728 x 90

محاکمه کسانی که خواستند مردم پرپر شوند - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی یکشنبه ۲۱ شهریورماه بحرانها و بن‌بستهای صف کشیده داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم در زیر عنوانهای مربوط به واکسن کرونا، سفر مدیر کل آژانس انرژی اتمی و نخست‌وزیر عراق به ایران و تحولات افغانستان دیده می‌شوند.

محاکمه کسانی که خواستند مردم پرپر شوند

تبلیغات کر کننده در مورد واردات واکسن، مثل بنزین بر آتش مطالبات مردم ریخته و روزنامه‌های حکومتی گوشه‌یی از آنرا انعکاس داده‌اند.

«معجزه واکسن در ۱۴روز» عنوان مطلبی در آرمان است که با اشاره به همین تبلیغات کر کننده نوشته است: «در دولت جدید و در مدت دو هفته‌یی چه تحولی در تحریم‌ها رخ داده است یا پول واکسنهای خریداری شده طی یکی- دو هفته اخیر از طریق نهادهایی پرداخت شده است که پیش‌تر صلاح دیدند مردم هم‌چون برگ خزان در بیمارستانها پر پر شوند و به گورستانها منتقل شوند». و در ادامه ضمن طرح ضرورت محاکمه سردمداران این جنایت نوشته است: «جبران ۲۰۰روز عقب‌ماندگی کشور ایران در زمینه واکسیناسیون جهانی با در بوق و کرنا کردن واردات واکسن و بسیج امکانات برای تشدید سرعت واکسیناسیون مقدور نیست. بنابراین بهتر است پاسخ قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشت».

ابتکار روزنامه دیگر باند مغلوب هم در مطلب خود با عنوان «چه کسانی واکسن را سیاسی کردند» با اشاره متصدیان امر در دولت روحانی نوشته است: «سنگ‌اندازی و کارشکنی مسئولان دولت روحانی در واردات واکسن از سوی بخش خصوصی و بی‌عملی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و از دست دادن فرصت طلایی تأمین واکسن از چین و روسیه ماحصل سیاسی‌کاری جریان اصلاح‌طلب در داخل بود» در ادامه هم از مقامات قضاییه آخوندی خواسته دست‌اندرکاران را محاکمه کنند.

مردم‌سالاری هم به‌نقل از یک عضو پیشین شورای قلابی شهر تهران در مورد ادعای فروکش کردن تلفات نوشته است: «آمار رسمی‌ مرگ و میر در این مدت به‌طور متوسط و روزانه معادل سقوط حدود ۳ هوایپما در روز است. به تأیید مسئولان ذی‌ربط البته آمار واقعی بین ۲.۵ تا ۳ برابر است».

نظام در موقعیت «اره دوسر»!

جهان صنعت زیر عنوان «برجام اسیر تئوری اره دو سر» نوشته: «اکنون ایران در تئوری «اره دو سر» قرار دارد. اگر بپذیرد پای میز مذاکره حاضر و احتمالاً به حداکثر برجام قبلی دست یابد، به همان نقطه‌ای خواهد رسید که حسن روحانی به آن شکل و محتوا بخشید، اما به نام انقلابی‌گری در ایران با آن مخالفت شد و سخن از دادگاهی کردن روحانی در میان آمد. یا این‌که میز مذاکرات را بر اساس «واژه ساز» یا اصطلاح «اره دو سر» کامل ترک کند که به این ترتیب تحریم‌های بیشتری را متوجه خود خواهد کرد»... .

آرمان به‌نقل از قاسم محبعلی مهرهٔ پیشین وزارت‌خارجه رژیم در مورد موقعیت رژیم در میان کشورهای منطقه به اجلاس وزرای خارجه کشورهای کمیته چهار جانبه عربی اشاره کرده و نوشته است: «در این نشست آنچه دخالت‌های تخریبی ایران در منطقه و حمایتهای مالی ایران از حوثی‌های یمن خوانده شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت». در ادامه در مورد سفر نخست‌وزیر عراق به ایران نوشته: «عراق در حال نزدیک شدن به جهان عرب و فاصله گرفتن از ایران است تا یک توازن در این کشور به‌وجود آید. الکاظمی به‌دنبال کاهش نقش ایران در عراق است. زمانی که ما به اجلاس اخیر عراق نگاه می‌کنیم که با هماهنگی فرانسه برگزار شد و پس از آن فرانسه به‌عنوان یک بازیگر در این عرصه مطرح شد، نشان‌دهنده این است که در منطقه اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است».

روزنامه حکومتی مستقل از باند مغلوب هم در مطلبی با عنوان روز از نو روزگار از نو بر ضرورت تمکین به خواسته‌های جامعه جهانی در جریان مذاکرات وین تأکید کرده و نوشته است: «در صورتی که روند اختلافات با آژانس منجر به جبهه‌گیری این نهاد علیه برنامۀ هسته. ای ایران شود، حتی کشورهای فرصت‌طلبِ ظاهراً هم‌سو با ایران مثل چین و روسیه نیز با آنها همکاری خواهند کرد. ..یعنی بدون تردید آنها جمهوری اسلامی را تنها خواهند گذاشت و علیه روند جهانیِ تقابل با آن ایستادگی نخواهند کرد». در ادامه هم برای چندمین بار تأکید کرده: «. . جمهوری اسلامی‌ بایستی با جدیت و به هر وسیلۀ ممکن از چالش با آژانس بپرهیزد و آنرا ابزار و محملی برای هجمهٔ همه‌جانبه آمریکا و مخالفانش قرار ندهد. در غیراین صورت، سناریویِ دورۀ احمدی‌نژاد تکرار خواهد شد و روز از نو؛ روزگار از نو!»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b969b63-2ab4-4a49-aef1-52c4d11c8bdb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات