728 x 90

کنفرانس اینترنتی در آلمان «سیاست درست: حقوق‌بشر، توقف تروریسم، حمایت از قیام مردم ایران

مریم رجوی: مناسبات دیپلماتیک با رژیم آخوندها باید به توقف سرکوب در ایران و تروریسم رژیم در اروپا منوط شود

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

خانم‌ها، آقایان!
نمایندگان و شخصیتهای محترم!
سلام و درود بر شما،
ابتدا از همبستگی و حمایت شما از مردم و مقاومت ایران و مجاهدین در اشرف۳ در مبارزه برای آزادی و دمکراسی تشکر می‌کنم.
امروز و در این فرصت می‌خواهم در مورد تحولات در ایران و چشم‌اندازها صحبت کنم. ولی ابتدا به‌اختصار اشاره‌یی می‌کنم به مباحثی که این روزها درباره برنامه سلاح هسته‌یی رژیم آخوندی جریان دارد.
این‌که آیا دولتهای غرب باید به باج‌خواهی آخوندها تن بدهند و به توافق اتمی پیشین برگردند یا مسیری را در پیش بگیرند که در برابر خطرات مبرم این مهم‌ترین تهدید صلح و امنیت جهان چاره‌جویی کند؛ خطراتی مثل برنامه اتمی و برنامه موشکی تا دخالت‌های پر جنایت این رژیم در منطقه و نقض حقوق‌بشر مردم ایران.

مقاومت ایران از توافقی که به‌طور جدی و عملی مانع دستیابی رژیم به بمب اتمی شود استقبال می‌کند. به‌همین دلیل پروژه مخفی سلاح اتمی رژیم را اولین بار مقاومت ایران به‌عنوان یک وظیفه ملی افشا کرد. بدون تلاش‌های مقاومت ایران، آخوندها مخفیانه به بمب دست پیدا می‌کردند زیرا دستیابی به سلاح اتمی بخشی از استراتژی بقای رژیم ولایت فقیه است.

امتیاز دادن مسیر ممانعت از بمب نیست

باید تأکید کنم که مسیر ممانعت از دستیابی رژیم به بمب، امتیاز دادن نیست.
در تجربه ۴۰ساله روشن شده که مماشات آخوندها را در جنایاتشان جری‌تر می‌کند. به‌همین دلیل بعد از توافق ۲۰۱۵ یعنی در سال۹۴، رژیم فعالیت‌های مخفی‌اش برای کسب سلاح اتمی را متوقف نکرد. به‌عکس سرکوب مردم ایران و فعالیت‌های مخرب در منطقه و تروریسمش در اروپا را افزایش داد.
به روند فزاینده تروریسم رژیم در اروپا از نیمه دوم سال۱۳۹۵ نگاه کنید.
نقطه اوج آن تلاش برای بمب گذاری در گردهمایی مقاومت ایران در تابستان۹۷ در حومه پاریس توسط یک دیپلمات شاغل رژیم بود.
این گردهمایی با حضور دهها هزار ایرانی و شهروند اروپایی و صدها نماینده پارلمان و شخصیت از سراسر جهان از جمله آلمان برگزار شد. در صورتی‌که این انفجار صورت می‌گرفت یک فاجعه انسانی غیرقابل جبران رخ می‌داد.
هم‌چنانکه مطلعید، به‌دنبال دستگیری و محاکمه در دادگاه آنتورپ بلژیک، در یک حکمِ تاریخی دیپلمات تروریست رژیم به ۲۰سال زندان و سه همدست او به ۱۵ تا ۱۸سال زندان محکوم شدند.

چند روز قبل اعلام شد که اتحادیه اروپا چند فرد و برخی نهادهای رژیم آخوندی را به‌خاطر سرکوب قیام آبان ۱۳۹۸مورد تحریم قرار می‌دهد.
ما از این نامگذاری استقبال می‌کنیم ولی مردم ایران انتظار دارند که به‌خاطر کشتار ۱۵۰۰ تظاهر کننده و به‌خاطر تروریسم، اروپا اقدامات مشخصی انجام دهد از جمله کاهش سطح مناسبات دیپلماتیک، بستن کلیه مراکز رژیم در اروپا که در تروریسم آنرا پشتیبانی می‌کند، و هم‌چنین باید مناسبات دیپلماتیک به توقف سرکوب در ایران و تروریسم رژیم در اروپا، منوط شود.
ما خواهان آن هستیم که کشورهای اروپایی و مشخصاً آلمان از فروش تجهیزاتی مانند دستگاههای شنود به این رژیم که برای سرکوب مردم از آن استفاده می‌کند خودداری کنند.

نه به حاکمیت آخوندها

دوستان عزیز،
امروز یک واقعیت بسیار سرسخت در ایران وجود دارد. جامعه ایران در یک وضعیت انفجاری و در یک موقعیت انقلابی است.
رژیم ولایت فقیه در ضعیف‌ترین نقطه خودش قرار دارد. دود و دم‌های رژیم و ولی‌فقیه‌اش تلاشی است مذبوحانه برای سرپوش گذاشتن بر موقعیت شکننده‌اش.
اولویت آخوندها تأمین و تجهیز و تسلیح گروه‌های تروریستی در منطقه و برنامه سلاح اتمی و موشکی برای بقای خودش است. به‌دلیل این سیاست‌ها و چپاول و غارت سرمایه‌های کشور، هم‌اکنون ۸۰درصد مردم زیر خط فقر هستند. و تعارض میان مردم ایران و این رژیم به نقطه غیرقابل بازگشت رسیده است.

رژیم آخوندی در یک بن‌بست مرگبار گرفتار شده که راه خروجی برایش متصور نیست. خامنه‌ای با سیاست انقباض و افزایش سرکوب تلاش می‌کند مانع از قیام مردم و فروپاشی رژیمش شود ولی این سیاست، وضعیت انفجاری جامعه را تشدید می‌کند.
طی یک سال گذشته به‌رغم کرونا و سیاست ضدمردمی رژیم که به‌جای مقابله با این ویروس عملاً از آن به‌عنوان سپری برای مقابله با اعتراضات مردم استفاده کرد، و به‌رغم بیماری و محدودیت‌های ناشی از آن، شعله‌های مقاومت توسط جوانان شورشی و کانون‌های شورشی در سراسر ایران فروزان نگه‌داشته شده است.

مردم ایران به صریح‌ترین شکل ممکن خواسته خود را برای تغییر رژیم در قیام آبان ۹۸ اعلام کردند. به‌همین دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم که قرار است دو ماه دیگر برگزار شود از نظر مردم ایران یک نمایش بیش نیست و با تحریم سراسری مواجه خواهد شد.
در همین هفته در ۲۳شهر ایران بازنشستگان معترض شعار می‌دادند که ما دیگر رأی نمی‌دهیم زیرا همواره دروغ شنیده‌ایم و عدالتی ندیده‌ایم.
مردم ایران همواره گفته‌اند و قاطعانه می‌گویند نه به حاکمیت آخوندها، نه به استبداد مذهبی و نه به آزادی‌کشی و اختناق و غارت.
و آری به آزادی و رأی جمهور مردم و آری به جمهوری دمکراتیک، انتخابات آزاد، جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد، لغو حکم اعدام، تضمین حقوق ملیتها و پیروان همه ادیان و یک ایران غیراتمی در همزیستی و صلح با همسایگانش.

زمان پیشروی و تهاجم مردم و مقاومت ایران

دوستان و شخصیت‌های گرامی،
به‌رغم راه طولانی و دشوار، و سرکوب در داخل ایران، چشم‌انداز روشن است.
حالا زمان پیشروی و تهاجم مردم و مقاومت ایران است. زمان به‌ثمر نشستن خونهای پاک شهیدان از جمله شهیدان ۱۹فرورین ۱۳۹۰ است که در دهمین سالگرد آن هستیم.
آن روز مجاهدین در اشرف، در یک پایداری خیره‌کننده، یک نبرد پرافتخار میان دست‌های خالی اما قلب‌ها و سرهای پرشور با قوای سراپا مسلح دولت دست‌نشانده ولایت فقیه در عراق، خلق کردند. حماسه فراموش نشدنی ۱۹فروردین با ۳۶شهید مجاهد خلق، با پیام خواهر عزیزم صبا، برای همیشه زنده و جاوید است. یادتان هست که او با آخرین توانش گفت. ما تا آخرش می‌ایستیم.
بله با شعله فروزان آن خون‌ها و رنج‌ها و شکنج‌ها و قیامهای مردم ایران نباید تردید کرد که دوران رژیم ضدبشری آخوندی به سر آمده است. و مردم ایران مصمم هستند که یک نظام دموکراتیک در ایران برقرار سازند و این محقق خواهد شد.
و حالا سؤالی که پیش روی همه و به‌خصوص اروپاست، این است که در نبرد مردم ایران علیه استبداد مذهبی و برای آزادی، در کدام طرف قرار می‌گیرند.
از همه شما به‌خصوص از حمایت‌های شما از مقاومت مردم ایران و حمایت‌های شما در این سالیان از مجاهدین اشرفی قدردانی می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21728ac2-9986-409d-a89f-ecdda4eda949"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات