728 x 90

مریم رجوی:‌ قیام ایران و وظایف جامعه جهانی

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

پیام مریم رجوی به جلسه‌ «دموکراسی و حقوق بشر در ایران» در سنای آمریکا

اعضای محترم سنا،
دوستان گرامی،
از توجه شما به موقعیت ایران و قیام مردم ایران علیه استبداد مذهبی سپاسگزاری می‌کنم. در جهان امروز این اتفاق‌نظر وجود دارد که دیکتاتوری آخوندی مسئول نقض گسترده حقوق بشر در ایران است.
این رژیم همچنین تهدید عاجل برای صلح و امنیت جهان است، از طریق:
جنگ‌افروزی در سوریه و یمن، اعمال تروریستی گروه‌های شبه‌نظامی سپاه پاسداران در منطقه، پولشویی و تأمین مالی تروریسم، برنامه موشکهای بالیستیک که ناقض قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد است و گروگان گرفتن اتباع کشورهای غرب. 
اما ماهیت این ستیزه‌جویی چیست؟ آیا قدرت است یا تدابیر دفاعی در برابر تهدیدات خارجی؟ هیچ‌کدام از این پاسخ‌ها درست نیست. ستیزه‌جویی آخوندها ناشی از بی‌ثباتی بنیادی این رژیم در داخل ایران است. 
این حقیقت را قیام اخیر در ایران اثبات کرده است. این قیام نشان می‌دهد که آخوندها در محاصره مردمی هستند که سرنگونی رژیم را می‌خواهند. قیام نشان داد که همه جناح‌های درون رژیم از نظر مردم رد شده و مردم ایران مصمم‌اند که تمامیت رژیم را سرنگون کنند.
اما ویژگی‌های این قیام چیست؟ به‌طور خلاصه:
ـ گستردگی‌ در تمام استانهای ایران
ـ تمرکز روی سرنگونی رژیم
ـ قرار گرفتن مراکز سرکوب و خفقان به‌عنوان هدف اصلی قیام‌کنندگان
ـ ضدیت با صدور بنیادگرایی و جنگ‌افروزی در منطقه 
ـ برخورداری از سازمان‌یافتگی یک ویژگی مهم این قیام است. کانونهای شورشی حامی مجاهدین نقش مهمی در این زمینه دارند. 
رئیس‌جمهور رژیم در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه، در روز ۱۲دی و همچنین ولی‌فقیه در سخنرانی ۱۹دی خود، تصریح کردند که قیام را مجاهدین سازمان داده‌اند. 
ـ و سرانجام ویژگی مهم دیگر قیام،‌ ظرفیت استمرار آن است
این قیام زیر سلطه سرکوب شروع شد. سپس رژیم هشت هزار نفر را دستگیر و دهها تن از قیام‌کنندگان را به‌قتل رساند. و حداقل ۱۴نفر از بازداشت‌شدگان را زیر شکنجه کشت. با این‌حال اعتراضات اجتماعی به‌نحو فزاینده‌یی ادامه دارد. در هفته‌های اخیر مردم استان کردستان به‌ اعتصاب عمومی دست زده‌اند. کشاورزان اصفهان قیام کرده‌اند، کارگران صنایع فولادسازی و نیشکر ‌مدت‌هاست به اعتصاب و تظاهرات خیابانی روی آورده‌اند. مردم خشمگین در برابر ساختمانهای دولتی در مرکز تهران بارها تظاهرات کرده‌اند و این اعتراضات هر روز ادامه دارد. 
اما راستی، مردم ایران به‌ویژه قیام‌کنندگان از جهان چه انتظاری دارند؟
آنها انتظار دارند که مبارزه‌شان برای سرنگونی رژیم به‌رسمیت شناخته شود. اگر ‌چه آنها می‌دانند که تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران تنها راه پاسخ به‌ بحران ایران است. همه راههای دیگر آزمایش شده است. 
مردم ایران انتظار دارند کشورهای جهان روابط خود با آخوندها را به‌قطع شکنجه و اعدام مشروط کنند. همچنین اخراج این رژیم از منطقه، برچیدن برنامه موشکی‌اش، ممنوعیت کامل غنی‌‌سازی اورانیوم توسط این رژیم و پذیرش بازرسی بی‌قید و شرط و کوتاه‌کردن دست آن از سیستم جهانی بانکی.

بگذارید تکرار کنم، راه‌حل، تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران است. بنابراین مردم ایران، انتظار دارند جهان در کنارشان باشد.

از همه شما متشکرم. به‌‌ویژه از اعضای محترم سنای آمریکا به‌خاطر حمایت‌شان از قیام ایران برای آزادی و دموکراسی سپاسگزاری می‌کنم.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af29ded4-3201-43e5-bfc6-4d70a651f8ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات