728 x 90

محمود عباس نخست‌وزیر جدید فلسطین را انتخاب کرد

محمد آشتیه یک سیاستمدار و اقتصاددان فلسطینی
محمد آشتیه یک سیاستمدار و اقتصاددان فلسطینی

محمود عباس، رئیس دولت فلسطینی،روز یکشنبه ۱۹ اسفند ۹۷، محمد اشتیه، یکی از اعضای جنبش فتح را به سمت نخست‌وزیر منصوب کرد.

(وفا) خبرگزاری رسمی فلسطین با مخابره این خبر افزود: ”محمود عباس، محمد اشتیه را مکلف به تشکیل دولت کرده است.“ وی هم‌اکنون رئیس شورای اقتصادی فلسطین برای توسعه و بازسازی است.

 

رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت فلسطین در ماه ژانویه گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.

آسوشیتدپرس ضمن مخابره خبر انتخاب نخست‌وزیر فلسطین افزود: انتخاب روز یکشنبه شکست سال‌ها تلاش برای آشتی با حماس را منعکس می‌کند.

لازم به ذکر است که محمود عباس رئیس دولت فلسطین و نمایندگان حماس، رامی حمدالله را در ماه خرداد ۹۳ به‌عنوان نخست‌وزیر دولت جدید فلسطین معرفی کردند. سامی ابوظهری سخنگوی حماس در نوار غزه گفته بود: «ما به‌طور رسمی با نخست‌وزیری رامی حمدالله موافقت کردیم و بر سر برخی از وزیران نیز به توافق رسیدیم».
 

محمد آشتیه کیست؟

محمد آشتیه یک سیاستمدار و اقتصاددان فلسطینی است. او در سال ۱۹۵۸ در نابلس متولد شد.

وی در سال ۲۰۰۹ عضو کمیته مرکزی فتح شد و در کنفرانس هفتم در سال ۲۰۱۶ دوباره انتخاب شد. او همچنین به‌عنوان وزیر امور عمومی و مسکن و وزیر امور اقتصادی و اجتماعی فلسطین در امور توسعه و بازسازی فعالیت کرد.

او دکترای خود را در زمینه توسعه اقتصادی از دانشگاه ساسکس در انگلستان دارد. او همچنین به‌عنوان استاد و مدرس دانشگاه Birzeit خدمت کرده و کتابهای بسیاری در زمینه اقتصاد و سیاست دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/381c0196-0e6f-4e55-9bf5-03dd3ef7aa04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات