728 x 90

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار ارائه آمار رسمی کشته شده‌های تظاهرات، از رژیم ایران شد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ در بیانیه‌یی خواستار آمار رسمی کشته شده‌ها و بازداشتیها از جانب رژیم ایران شد.

وی بعد از گذشت سه هفته از آغاز اعتراضات سراسری در ایران در بیانیه خواسته است که «تحقیقات شفاف و موثقی برای مشخص کردن تعداد کشته‌شدگان و زندانیان» انجام پذیرد.

بورل هم‌چنین اشاره دارد که "در چند هفته اخیر، بسیاری از مردم در سراسر ایران با استفاده از حق بنیادین خود برای تجمع، شکایت‌شان از وضع اقتصادی کشور را بیان کردند."

وی می‌گوید با وجود درخواستهای مکرر از رژیم ایران برای ارائه آمار دقیق، پاسخ نامتناسب نیروهای امنیتی ایران به تظاهرات کنندگان به آمار بالای کشته‌شدگان و مجروحان انجامیده است.

گفتنی است که محمدجعفر منتظری، دادستان جنایتکار رژیم ایران، روز شنبه ۱۶آذر در پاسخ به این پرسش که تعداد کشته‌شدگان اعتراضهای آبان ماه مانند شمار بازداشتی‌ها متغیر نیست و چرا آمار آن اعلام نمی‌شود، گفت: "خدا به همراهتان،" و از پاسخ دادن خودداری کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/073035ad-a0e5-417e-8156-16b28fe478d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات