728 x 90

محکومیت پنج تن از بازداشت‌ شدگان قیام مردادماه تهران به زندان

قیام مردادماه تهران - آرشیو
قیام مردادماه تهران - آرشیو

بیدادگاه رژیم برای ۵تن از بازداشت‌ شدگان قیام مرداد ماه در تهران شش ماه تا یک سال زندان حکم صادر کرد.

بر اساس این حکم، بی‌دادگاه رژیم در تهران برای صبا کرد افشاری، یاسمن آریانی و آذر حیدری، هر کدام یک سال زندان و مژده رجبی و نیلوفر همافر را به شش ماه زندان محکوم کرد.

این دختران جوان ۱۱مرداد سال جاری در جریان تجمع مقابل پارک دانشجو بازداشت و ابتدا به زندان قرچک ورامین و پس از دو ماه به اوین منتقل شدند.

 

مقاومت ایران در اطلاعیه ای  به تاریخ ۱۴شهریور۹۷  اعلام کرد 

بیش از هزار دستگیری در قیام مرداد ماه و فراخوان به اقدام فوری برای آزادی زندانیان

بیشتر دستگیریها توسط لباس شخصیهای سپاه و بیت خامنه‌ای انجام می‌شود

بر اساس گزارشهای رسیده از داخل ایران در جریان قیام مرداد ماه و روزهای بعد از آن دست کم ۱۰۰۰تن از جوانان و قیام آفرینان دستگیر شدند. به اعتراف وزیر کشور ملایان، این قیام ۲۷شهر و ۱۳استان را در برگرفت (خبرگزاری حکومتی ایرنا-۳۰مرداد). علاوه بر این بسیاری از کسانی که در قیام دیماه دستگیر و با وثیقه آزاد شده بودند، دوباره دستگیر و به زندانهای طولانی محکوم شده‌اند. در مرداد همچنین در بسیاری از شهرهای دیگر مانند یزد، بهشهر، بیرجند و گناوه شمار زیادی از جوانان به‌ویژه هواداران مجاهدین دستگیر شدند.

بخش عمده دستگیریها توسط لباس شخصی‌های جنایتکار صورت می‌گیرد که زیر کنترل سپاه و بیت خامنه‌ای هستند. آنها خود را در صفوف تظاهرات جازده و با شناسایی گردانندگان تظاهرات و افراد فعال، و عکس و فیلم گرفتن از آنها، آنها را دورتر از محل تظاهرات یا با یورش به خانه هایشان دستگیر می‌کنند. در برخی شهرها مانند کرج لباس شخصی‌ها با شعارهای انحرافی بخشی از جمعیت را به کوچه‌ها و خیابانهای خلوت برده و دستگیر می‌کردند.

در بسیاری از موارد قیام آفرینان لباس شخصی‌ها را در صفوف تظاهرات شناسایی کرده و دوربین آنها را گرفته و گو شمالی داده و عکسهای این مزدوران را روی شبکه‌های اجتماعی توزیع کرده‌اند.

بسیاری از دستگیر شدگان به خانه‌های امن و ناشناخته منتقل می‌شوند و توسط پاسداران بازجویی و به‌شدت مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار می‌گیرند و سپس به زندانهای رسمی مانند اوین منتقل می‌شوند.

بسیاری از دستگیر شدگان در کرج و تهران به بند۸زندان گوهردشت منتقل شدند. کسی امکان دسترسی و ارتباط با زندانیان این بند را ندارد. مأموران بند با مأموران سایر بندها فرق دارند و از سازمان زندانها نیستند. بازداشتی را از ابتدا با چشم‌بند به این زندان می‌برند تا از موقعیت این بند مطلع نشود.

در مرداد به موازات اوجگیری قیام، سردمداران رژیم خشم و وحشت خود را از مجاهدین ابراز کردند. پاسدار محمد کوثری، جانشین قرارگاه موسوم به ثارالله سپاه، گفت: «آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها که از مجاهدین پشتیبانی می‌کنند در این خیال واهی به‌سر می‌برند که مجاهدین برای آنها معجزه می‌کنند». (سپاه نیوز-۱۳مرداد۹۷) و تلویزیون شبکه یک رژیم گفت: «بررسی تحرکات ماههای اخیر نشان می‌دهد عناصر ورشکسته مجاهدین پیاده‌نظام این سناریو هستند» (تلویزیون شبکه یک رژیم- ۲۱مرداد۹۷).

آخوند احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس رژیم، گفت: شعارهایی که داده می‌شود را منافقین از طریق رسانه‌های بیگانه طراحی می‌کنند» (تسنیم، خبرگزاری نیروی قدس- ۱۱مرداد۹۷).

مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه جوانان را به همبستگی با دستگیر شدگان فرامی‌خواند و از شورای امنیت، شورای حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای ذیربط ملل‌متحد خواستار اقدام فوری برای آزادی همه زندانیان سیاسی به‌ویژه بازداشت‌ شدگان قیام و محکومیت رژیم آخوندی به‌خاطر سرکوب وحشیانه تظاهرات مردمی است.

 

رضا اوتادی جمعه شب ۱۲مرداد به ضرب گلوله مزدوران رژیم به‌شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر شهید قیام رضا اوتادی در بهشت زهرا در تهران

صبح روز دوشنبه ۱۵مرداد پیکر شهید قیام رضا اوتادی ۲۳ساله که روز ۱۲مرداد در خیزش مردم گوهردشت بر اثر شلیک پاسداران جنایت‌پیشه رژیم به‌شهادت رسید؛ برگزار شد.

در این مراسم جمعی از اعضای خانواده و دوستان و بازاریان کرج و تهران شرکت داشتند.

مراسم شهید قهرمان رضا اوتادی در بهشت زهرا در تهران برگزار شد. پیش از مراسم، رژیم به خانواده وی گفته بود او را در قطعه کشته‌های رژیم دفن کنند ولی هنگام تشییع جنازه به خانواده‌اش گفتند که رضا کشته شده نیروهای رژیم نیست و او را در محل دیگری در کنار مزار مادرش دفن کردند.

در این مراسم مزدوران لباس‌شخصی و اطلاعاتی حضور داشتند و فشار می‌آوردند که مراسم سریع‌تر به پایان برسد.

نحوه شهادت رضا اوتادی

رضا اوتادی جمعه شب ۱۲مرداد به ضرب گلوله مزدوران رژیم به‌شهادت رسید

سپاه پاسداران همان شب مدعی شد:‌ در اغتشاشات شب گذشته در کرج یک‌ نفر به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته و ۲۰اغتشاشگر دیگر دستگیر شدند. در اغتشاشات ۷دی نیز چندین فرد مسلح که وابستگی‌های گروهکی داشتند، توسط دستگاه امنیتی بازداشت شده بودند.

سپاه پاسداران افزود:‌ طبق مشاهدات میدانی لیدرهای اغتشاش این بار اکثراً از زنان انتخاب شده‌اند.

رژیم برای رد گم کنی و فرار از مسئولیت خونریزی و کشتار، شهادت رضا اوتادی را به‌نحو مسخره‌ای به مجاهدین نسبت داد.

سازمان مجاهدین خلق ایران درباره دعاوی مسخره رژیم برای فرار از پاسخگویی به خون رضا اوتادی: این قبیل اکاذیب از رژیمی که وقتی دیپلمات آن با بمب دستگیر می‌شود به مجاهدین نسبت می‌دهد غیرمنتظره نیست.

رژیم در مورد شهیدان زیر شکنجه در قیام دیماه نیز ادعا می‌کرد که خودکشی کرده و خودشان، خودشان را کشته‌اند!

مجاهدین: دروغ و دجالیت دیگر اثر ندارد و رژیم باید حساب خونریزی را پس بدهد

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7892a083-e53c-4283-9b58-18d697385780"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات