728 x 90

مرکز پیشگیری از بیماریهای آمریکا: توزیع واکسن کرونا از ۱۱آبان

واکسن کرونا - عکس از آرشیو
واکسن کرونا - عکس از آرشیو

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها آمریکا در نامه‌یی به مقام‌های بهداشتی ایالتهای این کشور اعلام کرد، برای دریافت و توزیع واکسن کرونا در اول ماه نوامبر، (۱۱آبان)، آماده باشند.

رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا خطاب به فرمانداران ایالتهای این کشور نوشته است و از آنها خواسته شده تا اقدامات لازم در خصوص مقررات هر ایالت برای استفاده از این واکسن را فراهم کنند.


رسانه‌های خبرگزاری فرانسه، سی.ان.بی.سی نیوز، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال چهارشنبه ۱۲شهریور این خبر را منعکس کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها آمریکا گفته است، برخی از ایالت ها ممکن است برای استفاده از این واکسن مجبور باشند از برخی از مجوزها و مقررات خود صرف‌نظر کنند. در این نامه تصریح شده است: در شرایط عادی استفاده از واکسن نیازمند اخذ مجوزهایی است که در شرایط اضطراری بهداشت عمومی کنونی می‌توانند مانع موفقیت آن شوند. این نامه از فرمانداران خواسته است که فوراً اقدامات ضروری برای ایجاد امکانات توزیع این واکسن را انجام دهند و در صورت لزوم مقرراتی که مانع توزیع کامل این واکسن در اول ماه نوامبر می شوند را لغو کنند.


این نامه در حالی ارسال شده که شرکتهای داروسازی و مقامات بهداشت عمومی برای یافتن یک واکسن ایمن و مؤثر برای ویروس کرونا تا پایان سال در حال رقابت بی‌سابقه‌یی هستند.
طبق این گزارش، آمریکا، در ماههای گذشته میلیاردها دلار بر روی شش واکسن احتمالی سرمایه‌گذاری کرده است، از جمله در شرکتهای دارویی مودرنا٬ «آسترازنـکا» و فایزر که واکسنهای آنها در مرحله سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد.
طی ماههای گذشته به شکل قابل توجهی بر شمار کاندیداهای واکسن مقابله با ویروس کرونای سارس-۲ (کرونا) افزوده شده است.
در حال حاضر بیش از ۱۳۰ واکسن احتمالی در حال توسعه هستند و ۱۰ کاندیدا در مراحل کارآزمایی بالینی، آزمایش روی بدن انسان، قرار دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6171dca-2bf5-40dc-a9ee-5c1c19198f31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات