728 x 90

جان بابایی معاون وزیر بهداشت رژیم: وارد بحران بسیار شدید کرونا شده‌ایم

بیمارستان کرونایی در تهران
بیمارستان کرونایی در تهران

این خبر به‌روز می‌شود.

 

زالی، فرمانده عملیات ستاد کرونای استان تهران: کرونای دلتا حتی در فضای باز سرایت پذیری بالاتری دارد

در دلتا، نقاهت طولانی‌تر است و تا ۲۱روز جواب تست مثبت است.

 در حال حاضر گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰سال و بعد از آن ۴۰ تا ۵۰سال بیشترین بستری بیمارستانی را دارند.

 

جان بابایی معاون وزیر بهداشت رژیم: وارد بحران بسیار شدید کرونا شده‌ایم

جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت رژیم در مشهد گفت: متأسفانه کشور وارد بحران بسیار شدیدی شده و بسیاری از استانهای بزرگ کشور در شرایط ناپایدار قرار دارند و در حال حاضر شرایط سختی را از نظر همه‌گیری ویروس «دلتا کرونا» تجربه می‌کنیم.

 

 رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان دکتر شروین شکوهی، متخصص بیماریهای عفونی و عضو کمیته مقابله با کرونای رژیم گفت: وضعیت دستگاه درمانی کشور سخت و در حال نابود شدن است. بعید نیست که بسیاری از متخصصان و کادر درمان برای نجات خود از کشور مهاجرت کنند. متأسفانه در اوج پیک کرونا نه‌تنها شهرها قرنطینه نشده‌اند بلکه بیشتر کسب‌وکارها در حال برگزاری است.

وی افزود: من روزی سی چهل نفر را می‌بینم که دو روز پیش، ده روز پیش یا یک ماه پیش واکسن زده‌اند و به کرونا مبتلا شده‌اند. وقتی در پیک واکسن می‌زنید تأثیر واکسن از بین می‌رود. کسی که واکسن زده و مریض شده یعنی واکسن عملاً خاصیت خود را از دست داده است. از طرفی به کم شدن آمار مرگ‌ومیر کمک می‌کند ولی چون تعداد بیمار در مرگ‌ومیر بسیار بالاست کسانی که واکسن گرفته و مبتلا می‌شوند زیاد هستند. من شش ماه پیش واکسن زده‌ام دیگر ایمنی ندارم. باید در چند ماهی که ایمنی وجود دارد واکسن بزنیم و این وضعیت را بشکنیم. مثل انگلیس و آمریکا. منظور من این است که برای کم کردن تعداد بیماران به‌یک‌باره ابتدا باید واکسن خوب داشته باشیم و دوم بیشتر کردن تعداد واکسیناسیون روزانه است تا واکسن در فاصله زمانی کوتاهی زده شود. باید روی حساب‌ و کتابی باشد واکسن به‌طور مرتب به دست ما نمی‌رسد و از این و آن گدایی می‌کنیم. هیچ‌چیزی از واکسن داخلی معلوم نیست، بیش‌ترین دیتای منتشر شده از واکسن کوبایی است که قابل‌قبول است. تا اینجا هیچ‌کدام از قول‌های دو هفته دیگر و یک ماه دیگر محقق نشده است. کسانی که بیماری را به‌طور خفیف گرفتند بین بیست‌ تا چهل روز از شروع بیماری باید واکسن بزنند. کسانی که بستری می‌شوند بهتر است دو ماه از شروع بیماری آنها بگذرد بعد واکسن بزنند. یعنی هر چقدر فاصله کمتر باشد ایمنی زایی کمتر است و واکسن زدن در زمان بیماری تقریباً هیچ تأثیری ندارد. اگر می‌توانند باید دوز یک و دو را در زمان مناسب بزنند در غیراین صورت فقط واکسن دوم برای آنها ایمنی ایجاد می‌کند. امروز در پیک واکسن می‌زنند در پیک تعداد زیادی بیمار وجود دارد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان با اشاره به تاخت‌وتاز شدید کرونا در کشور، گفت: به هیچ‌وجه آینده روشنی از عملکرد یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که دستگاه درمانی کشور شرایط بسیار سختی دارد.

 

مردانی: هنوز ما مرگ و میرمان چندین برابر کشور انگلیس هست

مردانی متخصص عفونی و از اعضای علمی ستاد مقابله با کرونای رژیم روز گذشته ۱۰مرداد در تلویزیون شبکه ۵ حکومتی گفت: هنوز ما مرگ و میرمان چندین برابر کشور انگلیس هست و چندین برابر آمریکاست، چندین برابر برزیل و کشورهای دیگه... ما باید در مورد واکسیناسیون اولویت اصلی دولت آینده باشد می‌دانید برای چی؟ برای این‌که آدم داره می‌میرد توی این مملکت شما حساب کنید واقعاً تلفات ما توی این بیماری کرونا از تلفات راهنمایی و رانندگی و اون تلفات تصادفات بالاتر است از تلفات جنگ هم دارد می‌زند بالاتر.

مردانی درباره تاخیر در تهیه واکسن کرونا افزود: ما در مورد واکسن اون چابکی کشورهای همسایه و کشورهای دنیا را در توزیع واکسن بین مردم نداشتیم. این اذعانی است که همه ما می‌کنیم حالا واقعاً به هر صورت خیلی‌ها به توان داخلی تکیه کردند فکر کردند مثلا احتیاج به وارد کردن واکسن نیست ولی هیچکس واقعاً فکر نمی‌کرد که این ویروس بیاید یک جهشی پیدا بکند جهش دلتا ... جالب است که تنها جهشی ست در ویروس کرونا اتفاق افتاده دو تا جهش در یک ویروس اتفاق افتاده بقیه کرونای بریتانیایی کرونای مثلا برزیلی و آفریقایی فقط جهش هست این تنها ویروسی ست که دو تا جهش کروموزومی اخیراً یک جهش هم روی آن اضافه شد که از آن به نام دلتا پلاس از آن نام بردند که در مطبوعات آمد...

 

مردانی افزود: سه شب پیش سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این مشخصات ویروس دلتا کاملاً با آلفا و بتا و تتا متفاوت است اصلاً به‌نظر می‌رسد یک ویروس جدیدی ست با مشخصات خاص خودش و ما اصلاً فکر نمی‌کردیم به این سرعت بتواند دنیا را در نوردد.

عین همان سویه هندی که اول فکر می‌کردند، مثلا موقعی که آمده بود سه ماه (پیش) بندرعباس چیز هرمزگان و سیستان و بلوچستان در ایران همین جا ما در برنامه شما گفتیم گفتیم خدا کند که گسترش پیدا نکند در عرض یک چشم به هم زدن تمام ایران را گرفت الآن هیچ استان از استانهای کشور ما از ویروس دلتا در امان نیست. هیچ به شما بگویم نمونه‌هایی که به‌صورت رندوم توسط وزارت بهداشت دارد فیلوجنتیک استیتی میشه رویشان یعنی در واقع اون مطالعه کروموزومی رویش میشه نشان می‌دهد که گونه غالب اکثر استانهای کشور ما الآن ویروس دلتاست. سازمان جهانی بهداشت آمد گفت اصلاً یک چیز دیگه‌ای است ما اصلاً پاندمی کرونا را فعلاً باید بگذاریم کنار و اعلام پاندمی جدید بکنیم اونهم با ویروس دلتا به‌عنوان دلتا پاندمیک از آن نام برد. یعنی گفت که یعنی این‌قدر اهمیت قضیه بالا است و این قضیه نه فقط برای این‌که حالا بگویم در دنیا چه اتفاقی افتاده... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d460fdc8-198f-4292-a57f-d3f98485b396"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات