728 x 90

مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت: 5762حرکت اعتراضی در یک‌سال در ایران

قیام سراسری ایران
قیام سراسری ایران

الخلیج عربستان سعودی 2اردیبهشت 97 مصاحبه‌یی با دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت درباره استمرار قیام مردم ایران ترتیب داد.

وی گفت:‌ طی سال گذشته  بیش از 5752تظاهرات و حرکت اعتراض یعنی تقریباً هر روز 16حرکت اعتراضی علیه رژیم آخوندی صورت گرفته است. این در حالی است که سرکوب ادامه دارد.  3هفته پیش 400هموطن اهوازی را دستگیر نمودهاند کما این‌که بنا‌به گزارش روزنامه الوطن بیش از 340تظاهرات و قیام بزرگ و 948حرکت کارگری و 965فعالیت مردمی مربوط به غارت‌شدگان (توسط سپاه پاسداران و ارگانهای ولی‌فقیه) و 157تظاهرات بازنشستگان(که تا امروز این رژیم حقوق آنها را پرداخت نکرده است) و همچنین 257حرکت دانشجویی و 151تظاهرات معلمین و 1565اعتراض و تظاهرات و اعتصاب بخشها و طیفهای مختلف جامعه و 201فعالیت مربوط به زندانیان سیاسی و 143اعتصاب غذای فردی و علاوه بر این 5اعتصاب غذای جمعی در زندانهای (افراد)سیاسی صورت گرفته است.

سنابرق زاهدی افزود: رژیم ولایت فقیه بجز سرکوب هیچ مکانیزمی برای مقابله با خشم مردمی و تظاهرات ندارد و از آنجا که می‌داند مردم خواستار سرنگونی این رژیم هستند، برای مقابله با خواسته‌های حق‌طلبانه مردم به این روش امید بسته است. 

 

استمرار اعتراضات

زاهدی توضیح داد: شهرهای استان خوزستان در ایام اخیر پهنه قیام و تظاهرات بود این تظاهرات منحصر به آنجا نبود بلکه تظاهرات کشاورزان در استان اصفهان بیش از 50روز ادامه یافت و در طی آن میان مردم و کشاورزان محروم در اصفهان از طرفی و نیروهای امنیتی از طرف دیگر درگیری وجود داشت و حمله نیروهای امنیتی منجر به زخمی شدن تعدادی از کشاورزان گردید.

 

خواست سرنگونی رژیم

سنابرق زاهدی گفت: "این تظاهرات نشان می‌دهد که ایران با قیام گسترده مردمی وارد مرحله جدیدی شده است که مرحله سرنگونی این رژیم است و به‌رغم دستگیریها و اقدامات سرکوبگرانه و قتلهای زیر شکنجه هنوز اعتراضات ادامه داشته و رژیم نمی‌تواند مانع حرکت مردم شود و ما خوش‌بین هستیم و مژده می‌دهیم که مردم ایران با کمک هزاران مرکز انقلابی که تحت فرمان و هدایت مقاومت ایران هستند به اذن خداوند پیروز خواهند شد.

در شهرها و مناطق مختلف ایران، کار سازمان یافته‌ای در جریان است که پشت آن سازمان مجاهدین خلق قرار دارد و کار سازمان‌یافته عنصر مهمی در مبارزه مردم می‌باشد".

 

تغییر بافت جمعیتی

زاهدی فاش ساخت: "همه مردم ما می‌فهمند که حقوقشان در چارچوب این رژیم برآورده نمی‌شود و همان‌طور که خانم رجوی گفت حقوق مردم ما در اهواز و کردستان و یا بلوچستان و در سراسر ایران فقط با سرنگونی این رژیم محقق می‌گردد و رژیم ولایت فقیه مانعی در مقابل حقوق مردم است و تلاش می‌کند که ترکیب جمعیت را تغییر دهد و در مقابل حقوق مردم ایران بایستد و بهمین علت بایستی آن را سرنگون کرد و یک دولت آزاد و مستقل و دموکرات و صلح‌دوست در ایران برقرار نمود".

 

حرکتهای مردمی

مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت گفت: "تظاهراتی که در اهواز و شهرهای دیگر ایران به‌وقوع پیوست کاملاً با اعتراضات قبلی متفاوت بود چرا که موضوع قیام اخیر متفاوت است.

قیامهای سالهای قبل تماما به‌خاطر شکاف سران نظام، میان رفسنجانی و خامنه‌ای و خاتمی و خامنه‌ای، بود ولی این بار مردم ایران علیه تمامیت این رژیم دست به‌کار شده‌اند و خشم مردمی و قیام، رأس این رژیم با تمامی جناحهایش را هدف قرار داده است و حتی خود مسئولان این رژیم می‌گویند که این رژیم سرنگون خواهد شد و برایش آینده‌ای وجود ندارد. سران رژیم تحت تاثیر جنبش مردمی قرار گرفته و قیام مردم در ساختار رژیم بازتابی داشته است که هر روز بیشتر از پیش می‌شود".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1c79a99-fa7c-401d-8c99-c33ab50feabb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات