728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۴۱

مریم رجوی: فراخوان به حمایت از اعتراضات مردمی و اقدام برای آزادی دستگیرشدگان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، اعتصاب بازاریان و کسبه بانه و مریوان و سقز و جوانرود و سردشت و دیگر شهرهای مرزی، خیزش شجاعانه مردم کازرون، اعتراض گسترده مردم سامان، تظاهرات غارت‌شدگان در تهران و اهواز و رشت و دیگر شهرهای کشور و اعتراض خانواده‌های هموطنان عرب در اهواز، که در خیزش هفته‌های گذشته شهرهای استان خوزستان دستگیر شدند، را ستود و عموم جوانان را به شرکت و حمایت از این اعتراضات فراخواند.

 وی گفت:‌ استمرار و گسترش حرکتهای اعتراضی و خیزشهای اجتماعی که به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه رژیم آخوندی صورت می‌گیرد، مبین خواست عموم مردم برای سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. فقر و تورم و بیکاری، بحران بی‌آبی در اصفهان و دیگر مناطق کشور، فاجعه زیست محیطی و محرومیت و سرکوب مضاعف هموطنان کرد و عرب و بلوچ و مشکلات دردناک معیشتی اکثریت عظیم مردم ایران، به‌طور کامل ناشی از سیاست‌های ضدایرانی و ضدانسانی رژیم فاسد و سرکوبگر آخوندی است که تمامی سرمایه‌های مردم ایران را صرف صدور تروریسم و جنگافروزی خارجی، سرکوب داخلی، پروژه‌های ضد ملی اتمی کرده یا توسط سرمداران رژیم و بستگان آنها چپاول شده است.

خانم رجوی از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواست تا در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی سکوت نکنند و برای آزادی دستگیر ‌شدگان خیزشهای اخیر به‌خصوص در اهواز و اصفهان دست به اقدام فوری بزنند.

 امروز سه‌شنبه ۲۸فروردین هزاران تن از مردم کازرون برای دومین روز در میدان اصلی شهر دست به تظاهرات ضدحکومتی زدند. بازاریان و کسبه نیز از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند. معترضان شعار می‌دادند: دشمن ما همین جاست همش میگن آمریکاست؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ تا حق خود نگیریم نهضت ادامه دارد؛ کازرونی با غیرت، هیهات مناالذله؛

 تلاش تظاهرکنندگان که زنان در آن نقش بسیار فعالی داشتند برای ورود به فرمانداری به درگیری با مأموران سرکوبگر کشیده شد.

کسبه و بازاریان بانه، جوانرود برای سومین روز متوالی در اعتراض به بسته شدن معابر و بازارچه‌های مرزی و بالا رفتن تعرفه‌های گمرکی اعتصاب کردند. بازاریان مریوان، سقز و سردشت نیز امروز (سه‌شنبه) به این اعتصاب پیوستند. نیروهای سرکوبگر برای جلوگیری از گسترش اعتراضات در این شهرها مستقر شده و به‌حالت آماده‌باش هستند. چهار نفر از شهروندان و کسبه کرد در میدان شبرنگ شهر مریوان بازداشت شدند.

هزاران تن از مردم شهرهای سامان و شهر کرد و دیگر شهرهای استان چهار محال و بختیاری نیز در اعتراض به بحران آب و دیگر مشکلات این شهر با شعار وای اگر چهار محال دست به برنو شود؛ اینجا چهار محاله بردن آب محاله؛ ما که صنعت نداریم، نون از کجا بیاریم؛ کنارآب نشستیم - تشنه تشنه هستیم؛ دست به اعتراض زدند.

در یک تحول دیگر روز دوشنبه ۲۷فروردین خانواده‌های بازداشت‌شدگان تظاهرات فروردین ماه اهواز مقابل ساختمان استانداری و دفتر نماینده مجلس رژیم از اهواز دست به تجمع زدند. نیروهای سرکوبگر با تهدید خانواده‌ها به دستگیری، سعی در پراکنده ساختن آنها داشتند. در جریان تظاهرات هموطنان عرب در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان صدها تن از جمله تعدادی کودکان ۱۱تا ۱۵ساله دستگیر شدند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ فروردین ۱۳۹۷(۱۷آوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a808cc1-4982-4869-b047-0cb721964723"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات