728 x 90

مذاکرات برجام و وحشت باند مغلوب از تحولات پیش رو

وین - مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام - عکس از آرشیو
وین - مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام - عکس از آرشیو

روزنامه‌های وابسته به باند مغلوب؛ وحشت خود از تحولات پیش رو در صورت محقق نشدن مذاکرات برجامی را برملا کرده و از تهدید نظام و مواجه آن با چالشهای جدی سخن می‌گویند.
در همین رابطه روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد در مقاله‌ای به‌تاریخ سه‌شنبه ۱۶شهریور می‌نویسد «ادامه این روندها می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را با تهدیدهای جدی مواجه کند... غفلت از روندهای منفی درون کشور می‌تواند نظام را تهدید و دست‌آوردهای استراتژی چهار دهه گذشته را به‌علت ضعفهای داخلی با چالش جدی مواجه کند. لازم است در دهه آینده استراتژی مصالحه و تعامل با دنیا را در پیش گرفت».


روزنامه ستاره صبح نیز در مقاله‌ای به همین تاریخ با زیر سؤال بردن عملکرد باند غالب در برخورد با برجام؛ وحشت خود از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات را بیان کرده و می‌نویسد: «اصول‌گراها که تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و شکل‌گیری مجلس یازدهم به ایجاد رابطه با دنیا بدوبیراه می‌گفتند و برجام را در صحن علنی مجلس پاره می‌کردند به تدریج دریافته‌اند که بدون احیای برجام و رابطه با دنیا نمی‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد... عضو هیئت‌ رئیسه گروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس... اظهار کرد: اگر تنشهای بین‌المللی حل نشود، برجام به نتیجه نرسد، ارز وارد کشور نشود، رونق صادرات هم صورت نگیرد، دَر بر همین پاشنه خواهد چرخید و مردم بیش از گذشته ناراضی خواهند بود؛ لذا امکان ندارد معیشت مردم را بدون طی کردن مسیر بین‌المللی، حل و فصل کنیم... . لذا اعتقاد من بر این است که اگر تنشهای بین‌المللی حل نشود، برجام به نتیجه نرسد، ارز وارد کشور نشود، رونق صادرات هم صورت نگیرد، دَر بر همین پاشنه خواهد چرخید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13dc3fa2-dd76-439f-8460-ceb4781230ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات