728 x 90

مخاصمات درونی رژیم بر سر شکست برجام و اعلام سال بحرانهای دیپلوماسی

سال بحران دیپلماسی
سال بحران دیپلماسی

سایت صادق خرازی، سفیر سابق رژیم در فرانسه، سال ۹۷را سال بحرانهای دیپلوماسی برای رژیم آخوندی اعلام کرد و نوشت: نباید اروپا را به‌عنوان ضامن برجام از دست داد...ما باید در خصوص سه مقوله (توان موشکی، دیپلوماسی منطقه‌ای و نیز حقوق بشر) به یک تصمیم نهایی برسیم. بازی یک بام ودو هوا دیگر پاسخ گوی شرایط نیست.

این رسانه حکومتی افزود: اخیراً رفتارهای تهران در خصوص توان موشکی کمی منطقی‌تر شده است. ما اکنون چند ماه است که آزمایش موشکی نداشته ایم تا حساسیتها را بر انگیزاند. اما نکته مهم اینجا است که این سه موضوع (توان موشکی، دیپلوماسی منطقه‌ای و نیز حقوق بشر) از دستگاه سیاست خارجی و نهاد وشخص رئیس‌جمهوری گذشته و مستقیماًً به نظام و رهبری رسیده است. به عبارت دیگر تصمیمات جدی برای این خطوط قرمز فقط در سطوح عالی نظام تعیین خواهد شد و دستگاه سیاست خارجی تنها وتنها مواضع تاکتیکی خواهند داشت.

سایت صادق خرازی در ادامه نوشت: شما به تغییر و تحولات ساختاری در کاخ سفید بنگرید. اکنون رکس تیلرسون رفته و جایش را پمپئو گرفته است. به جای  مک مستر اکنون جان بولتونی حضور یافته که یک جنگ‌طلب است. این مسأله به‌معنای تندتر شدن رفتار تهاجمی واشینگتن نسبت به برجام و سایر ابعاد پرونده ایران است؛ مخصوصاً اگر دیدار ترامپ با کیم جونگ اون هم شکل گیرد و خیال کاخ سفید هم تا حدودی از پیونگ یانگ راحت شود دیگر نظام ایران کانون حملات آمریکا خواهد بود. آن‌گاه اروپا هم باید در این کارزار تکلیف خود را روشن کند. اگر تهران رفتارهای سابق خود را ادامه دهد، سال پیش رو سال بحران های  دیپلوماسی ایرانی خواهد بود.

 

در همین حال، سایت اعتدالی انتخاب از باند روحانی روز ۷فروردین نوشت: به گزارش سایت اسراییلی دبکا، ایالات متحده با شکل دادن حادثه‌یی تکان‌دهنده نسبت به خاورمیانه موافقت کرده که از چارچوب روابط بین آمريکا و عربستان فراتر می‌رود. رئیس‌جمهور آمریکا با برنامه تسریع در انتقال پایگاه نظامی العدید در قطر به عربستان سعودی موافقت نموده و این موافقت پس از سفر بن سلمان به کاخ سفید صورت گرفته است».

این رسانه حکومتی افزود: واشینگتن نیروهای هوایی خود را در پایگاه اینجرلیک ترکیه جمع خواهد کرد؛ سپس آنها را در عربستان سعودی و شهر الظفره در ابوظبی، منطقه الزرقاء در شرق اردن و بحرین مستقر می‌کند. بدین ترتیب، آمريکا پیامی محکم را برای (نظام) ایران می‌فرستد، مبنی بر این‌که به‌طور کلی از عربستان حمایت می‌کند و برای اولین بار سامانه‌های دفاعی جدیدی را به سعودیها می‌دهد تا در برابر موشکهای (نظام) ایران مقاومت کنند.

دبکا فایل می‌افزاید: رئیس‌جمهور آمریکا بواسطه پوتین پیامی سری را برای (حکومت) ایران فرستاده است که طبق آن، ترامپ، زمان اوباما و زمانی که (نظام) ایران ارتش آمریکا را به چالش می‌کشید، پایان یافته دانسته و مدعی است این مبارزه‌طلبی و ایجاد چالش، در دوره او، خسارتهای زیادی را برای (نظام ایران) دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4e5c735-5a6a-4075-8a05-9740e4906922"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات