728 x 90

محکومیت یک دلال تسلیحاتی رژیم ایران توسط آمریکا

محکومیت دلال تسلیحاتی رژیم ایران توسط آمریکا
محکومیت دلال تسلیحاتی رژیم ایران توسط آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند کانادایی-ایرانی تبار را به اتهام صادرات تجهیزات با فناوری بالا به ایران به سه سال و نیم حبس محکوم کرد.

 

قباد قاسمپور در ماه مارس سال گذشته در آمریکا بازداشت شد. این عامل رژیم که تابعیت دوگانه دارد متهم است که در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ با استفاده از شرکتهایی در چین اقدام به صادرات فناوریهای آمریکایی به ایران کرده است.مقامات آمریکایی اعلام کردند که این فناوریها کاربردهای دوگانه نظامی و غیرنظامی دارند.

کالاهای قاچاق شده شامل میکروسکوپ های پیشرفته،‌قطعات گوشیهای همراه، موشک و دوربین‌های حرارتی مورد استفاده در سامانه‌های امنیتی و پهپادهای نظامی بوده است.

 

فشار آمریکا برای پیوستن سایر کشورها به تحریم رژیم ایران

هدر نائرت، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پی اعمال تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه رژیم ایران گفت آمریکا تلاش می‌کند سایر کشورها در برابر هر گونه نقض تحریم‌ها علیه رژیم ایران پاسخگو باشند.

 

او در پاسخ به این سؤال که نظرش درباره این‌که حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، اعلام کرده که این کشور به تجارت با ایران ادامه خواهد داد، اما از دلار استفاده نخواهد کرد، چیست، گفت: ما این گزارش را دیده‌ایم. شما می‌دانید که نگرانی ما درباره ایران و تجارت با این کشور است و ما تلاش می‌کنیم که کشور‌ها را در برابر هر گونه نقض تحریم‌ها مسئولیت‌پذیر کنیم.

 

هدر نائرت در ادامه سخنانش گفت: ما در سیاستهایمان در باره ایران شفاف بوده‌ایم. این نگرانیها درباره رفتار و اقدامات رژیم ایران در سراسر جهان است. ما تنها کشوری نیستیم که این موضوع را مشاهده می‌کنیم و درباره آن گواهی می‌دهیم. ما از این موضوع آسیب دیده‌ایم و کشور‌های دیگر هم همین‌طور آسیب دیده‌اند. ما در سیاست خود و مقابله با ایران و اقدامات مخرب آن محکم و استوار باقی می‌مانیم.

 

هشدارهای دونالد ترامپ

در ارتباط با تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۷اوت در حساب توییتری خود نوشت: «هرکس با ایران تجارت کند، آمریکا با او تجارت نخواهد کرد.»

توییت دونالد ترامپ

                                                                                              توییت دونالد ترامپ

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در این توییت نوشت: «تحریم‌های علیه ایران به‌صورت رسمی اجرا شده است. این‌ها سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تا کنون اعمال شده و در ماه نوامبر به سطح بالاتری هم خواهند رسید. هر کسی با ایران تجارت کند، نمی‌تواند با آمریکا داد و ستد داشته باشد. من خواهان چیزی کمتر از صلح جهانی نیستم.»

گفتنی است تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌یی از روز دوشنبه ۶اوت فعال شد. تحریم‌هایی که قرار است دور دوم آن در ماه نوامبر (آبان - آذر) فعال شود.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7684f1de-a443-4adb-b6ca-c00a634fafab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات