یافتند. آنها نیز هم‌چون دانش‌آموزان سایر مدارس علائمی هم‌چون تهوع، سرگیجه، سردرد و بی‌حسی در اندام‌ها داشتند. در حالیکه این حادثه پنجمین حادثه از مسمومیت‌های دانش‌آموزی در قم عنوان شد، اما هم‌چنان علت این اتفاقات مشخص نشد» (روزنامه هم‌میهن، رژیم ـ ۲۶بهمن ۱۴۰۱).
  • ۱۶بهمن ۱۴۰۱: در صبح روز ۱۶بهمن دانش‌آموزان مدارس امامی، میثم و طاها و دبیرستان دخترانه قرائتی در پردیسان قم دچار مسمومیت شدند (عصر ایران. رژیم ۲۶بهمن ۱۴۰۱). در بی‌کفایتی از آخوندهای زن‌ستیز این موارد ششمین حادثه مسمومیت مدارس دخترانه بود، که علت آن با لاپوشانی در رسانه‌ها «استنشاق گازی مسموم» عنوان شده است.

 

مسمومیت ۲۴۵ دانش‌آموز، در تهران و قم طی یک هفته

ـ۱۷ بهمن‌۱۴۰۱، مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از انتقال ۶۱ دانش‌آموز با علائم مسمومیت در هشت مدرسه قم در یک روز خبر داد. محبی گفت: «یافته‌های اولیه از حوادث قبلی و مشابه وجود گاز منوکسیدکربن در تعدادی مدارس است» (روزنامه حکومتی همشهری ۱۸بهمن۱۴۰۱).

ـ ۲۳بهمن ۱۴۰۱: ریل مسمومیت سریالی هم‌چنان ادامه یافت و در ۲۳بهمن بار دیگر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از بروز حادثه‌یی دیگر و مسمومیت مجموعاً ۳۷ دانش‌آموز خبر داد (هم‌میهن ـ۲۶ بهمن ۱۴۰۱).

خبرگزاری مهر (رژیم) ۲۵بهمن ۱۴۰۱ به‌نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نوشت: «تعداد ۱۱۷نفر از دانش‌آموزان از مدارس مختلف استان قم با علائم مشکوک به مسمومیت به مراکز درمانی استان انتقال یافتند».

محبی که در این مصاحبه جنایت آخوندها و وحشت رژیم از جنایت انجام شده و انزجار اجتماعی را نشان می‌داد گفت: «در این شرایط نباید به شایعات دامن زد، در هیچ‌یک از مراجعات، مورد خون‌ریزی گوارشی فلجی و یا کوری نداشتیم» (همان منبع).

ـ ۲۵ بهمن‌ماه، در ادامه لاپوشانی سازمان‌یافته حکومتی مسمومیتهای دانش‌آموزان استان قم به تهران رسید، بنا بر گزارش همشهری ۲۵بهمن ۱۴۰۱، در یکی از مدارس منطقه ۱۱ تهران، ۳۰نفر از دانش‌آموزان این مدرسه دچار مسمومیت تنفسی شدند. یک دانش‌آموز در محله منیریه تهران، گفت: «حدود ساعت ۹ در کلاس «بویی آمد» و «کل کلاس تقریباً تا مرز خفگی رفتند و همگی آمدیم بیرون؛ کم کم از بقیه کلاس‌ها هم آمدند بیرون» و «کل ساختمان» از بویی مانند «اسپری فلفل» و یا «گاز اشک‌آور» پرشد و بچه‌ها «چشم هایشان می‌سوخت».

کار به جایی رسید که ۲۸بهمن آخوند سعیدی در نمایش جمعه قم ضمن لاپوشانی جنایت و تلاش برای مقصر جلوه دادن رسانه‌های «ضد انقلاب» گفت:

«نکته دیگر در باب این حوادث مسمویتی است که در مدارس قم اتفاق افتاده است پیگری موضوع حوادث مدارس در قم از روز نخست در سطوح عالی استان و کشور دنبال شده وزیر آموزش و پرورش وزیر بهداشت در سفرها که به قم داشتند برای بررسی میدانی آمدند کمیته‌یی ویژه از متخصصان پزشکی استان و کشور در وزارت بهداشت تشکیل شده که در حال بررسی موضوع هستند تجهیزات پیشرفته تشخیصی متخصصان عالی کشور برای پیگیری وضعیت امنیت و سلامت دانش‌آموزان فعال هستند و برای رفع نگرانی خانواده‌ها همه دستگاهها تلاش می‌کنند. ». .

 

اعتراض خانواده‌ها در مقابل فرمانداری نسبت به لاپوشانی‌ها

در پی ماجرای مسمومیت مدارس دخترانه، و عدم پاسخگویی رژیم آخوندی؛ والدین دانش‌آموزان قمی صبح ۲۵بهمن در مقابل فرمانداری رژیم دست به تجمع اعتراضی زدند. خانواده‌ها در اعتراض به بی‌کفایتی رژیم آخوندی و گسترش مسمومیت به ۱۲ مدرسه دخترانه شعار «‌بی‌شرف بی‌شرف» و «مرگ بر فرماندار» سردادند.

روزنامه هم‌میهن ۲۶بهمن ۱۴۰۱ نوشت: «از ماجرای مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در قم نمی‌توان به‌سادگی گذشت. حوادثی که طی آنها تاکنون بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دچار مسمومیتی ناشناخته شده‌اند و هنوز علت قطعی این اتفاق مشخص نیست».

سایت حکومتی اکو ایران ـ ۲۴بهمن ۱۴۰۱ به‌نقل از خانواده‌ها نوشت: «تکرار این مسمومیت‌های سریالی و بی‌نتیجه بودن پیگیریها، برخی را به تکرار سلسله اتفاقات زنجیره‌یی جنایتکارانه در اسید پاشی‌های اصفهان در پاییز سال۱۳۹۳ می‌اندازد؛ که طی آن چند زن و دختر جوان قربانی ماجرایی شدند که بعد از گذشت بیش از هشت سال هنوز از دلایل، و عوامل آن معلوم نشده و کسی به‌خاطر آن بازداشت نشده است».

 

تناقضی گویی دولت رئیسی؛ از اتهام «شایعه‌سازی» تا «بیماری زمینه‌ای» دانش آموزان

در حالی که عمدتاْ دانش‌آموزان در مدارس دخترانه در اردبیل، ساری، قم، و تهران با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند، و برخی منابع حکومتی از انتشار گاز آمونیاک در مدارس خبر می‌دهند؛ وزیر جنایتکار آموزش و پرورش دولت رئیسی گفت: «بخش اعظم"این مشکل ناشی از"شایعات فضای مجازی" است»، «از مراجع ذی صلاح گزارش گرفتیم و گفتند مشکلی وجود ندارد» (ایسنا ـ ۲۴بهمن ۱۴۰۱).

احمد امیرآبادی فراهانی، از قم در مجلس ارتجاع گفت: «‌مسمومیت دانش‌آموزان قم مشکوک است. وزیر آموزش و پرورش به بنده گفت که موضوع به‌دلیل استنشاق گاز آمونیاک است و دیگری می‌گوید علت، استنشاق دی‌اکسید کربن است که از سیستم‌های گرمایشی مدارس است، اما هنوز علت قطعی را به ما نگفته‌اند». سایت انتخاب ـ رژیم ۱۸بهمن ۱۴۰۱).

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش رئیسی جلاد به خبرگزاری فارس رژیم ۲۶بهمن ۱۴۰۱گفت: «دیروز در تعدادی از مدارس بو احساس شد و تعدادی دانش‌آموز به بیمارستان رفتند. علت حادثه گاز منو اکسیدکربن است و نشت گاز در موتورخانه وجود داشت».

سخنگوی کارگروه بررسی مسمومیت دانش‌آموزان قم اعلام کرد: «به هیچ علت مشخصی در رابطه با مسمومیتها نرسیده‌ایم، عامل مسمومیت مطلقاً «خوراکی» نیست و عامل گازها را در مسمومیت دانش‌آموزان رد می‌کنیم» (سایت حکومتی عصر ایران۲۶ بهمن۱۴۰۱).

 

مسمومیت‌های زنجیره‌یی، یک جنایت سیستماتیک

خانم مریم رجوی اعلام کرد: «مسمومیت زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز در قم که سه ماه پیش شروع شده حالا به تهران هم رسیده است، تصادفی نیست. یک جنایت سیستماتیک و بی‌تردید ناشی از یک اراده خبیث در حکومتی است که هیستری زن‌ستیزانه آن با توجه به نقش دختران در قیام مضاعف شده است. به یک تحقیق بین‌المللی فرامی‌خوانم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b41589df-9108-4ead-922d-bc83593ff9ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات