728 x 90

مریم رجوی: حمایت بین‌المللی از قیام مردم ایران و خواستهای مقاومت عادلانه آنها برای آزادی و عدالت

مریم رجوی
مریم رجوی

جبهه جهانی علیه فاشیسم دینی در ایران و اخراج پاسداران از کشورهای منطقه ضرورت صلح و همزیستی است

 

دو هفته پس از خروج ایالات متحده از معامله نافرجام اتمی با رژیم آخوندی، وزیرخارجه این کشور در نخستین سخنرانی خود، قیام مردم ایران در برابر دیکتاتوری دینی و بزرگترین حامی تروریسم را به‌رسمیت شناخت و خواستار یک جبهه جهانی در برابر حکومت ایران شد.

وزیر خارجه به «نقایص مرگبار» معامله اتمی که «پول خون» در اختیار این رژیم و دژخیمانی مانند پاسدار قاسم سلیمانی قرار داده اشاره کرد و با یادآوری قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت ملل‌متحد تأکید کرد هر توافق جدید با رژیم ایران بایستی شامل موارد زیر باشد: قطع کامل غنی‌سازی، اجازه بازرسیهای بی‌قید و شرط، توقف برنامه موشکی با قابلیت حمل سلاح هسته‌یی، به‌رسمیت شناختن استقلال عراق و خلع‌سلاح مزدوران، خروج کامل از سوریه، خاتمه دادن به موشک‌باران و تهدید همسایگان و قطع حمایت از گروه‌های تروریستی در یمن و لبنان و افغانستان. وزیر خارجه آمریکا خطاب به رژیم آخوندها افزود: «اگر رفتارتان را تغییر دهید، ما مذاکره می‌کنیم».

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران، به‌رسمیت شناختن قیام مردم و خواستهای مقاومت عادلانه مردم ایران را که ۳۷سال بر آن پای فشرده‌اند، یک گام بلند خواند و تأکید کرد: تغییر رفتار آخوندها لاجرم به تغییر رژیم‌شان راه می‌برد. تغییر دموکراتیک در ایران تنها راه‌حل مشکلات در ایران و بحران در منطقه است. جبهه جهانی علیه دیکتاتوری دینی و تروریستی حاکم بر ایران یک ضرورت تاریخی برای صلح و امنیت و همزیستی منطقه‌یی و بین‌المللی است.

خانم رجوی در شروع مذاکرات اتمی با حکومت آخوندی در سوم آذر ۱۳۹۲ هشدار داده بود: «اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت، به‌ویژه توقف کامل غنی‌سازی، پذیرش پروتکل الحاقی و دسترسی آزادانه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مراکز و تأسیسات مشکوک این رژیم، لازمه دست کشیدن آن از بمب اتمی است» (اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت-۲۴نوامبر ۲۰۱۳).

همچنین خانم رجوی بلافاصله پس از معامله اتمی در ۲۳تیر ۱۳۹۴(۱۴ژوییه۲۰۱۵) خاطرنشان کرد: «دور زدن شش قطعنامه شورای امنیت و یک توافق بدون امضا راه فریب‌کاری ملایان و دستیابی به بمب اتمی را نمی‌بندد... نکته مهم دیگر این است که پولهای نقدی که به جیب رژیم ریخته می‌شود باید تحت کنترل شدید سازمان ملل‌متحد صرف نیازمندی‌های مبرم مردم ایران به‌ویژه حقوق اندک و پرداخت نشده کارگران و معلمان و پرستاران و تأمین غذا و دارو برای توده مردم شود. در غیراین صورت خامنه‌ای پولها را کماکان در چارچوب سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به عراق و سوریه و یمن و لبنان سرازیر می‌کند و قبل از همه، جیب پاسداران نظام را پرتر از همیشه می‌کند. این حق مردم ایران است که می‌خواهند بدانند از توافقی که رئیس‌جمهور رژیم می‌گفت آب و نان و محیط‌زیست هم مشروط و موکول به آن است، به آنها چه می‌رسد؟ به‌راستی توافقی که حقوق‌بشر مردم ایران را نادیده بگیرد و بر آن تأکید و تصریح نکند، تنها مشوق سرکوب و اعدامهای بی‌وقفه از جانب این رژیم، لگدمال کردن حقوق مردم ایران و زیر پا گذاشتن اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و منشور ملل‌متحد است».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱اردیبهشت ۱۳۹۷(۲۱مه ۲۰۱۸)

برگرفته از سایت مریم رجوی

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e805e58-9f57-44aa-9cad-838e88f8bf08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات