728 x 90

مرکل: آلمان از نیمه دوم خرداد واکسیناسیون نوجوانان را آغاز می‌کند

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

آنگل مرکل صدراعظم آلمان پس از رایزنی با رؤسای دولتهای ایالتی اعلام کرد از ۱۷خرداد و پس از برداشته شدن اولویت‌بندی‌ها برای واکسیناسیون شهروندان در برابر ویروس کرونا، نوجوانان بالای ۱۲سال هم می‌توانند واکسینه شوند.
کانال یک تلویزیون آلمان، طی گزارشی اعلام کرد که آنگلا مرکل روز پنجشنبه ۶خرداد بار دیگر تأکید کرد که هدف این است که تا پایان تابستان برای تمام شهروندان آلمان از جمله نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ساله امکان واکسینه شدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ فراهم شود.
وی در ادامه افزود: اگر تا آن زمان مجوز واکسنی برای تزریق به نوجوانان صادر شود مراکز واکسیناسیون و مطب‌ها می‌توانند برای این گروه سنی وقت واکسینه شدن تعیین کنند.


در همین رابطه پنس اشپان وزیر بهداشت دولت فدرال از برنامه واکسینه کردن ۳میلیون نوجوان در آلمان خبر داد وی با بیان این‌که تصمیم‌گیری در مورد واکسیناسیون نوجوانان باید به‌طور مشترک توسط خود آنها، والدین و پزشک خانوادگی گرفته شود را اعلام کرد.
آنگلا مرکل روز پنجشنبه گفت: تاکنون ۴۱ و نیم درصد شهروندان ساکن آلمان دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و نزدیک به ۱۶درصد شهروندان به‌طور کامل واکسینه شده‌اند (دویچه وله ۶خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e41a0a62-93ba-4e05-9fe3-bc04bd46d0c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات