728 x 90

مردم قربانی «جنگ بر سر منافع واکسن کرونا»

واکسیناسیون قطره‌چکانی در ایران تحت حاکمیت آخوندها
واکسیناسیون قطره‌چکانی در ایران تحت حاکمیت آخوندها

دولت ضدمردمی روحانی مدعی است روزانه ۵۰۰هزار دوز واکسن به مردم تزریق می‌کند در حالی که به اقرار رسانه‌ها ی حکومتی و کارشناسان پزشکی درون حاکمیت واکسیناسیون به‌صورت قطره چکانی انجام می‌گیرد

این در شرایطی است که سرعت در امر واکسیناسیون و تسهیلات تزریق آن به حدی است که فیلم‌های تبلیغاتی تشویق و دعوت مردم برای انجام واکسیناسیون ساخته می‌شود.

گزافه‌گویی روحانی که «یک کار عظیم و بزرگی... شروع شده و آمادگی هست که روزی تا ۴۰۰ -۵۰۰ هزار نفر مردم واکسینه بشوند « (تلویزیون شبکه خبر ۱۹تیر ۱۴۰۰) در شرایطی است که مردم درگیر پیک پنجم هستند و در اکثر نقاط کشور هیچ واکسنی موجود نیست چه برسد به این‌که روزانه در سراسر کشور ۵۰۰میلیون دوز واکسن تزریق شود.

روزانه حکومتی این ادعای دروغ روحانی را زیر سؤال برد و نوشت: «روزی ۴۰۰هزار دوز واکسن کرونا چه شد؟ حتی اگر این وعده هم تحقق یابد ۲۰۰روز طول می‌کشد تا فقط دوز اول واکسن تزریق شود!».

در بخش دیگری از این مطلب به وعده‌های دروغین نمکی وزیر بهداشت رژیم اشاره شده و آمده است: «مردم موش آزمایشگاهی و سپر انسانی دفاع از آرمانهای خودخواهانه وزیر بهداشــت و سایر مسؤلان در مقابله با واکســن مؤثر کووید۱۹ شــده‌اند و جنگ بر سر منافع واکسن کرونا هم‌چنان در ایران قربانی می‌گیرد و هر چند ماه مردم را وارد پیک جدید و کشــنده تری می‌کند» (مردم‌سالاری ۲۴تیر ۱۴۰۰).

در همین روز دیگر روزنامه باند روحانی نیز در رابطه با وعده‌های پوشالی سعید نمکی وزیر بهداشت نوشت: «ضد‌و‌نقیض‌گویی‌ها تنها در ارتباط با میزان واکسیناسیون و نحوه آن نیست. از روزی که سعید نمکی، وزیر بهداشت در آخرین وعده‌اش اعلام کرده بود از شنبه نوزدهم تیر، روزانه ۴۰۰هزار دُز واکسن تزریق می‌شود یک هفته می‌گذرد و چنین چیزی در هیچ‌کدام از این هفت‌ روز محقق نشده و شاید آمار بالاترین تزریق به نیمی از این وعده‌های داده شده؛ برسد. اگر چه ضد و نقیض‌گویی‌ها و وعده‌های واکسیناسیون در طول این مدت تبدیل به امری عادی شده است؛ اما تناقض‌ها در‌باره واکسنهای ایرانی هم از آن نوبر‌تر است» (آرمان ۲۴تیر ۱۴۰۰).

قابل توجه آن‌که قبلاً هم وعده تولید ۲۰میلیون دوز واکسن در فروردین داده شد و یا این‌که تا خرداد ماه ۱۴میلیون دوز واکسن ایرانی تولید می‌شود و ادعاهای گزافی از این قبیل...

ادعای دروغ دیگری که آخوندها مطرح می‌کردند ساخت واکسن مشترک با کوبا بود که در اینرابطه کیانوش جهانپور مدیر روابط‌عمومی وزارت بهداشت روز سوم اسفند ۹۹ وعده ساخت مشترک آنرا داد و گفت: « ایران و کوبا هر دو در پی ایجاد ظرفیت تولید میلیون‌ها دُز واکسن کرونا هستند... . فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، مشترک بین انستیتو پاستور ایران و یک شرکت کوبایی تا قبل از عید در ایران انجام می‌شود» (خبرگزاری ایرنا ۳اسفند ۹۹).

اما هفته گذشته تق این دروغ هم درآمد و مشخص شد پروژه ساخت مشترک واکسن با کوبا دروغی بیش نبوده و در این رابطه مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا این دروغ را برملا ساخت و گفت: « «واکسن کوبایی قرار بود یک پروژه مشترک باشد که بعد سفیر این کشور اعلام کرده بود ما چنین پروژه‌یی نداریم. و گفت کشور خودم و کشورهای دیگر آمریکای جنوبی بیشتر نیاز دارند».

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز گفت: «سفارت کوبا اعلام کرد این واکسن ایرانی- کوبایی نیست و کاملاً کوبایی است... مسأله این است که ما باز باید از کوبا واکسن را خریداری کنیم و مال ما حساب نمی‌شود» (روزنامه آفتاب یزد ۱۷تیر ۱۴۰۰).

آنقدر وضعیت واکسن و واکسیناسیون رسواست که سایت حکومتی تجارت نیوز کلیپی در این رابطه تولید کرده و پنبه واکسنهای آخوند‌ساخته را زد ه است: «از همین امروز اگر ماهانه ده میلیون دوز واکسن ایرانی تولید شود یک‌سال طول می‌کشد تا ۷۰درصد جمعیت واکسن بزنند، واکسنی که هنوز معلوم نیست خط تولید آن در چه مرحله‌یی است

با فرض این‌که خط تولید داخل آماده بهره‌برداری تولید انبوه باشد، تاکنون چقدر واکسن تولید شده و این واکسنها کجاست؟ از فروردین گفته شده بود خط تولید واکسن ایرانی ماهانه ۳میلیون دوز واکسن تولید می‌کند. تا الآن باید حداقل فقط یک شرکت ۶ تا ۸میلیون دوز واکسن تولید کرده باشد. این میزان اگر تولید شده چرا وارد چرخه توزیع نمی‌شود، اگر نشده و نمی‌شود، چرا واکسن وارد نمی‌شود» (تجارت نیوز ۱۶تیر ۱۴۰۰)

پاسخ سؤالاتی که تجارت نیوز مطرح کرده بسیار روشن است. خامنه‌ای به بهانه این‌که واکسن فایزر و مدرنا ساخت کشورهای غربی است، ورود آنها را ممنوع کرد و دجالگرانه مدعی شد که واکسنهای آنها فاقد اعتبار است.

درصورتی که اکنون مقامات حکومت روحانی از جمله محمود واعظی سخنگوی دولت روحانی مدعی‌اند ۳میلیون دوز واکسن استرازنکا که ساخت انگلیس است از ژاپن وارد می‌شود.

این روش جنایتکارانه ریشه در همان «نعمت «و «فرصت» دانستن کروناست که خامنه‌ای با درگیر نگاه داشتن مردم در آن، به‌دنبال سد بستن در برابر خیزش و قیام است.

ادعای پوشالی تزریق روزانه نیم میلیون واکسن نیز در راستای همین سیاست مرگبار است.

اما جامعه درگیر کرونای ولایت، سیاست مرگبار علیه مردم را به مرگ ظالمان تبدیل خواهد کرد. واقعیتی که طلیعه روشن آن را امروز در کف خیابان‌ها و انبوهی خیزش و اعتراضات اقشار مختلف مردم می‌تواند به‌روشنی دید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db57d60a-0d12-40c4-97c1-a09459b280b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات