728 x 90

مردم دیگر توانایی خرید اساسی‌ترین کالاهایی که برای حفظ سلامتی مفید هستند را ندارند

زباله‌گردی برای امرار معاش
زباله‌گردی برای امرار معاش

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری در مقاله‌ای به تاریخ ۴دی؛ با اعتراف به وضعیت وخیم معیشتی آحاد مردم نوشت: «بخش بزرگی از مردم ایران دیگر توانایی خرید اساسی‌ترین کالاهایی که برای حفظ سلامتی مفید هستند نظیر گوشت قرمز را نداشته و مصرف این کالا به پایین‌ترین حد خود طی سال‌های اخیر رسیده است. افزایش قیمت با رشد تورم در اقتصاد ایران به‌شدت زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است و کیفیت زندگی را در ایران برای بسیاری از مردم به پایین‌ترین سطح ممکن رسانده است».
مقاله در ادامه با بیان گوشه‌ای از وضعیت وخیم اقتصادی می‌نویسد: «امروز سبد غذایی یک خانوار ۴نفره در حداقل‌ترین حالت ممکن به بیش از ۱۲میلیون تومان رسیده و این در قیاس با دستمزد طبقه کارگری که حدوداً ۴میلیون تومان است نشان از عمق فاجعه انسانی‌ای دارد که اتفاق افتاده است».
مردم‌سالاری در پایان مقاله با اشاره به تبلیغات دروغین انتخاباتی رئیسی جلاد با اعتراف به این‌که این شرایط معلول حاکمیت چهل ساله نظام آخوندی است ادامه می‌دهد «هر چند که در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم و مجلس یازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم در شعارها پررنگ بود ولی حالا هیچ اثری از دغدغه‌های امروز معیشتی مردم در میان دغدغه‌های مسئولان و نمایندگان دیده نمی‌شود! دولتها در ایران هنوز نتوانسته‌اند رفاه حداقلی را به جز قشر اندکی، برای مردم ایران به ارمغان آورند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c083893-2415-48bc-a34d-6ab589e45f28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات