728 x 90

محمدرضا تاجیک: افزایش صددرصدی مزد هم کارگران را به خط فقر نمی‌رساند

حقوق کارگران زیر خط فقر
حقوق کارگران زیر خط فقر

محمدرضا تاجیک نماینده قلابی مجمع عالی نمایندگان در شورای علی کار رژیم در اشاره به تورم افسارگسیخته گفت: «افزایش صددرصدی مزد هم کارگران را به خط فقر نمی‌رساند».
خبرگزاری حکومتی ایلنا چهارشنبه ۱۵بهمن، ضمن درج این خبر به‌نقل از وی نوشت: «در شرایطی هستیم که افزایش ۱۰۰درصدی مزد کارگران هم کافی نیست. صددرصد افزایش دستمزد هم نمی‌تواند دریافتی کارگران حداقل‌بگیر را به خط فقر برساند. صددرصد افزایش دستمزد ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومانی، ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌شود که باز هم با هر متر و معیاری که حساب کنیم، پایین خط فقر است».
و این در حالی است که خط فلاکت فقر در حاکمیت آخوندی هم‌اکنون بین ۱۰ الی ۱۲میلیون تومان رسیده است.

وی ضمن اعتراف به ناکارآمدی و بی‌خیالی کارگزاران حکومتی به وضعیت معیشتی مردم گفت: «در این شرایط که افزایش ۱۰۰درصدی مزد نمی‌تواند دستمزد را به خط فقر برساند، متأسفانه در جلسات کمیته مزد، باب جدیدی توسط کارفرمایان گشوده شده است. نمایندگان کارفرما به‌خاطر این‌که حرفی ندارند در جلسه بزنند و هر جور قرار باشد سبد معیشت محاسبه شود، باز هم از دو برابر دستمزد فعلی بیشتر است، به بیراهه می‌روند و مباحث عجیب و غریب مطرح می‌کنند. هدفشان فقط به انحراف کشاندن مذاکرات مزدی و طفره رفتن از محاسبه سبد معیشت است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f28116ba-cfd5-4f28-b450-34563cfd3649"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات