728 x 90

مردم بیشتر از همیشه خسته‌اند - گرانی نفت، دلیل تأخیر در برجام

بحران‌های اجتماعی
بحران‌های اجتماعی

مردم خسته‌اند، عنوان روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۰ اردیبهشت است که به‌نقل از کارشناسان حکومتی به گسترش «اعتراضات مدنی» و بی‌تفاوتی و بی‌خیالی مافیای حکومتی، که حاکی از یک جامعه عاصی در آستانه انفجار است اعتراف می‌کنند.

لطفی‌حقیقت جامعه‌شناس حکومتی:... وقتی اعتراضات اصناف مختلف را طی سال‌های اخیر بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که بیشترین موضوع مردم، خستگی است. خستگی از اقتصاد مخدوش، چرا که انگار هیچ مدیریتی (؟!) برای حل مسائل و بحرانهای اقتصادی کشور در نظر گرفته نشده است. مدیران یکی پس از دیگری هیچ اتفاق مثبتی را برای رفع مشکلات اقتصادی رقم نزده و نمی‌زنند. بنابراین به‌نظر می‌رسد مردم بیشتر از همیشه خسته‌اند. از طرفی مردم به واسطه کمبود رسانه‌های دارای استانداردهای جهانی دچار تشویش ذهنی شده‌اند زیرا رسانه‌های ما به‌طور قاطع از حق و حقوق مردم دفاع نمی‌کنند. به همین دلیل مردم به شبکه‌های اجتماعی پناه برده‌اند. 

 

الستی جامعه‌شناس حکومتی: در تمامی جوامع بین قدرت حاکمیت و مردم لایه‌ای به نام جامعه مدنی وجود دارد. 
اما نهاد مدنی به‌معنای واقعی در ایران همانند دیگر کشورها وجود ندارد. بنابراین اعتراضات مردمی از جانب مسئولان سیاه‌نمایی تلقی می‌شود. به همین دلیل اعتراضات در ایران تبعات چندان مثبتی در راستای اصلاح‌گرایانه و رفع مشکل ندارد. 

حریرچی جامعه‌شناس حکومتی: ۶۰میلیون ایرانی استحقاق دریافت این کمک را دارند. وقتی امروز شش دهک زیر خط فقر هستند امید چندانی به اصلاح وضعیت نیست. در این بین اختلاس‌ها هم زخم‌های عمیقی بر پیکر مردم هستند. این طیفی که فاصله خود با مردم را بیشتر کرده‌اند امید را نیز از مردم گرفته است...

 


گرانی نفت، دلیل تأخیر در برجام

روزنامه حکومتی جهان صنعت در شماره امروز خود (۱۰اردیبهشت) و در خلال گفتگو با علی بیگدلی در مورد گفتگوهای برجام نوشت:
«یکی از دلایلی که ایران در حال حاضر چندان به‌دنبال کردن موضوع مشتاق نیست، این است که در اثر حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت بالا رفته و ایران که راحت‌تر می‌تواند نفت بفروشد، درآمدهای نفتی جدیدی پیدا کرده و دنبال این نیست که موضوع در این مذاکرات به نتیجه برسد، از آن طرف هم اولویت اول آمریکایی‌ها در این مرحله، موضوع اوکراین است».
به هر روی چاره‌ای غیر از انتظار نیست. باید منتظر بود و البته امیدوار که در ادامه رایزنیها و دیپلماسی پنهان یا مذاکرات غیرمستقیم فعلی طرفین به‌نحوی توافق کرده و از خواسته‌های حداکثری خود دست بکشند تا گره از کلاف در هم پیچیده باز و برجام احیا شود».

 

اعضاء مجلس ارتجاع: تقسیم پستها در کابینه آخوند رئیسی به مانند گوشت قربانی است

چند تن از اعضاء مجلس ارتجاع در یک رودررویی آشکار با کابینه آخوند رئیسی، طرح سؤال از عبدالملکی وزیر تعاون کابینه آخوند رئیسی درباره عملکرد سازمان تأمین اجتماعی را به جریان انداختند.

در سؤال از عبدالملکی آمده است: «در انتصاب مدیران و معاونین و اعضای هیأت مدیره، ملاک، تجربه و تخصص و توانمندی علمی و اجرایی نبوده، بلکه ملاک، همشهری‌گری، دیدگاه گروهی و سیاسی و رفیق بودن یا رفیق نبودن و تقسیم پست‌ها و مسئولیتها بین نزدیکان، بدون لحاظ نمودن سرنوشت و آینده مجموعه‌های تحت پوشش بوده (یعنی تقسیم مسئولیتها و پستها مانند گوشت قربانی)» (سایت دیده‌بان رژیم ۱۰اردیبهشت)

 

جمع آوری امضا برای محاکمه روحانی

آخوند حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ارتجاع از جمع آوری ۷۰۰ هزار امضا در مورد محاکمه حسن روحانی خبر داد و گفت: «در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار امضا در مورد محاکمه حسن روحانی به ما واصل شده و ما به سهم خودمان پیگیر بررسی ترک فعل‌های رئیس جمهور سابق هستیم. البته پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰، از دستگاه‌های نظارتی دیگر رفع تکلیف نمی‌کند».(سایت جهان نیوز ۱۰ اردیبهشت )

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e97b8c6d-3e79-4eba-b809-e7c2824c661a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات