728 x 90

مخالفت سه سناتور آمریکایی با برجام

سناتور ریک اسکات،سناتور جونی ارنست و سناتور کوین کرمر
سناتور ریک اسکات،سناتور جونی ارنست و سناتور کوین کرمر

سه سناتور آمریکاجونی ارنست، ریک اسکات و کوین کرامر

قطعنامه‌یی را در مخالفت با بازگشت جو بایدن به توافق اتمی با رژیم ایران

به سنا ارائه کردند

 

تحریم‌هایی که دولت ترامپ علیه رژیم ایران وضع کرده

تا زمانی که این رژیم به‌طور کامل همکاری کند

و توانایی آن در توسعه تسلیحات اتمی و تولید موشکهای بالستیکی

به‌طور دائمی از میان برداشته شود باید برقرار بمانند

 

واشنگتن -سایت سناتور ارنست، ۹فوریه ۲۰۲۱ (۲۱بهمن) - سناتور جونی ارنست (جمهوریخواه از آیوا) به همراه سناتور ریک اسکات (جمهوریخواه از فلوریدا) و سناتور کوین کرامر (جمهوریخواه از نورت داکوتا) در مخالفت با برجام قطعنامه‌یی ارائه کردند و مصرانه از پرزیدنت بایدن خواستند با کنگره کار کند و از ملحق شدن مجدد به این توافق بدون اصلاح جدی آن خودداری نماید.

سناتور جونی ارنست گفت: «رژیم ایران کماکان یک تهدید جدی است، نه تنها در صحنه جهانی که مجاز به پیشبرد ظرفیتهای موشک بالستیک خود بدون محدودیت است بلکه در خاورمیانه نیز همینطور، زیرا این رژیم به حمایت و تأمین مالی سازمانهای تروریستی نیابتی ادامه می‌دهد و با این کار منطقه را بی‌ثبات کرده و نیروهای آمریکایی و شرکای ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. حتی بحث در مورد الحاق مجدد به توافق اتمی با رژیم ایران در حال حاضر عاقلانه نیست. دلجویی از این رژیم تروریستی می‌تواند فاجعه‌بار باشد و من مفتخرم که در این قطعنامه مهم به همکارانم بپیوندم».

سناتور ریک اسکات گفت: «دونالد ترامپ حق داشت که این توافق گستاخانه اتمی با رژیم ایران را که باراک اوباما، ما را وارد آن کرد ترک کند و من نیز مفتخرم که همکارانم امروز برای مخالفت با الحاق مجدد به این توافق بدون تغییرات عمده در آن، به من ملحق شدند. تحریم‌هایی که دولت ترامپ علیه رژیم ایران وضع کرده است دارند جواب می‌دهند و باید تا زمانی که این رژیم به‌طور کامل همکاری کند و توانایی آن در توسعه تسلیحات اتمی و تولید موشکهای بالستیکی به‌طور دائمی از میان برداشته شود برقرار بمانند. رئیس‌جمهور بایدن باید در این مورد مسئول باشد. . ». .

سناتور کوین کرمر گفت: «توافق اتمی با رژیم ایران امنیت هم‌پیمانان ما در منطقه و مردم آمریکا را به خطر انداخته است و در مقابل، ما هیچ چیز به‌دست نیاورده‌ایم. ورود مجدد به آن بدون تغییرات عمده، جهان را به خطر خواهد انداخت. به‌جای امتحان کردن مجدد چیزی که قبلاً شکست‌خورده است، رئیس‌جمهور بایدن باید با کنگره کار کند تا یک استراتژی برای مقابله مناسب با این رژیم حامی تروریسم تدوین نماید... (‌سنای آمریکا: ۲۱ بهمن)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/283d4772-6830-45b0-86c7-d9773ef3f11d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات