728 x 90

مخفی‌کاری رژیم ایران در رابطه با کرونا

ویروس کرونا در ایران
ویروس کرونا در ایران

خبرگزاری فرانسه روز ۵اسفند ۹۸ با عنوان «مخفی‌کاری رژیم ایران در رابطه با کرونا همزمان با اعلام ۵۰کشته» نوشت: «رژیم ایران پس از متهم شدن به مخفی‌کاری درباره مرگبارترین ویروس کرونا، روز دوشنبه قول داد شفاف باشد و ادعای یک نماینده مجلس را که شمار تلفات ممکن است به ۵۰مورد برسد انکار کرد.

مقام‌های رژیم ایران تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته‌اند زیرا ماه گذشته روزها طول کشید تا اعتراف کنند باعث سقوط هواپیمای اوکراینی شدند. حادثه‌ای که باعث مرگ ۱۷۶تن شد».

 

خبرگزاری فرانسه افزود: میزان مرگ و میر در ایران بالاترین میزان در خارج از چین است.

احمد امیرآبادی، نماینده مجلس روز یکشنبه گفت دولت "دروغ می‌گوید". وی پس از جلسه غیرعلنی مجلس در مورد اوضاع بحرانی گفت: "از شب گذشته، حدود ۵۰نفر جان خود را از دست داده‌اند."

 

گزارشی درباره پنهان‌کاری رژیم درباره بیماری کرونا و گسترش این بیماری در شهرهای مختلف:

در حالی که رژیم آخوندی برای جلوگیری از بالا‌گرفتن اعتراضات مردمی به‌خاطر بی‌عملی و پنهان‌کاری مقامات حکومت آخوندی، با انتشار آمارهای متناقض سعی دارد ابعاد بحران را اندک نشان دهد، بررسی آمارهای انتشار یافته در منابع حکومتی نشان می‌دهد که حدود ۳۲۰۰نفر به کرونا مبتلا شده و یا در وضعیت قرنطینه قرار دارند.

مخفی‌کاری رژیم ایران در رابطه با کرونا

 

اطلاعات منتشر شده در منابع رسمی رژیم نشان می‌دهند که حکومت آخوندی دست‌کم از سه هفته پیش از شیوع کرونا از این امر مطلع بوده و دست به اقداماتی برای حفاظت از ارگانهای حکومتی در قبال این بیماری زده است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز ۵اسفند به‌نقل از شفیعی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خبر داد: «از ۲۱بهمن‌ماه، دولت با ابلاغیه‌ای به وزارت بهداشت، خواستار آماده کردن تمامی زیرساختها در استانها شده است».

 

حتی برخی مراکز پزشکی و بهداشتی خواهان تعطیلی مراکز زیارتی و فرهنگی رژیم در قم، مشهد، و شاه‌عبدالعظیم شدند ولی گردانندگان این مراکز برای ادامه چپاول خود به‌صورت رسمی با تعطیلی مراکز مخالفت کردند.

از همان زمان، ارگانهای نظامی و سرکوبگر رژیم مراسم و برنامه‌های عمومی را ملغی کردند. در مراکز نظامی و امنیتی کنترلهای گسترده‌ای را برای پیشگیری به راه انداختند و به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی رایگان پرداختند.

در یک اعتراف به گستردگی شیوع کرونا در رسانه‌های حکومتی تنها در بیمارستان مسیح دانشوری که رئیس آن ولایتی، مشاور خامنه‌ای است، ۱۰۴تن از بیماران مشکوک به کرونا بستری هستند.

توکلی از کارگزاران وزارت بهداشت رژیم نیز گفت: در حال حاضر ۳۲۰نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای کامکار و فرقانی قم بستری هستند.

یک کارگزار رژیم نیز گفت: از روز جمعه دوم اسفند ۱۰هزار نفر در داخل مراکز نگهداری معتادان در استان تهران قرنطینه شده‌اند و طی چند روز آینده پذیرش و ترخیص معتادان اتفاق نمی‌افتد.

 

از سوی دیگر، مشاهدات هموطنان و اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از ابعاد گسترده انتشار ویروس کرونا خبر می‌دهند.

مردم و منابع متعدد در قم می‌گویند آمار واقعی جان‌ باختگان کرونا تا دوشنبه شب بیش از ۷۰نفر است.

در کرج یک دختر ۱۷ساله در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.

یک پرستار از بیمارستان محلاتی تبریز متعلق به سپاه پاسداران گفت: ۲نفر که یکی از آنها پزشک بوده در بیمارستان امام رضا فوت کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/084ff6be-7383-4244-bc3a-524b3b332439"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات