728 x 90

محمد مهاجری: در خیابان‌ها و اغتشاشات هر فردی خود یک لیدر است

قیام سراسری ایران- ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران- ۱۴۰۱

محمد مهاجری از باند مغلوب نظام دوشنبه ۹آبان، به وجه تمایز این قیام سراسری و رو به گسترش آن با دیگر قیامهای قبلی اعتراف کرد و به زبان معکوس به نقش کانون‌های شورشی که نقش تعیین‌کننده در ادامه‌دار بودن قیامها ایفا می‌کنند اذعان کرد.

وی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند این قیام لیدر ندارد گفت:... وقتی تظاهرات یا اغتشاشاتی لیدر نداشته باشد و مبتنی بر ایده اصلی تعیین شده نباشد، ۱۰ الی ۱۵روز یا حتی یک ماه اعتراضاتی در خیابان‌ها انجام می‌شود و در نهایت تمام می‌شود. زیرا لیدری وجود ندارد که بتواند خط و جهت بدهد و به نتیجه روشنی برسد. ولی از جهت دیگر نبود لیدر روشن تهدید بزرگی محسوب می‎شود. به این معنا است که در خیابان‌ها و اغتشاشات هر فردی خود یک لیدر است. این افراد هر کدام می‌توانند مثل یک لیدر عمل کنند و هر جایی منفجر بشوند و اتفاقات تلخی را رقم بزنند. .
بعضی دوستان اصول‌گرای من می‌گویند حداکثر ۱۵۰ یا ۲۰۰هزار نفر به خیابان آمدند، من منکر این نیستم؛ ولی ۲۰۰هزار نفر رقم کمی نیست. هم‌چنین میزان افرادی که با این ۱۵۰ الی ۲۰۰هزار نفر همدل هستند، چند نفر است؟ من معتقدم که باید این رقم را ضرب در ۱۰ و حتی شاید ضرب در ۱۰۰ کرد تا متوجه شویم که رقم اصلی افراد معترض چه میزان است.

وی در ادامه افزود:... برخی تحلیل‌ها از صداهای امروز خطرناک است. این‌که بگویند این افراد فقط به‌دنبال مسائل غیراخلاقی هستند، کاملاً غلط است. اگر امروز از افراد معترض کف خیابان بپرسید، بی‌دین هستید می‌گویند بله هستیم، یا می‌خواهید اغتشاش کنید و نظام سرنگون شود می‌گویند بله می‌خواهیم...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13853a32-2943-4a92-97c8-3970424ee5d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات