728 x 90

مراسم قاسم سلیمانی؛ آیینهٔ طرد و انزوای رژیم

سخن روز
سخن روز

تشییع جنازهٔ پاسدار دژخیم و جنایتکار قاسم سلیمانی در روز دوشنبه ۱۶دی، نمودی از طرد و انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم آخوندی بود. رژیم در این مراسم با تمام تبلیغات و تلاشهایی در جهت این‌که این مراسم را به صحنهٔ همدردی بین‌المللی با نظامش تبدیل کند،‌ مفتضحانه شکست خورد. در این نمایش پراشک و آه برای نفر دوم نظام، برخلاف عرف معمول بین‌المللی، نمایندهٔ هیچ کشور خارجی حضور نداشت. حتی سفارتخانه‌های کشورها مطرح در تهران از اعزام هیات به این نمایش خودداری کردند.

این در حالی بود که به‌علت نیاز شدید رژیم برای جلب حمایت جهت مراسم قاسم سلیمانی، آخوند روحانی شخصاً با سران کشورهای همسایه تماس می‌گرفت و گدایی تسلیت و حمایت می‌کرد. در یک نمونه بنا‌ به گزارش رسانه‌های حکومتی، روحانی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور افغانستان ضمن گلایه از بی‌محلی کشورهای همسایه به داغ و درد رژیم گفت: «از دولتهای دوست و همسایگان خود انتظار داریم این اقدام جنایتکارانه را یک‌صدا محکوم کنند»!

 

گدایی حمایت و تسلیت

در پاسخ به این گدایی حمایت، ظاهراً رئیس‌جمهور افغانستان در رودربایستی، از کشته شدن قاسم سلیمانی ابراز تأسف کرد. اما در پارلمان افغانستان این اقدام مورد انتقاد یکی از نمایندگان قرار گرفت. خانم بلقیس روشن این ابراز تأسف برای هلاکت قاسم سلیمانی را مایه خجالت دانست. او تأکید کرد قاسم سلیمانی کسی است که دست‌کم ۵۵۰۰جوان افغان را به سوریه اعزام کرده و به کشتن داده است.

در یک مورد دیگر رژیم ادعا کرد که رئیس‌جمهور ترکیه هلاکت قاسم سلیمانی را به آخوند روحانی تسلیت گفته است. اما چند ساعت بعد سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: «ترکیه هر گونه ابراز تأسف پس از مرگ قاسم سلیمانی و یا توصیف او به‌عنوان «شهید» از جانب اردوغان را تکذیب می‌کند».

۳کشور عمدهٔ اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلستان) که تا پیش از این نقطهٔ ‌ امید رژیم برای فرار از انزوا محسوب می‌شدند نیز نه تنها ابراز تأسفی از هلاکت قاسم سلیمانی تحویل آخوندها ندادند، بلکه در یک توسری خوارکننده، طی بیانیه‌ای با اشاره به حملات تروریستی رژیم آخوندی در عراق، اعلام کردند: «ما... عمیقا نگران نقش منفی که رژیم ایران، از جمله از طریق سپاه پاسداران و نیروی قدس تحت فرماندهی قاسم سلیمانی، در این منطقه ایفا کرده می‌باشیم». این بیانیه خشم شدید کیهان خامنه‌ای را در پی داشت و در این رابطه نوشت: «کشورهای مطرح اتحادیه اروپا اقدام تروریستی آمریکا در شهادت سپهبد سلیمانی... را حق! دولت و ارتش تروریست آمریکا دانسته و با ایران اسلامی در این خصوص نیز مانند سایر موارد برخورد خصمانه‌ای داشته‌اند»!

 

تبلیغات دجالگرانه برای محبوب جلوه دادن هیولای خون‌ریز

رژیم در کنار تلاش برای جلب حمایت و تسلیت کشورها که این‌گونه مفتضحانه شکست خورد، تبلیغات دجالگرانهٔ پرطول و تفصیلی به راه انداخته بود که گویا مردم ایران و کشورهای منطقه از هلاکت پاسدار آدمخوار قاسم سلیمانی سوگوارند. آن هم در شرایطی که خبرگزاریهای جهان جشن و شادمانی سراسری مردم عراق و سوریه به‌خاطر هلاکت قاسم سلیمانی را بازتاب داده‌اند.

در ایران هم اگر ‌چه اختناق مطلق رژیم اجازه نمی‌داد شور و شادمانی عظیم ملی در هلاکت این جلاد قسی‌القلب، قاسم سلیمانی، آن‌چنان که در عراق و سوریه شاهد بودیم، بارز شود، اما مردم در اجابت خواست مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران، که ۳روز شادمانی ملی اعلام کرده بود، در پارکها و خانه‌ها جشن گرفته و شیرینی پخش کردند. در فضای مجازی نیز، در کنار آه و ناله و ضجهٔ سایبری‌های آشکار و پوششی نظام، توفانی از شادی و سرور توسط کاربران در جریان بود.

از سوی دیگر، آخوندها با ترفندهای شناخته شده مانند اجبار یا فرستادن اتوبوس به روستاهای دوردست و وعدهٔ غذا و اسکان مجانی در مشهد و... تلاش کرده بودند در کنار بسیج مزدوران همیشگی، جمعیتی را در نمایش قاسم سلیمانی گردآورند. در همین رابطه روز دوشنبه ۱۶دیماه، سخنگوی مجاهدین گفت: «رژیم با انواع صحنه‌سازیها و به میدان آوردن مجموعه لباس‌شخصیها و سپاه و بسیج و انتظامی و طلاب و سایر نان‌خورها و ساندیس‌خواران نظام مدعی حمایت مردم از سردژخیم سلیمانی و سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و جنگ‌افروزی است.

اگر رژیم راست می‌گوید، راهپیمایی و نماز مردم ایران برای شهیدان در سراسر کشور را قبول کند.

غیر از جیره‌خواران رژیم تمام مردم ایران بر شعارهای «نه غزه نه لبنان» و «سوریه را رها کن» اتفاق‌نظر دارند.

درخواست رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای راهپیمایی در تهران را تکرار می‌کنیم: «آزادی و امنیت اعضا و هواداران این مقاومت را تأمین کنید تا یک راهپیمایی در خیابانهای تهران برگزار کنند، آن‌وقت می‌بینید که چگونه سراپای رژیمتان را درمی‌نوردند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96a97d31-0f83-4804-9ae0-83e031ae4765"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات