728 x 90

مراسم سالگرد انقلاب کبیر فرانسه در پاریس برگزار شد

مراسم سالگرد انقلاب کبیر فرانسه در پاریس
مراسم سالگرد انقلاب کبیر فرانسه در پاریس

مراسم سالگرد انقلاب کبیر فرانسه روز چهارشنبه ۱۴ژوئیه، سالروز فتح باستیل، در پاریس با حضور رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد.

این مراسم با رژه هزاران سرباز و افسر ارتش و یگانهای نیروهای مسلح فرانسه و با پرواز هواپیماهای جنگی بر فراز پاریس برگزار گردید.

در حالیکه نگرانی از شیوع کرونا سبب شد سال گذاشته مراسم روز باستیل را در محاق فرو برد، امسال دولت فرانسه تصمیم گرفت به‌عنوان بخشی از تلاش گسترده برای بازگشت به فعالیت‌ها و جریان عادی زندگی، رژه روز باستیل را در خیابان شانزهلیزه برگزار کند. هر چند تعداد تماشاگران این مراسم نسبت به سالهای قبل محدود و همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی بود.

مردم فرانسه از نقاط مختلف این کشور به پاریس آمده بودند به‌رغم محدودیتها و صف طولانی بررسی و چک واکسیناسیون، بتوانند مراسم رژه را از نزدیک شخصاً ببینند. مردم همه جا از ماسک استفاده کرده بودند. اما سربازان در رژه بدون ماسک بودند. ارتش فرانسه اعلام کرد همه آنها کاملاً واکسینه شده‌اند. (تلویزیون فرانسه ۲۴ - ۲۳تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4394abed-0a18-4324-a0f3-9afe4a49c4b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات