728 x 90

محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست بمب‌گذار و ۳مزدور جنایتکار در بلژیک

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست بمب‌گذار و ۳مزدور جنایتکار در بلژیک

صبح امروز، چهارشنبه ۲۵تیر ماه محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات رژیم آخوندی که بمب‌گذاری تروریستی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۹تیر۱۳۹۷ در ویلپنت پاریس را اداره و اجرا می‌کرد، در دادگاه شهر آنتورپ در بلژیک آغاز شد. همراه با اسدی ۳ همدست او امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی محاکمه می‌شوند.

این نخستین‌بار است که یک دیپلمات در اروپا به‌خاطر مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود. یک بی‌آبرویی بزرگ برای رژیم که نشان می‌دهد برای نابودی مجاهدین و مقاومت ایران به‌مثابه تهدید اصلی موجودیت خود از هیچ جنایت و هیچ هزینه‌ای رویگردان نیست.

جلسه مقدماتی دادگاه که وکلای مقاومت ایران و دیگر شاکیان خصوصی در آن حضور داشتند، به تفهیم اتهام اختصاص داشت. دادگاه با درخواست دادستان فدرال برای محاکمه اسدی و همدستانش به دو اتهام ”اقدام به‌عمل تروریستی با قصد قتل“ و ”شرکت در یک گروه تروریستی“ به‌طور رسمی اعلام موافقت کرد. جلسات محاکمه متعاقباً ادامه می‌یابد.

رژیم آخوندی طی دو سال گذشته از هیچ تلاشی برای ممانعت از محاکمه اسدی و آزاد کردن وی فروگذار نکرد. اقداماتی از قبیل فشارهای دیپلماتیک، وعده‌های اقتصادی، گروگانگیری اتباع کشورهای اروپایی و تهدید به تروریسم که هیچ‌کدام تابحال به جایی نرسیده و به شکست مضاعف برای رژیم تبدیل شد.

به دستور وزارت اطلاعات و صلاحدید وزارت‌خارجه آخوندها و برای کاستن از عواقب وخامت‌بار سیاسی این دادگاه برای رژیم، در جلسه امروز فقط مهرداد عارفانی در دادگاه حاضر شد و اسدی و سعدونی و نعامی پیدایشان نشد و وکلای آنها حضور پیدا کردند.

رژیم آخوندی، خشمگین از انتقال جمعی مجاهدین به آلبانی، وحشت‌زده از قیام دی۹۶ و نگران از اعتبار فزاینده بین‌المللی شورای ملی مقاومت و رئیس جمهور آن، درصدد ترور خانم رجوی و برجسته‌ترین میهمانان آمریکایی و اروپایی در ویلپنت بود. قبل از آن نیز رژیم تهاجم تروریستی به گردهمایی نوروزی مجاهدین در آلبانی را که خانم رجوی و گروهی از میهمانان خارجی در آن حضور داشتند سازمان داده بود که شکست خورد و به اخراج سفیر و سه دیپلمات تروریست دیگر رژیم شامل رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات در آلبانی منجر شد.

اسدی یک مأمور باسابقه وزارت اطلاعات و رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات در اتریش به‌عنوان پایگاه اصلی وزارت اطلاعات در اروپا بود. وی که در پوش دبیر سوم کار می‌کرد، روز ۷تیر۱۳۹۷ شخصاً یک بمب قوی الانفجار TATP را در لوکزامبورگ تحویل امیر سعدونی و نسیمه نعامی برای کارگزاری در ویلپنت داد.

این بمب‌گذاری که می‌توانست قربانیان زیادی بر جای بگذارد، در آخرین مرحله کشف و خنثی شد. امیر سعدونی و نسیمه نعامی در روز ۹تیر۱۳۹۷ در حالی‌که بمب را به ویلپنت منتقل می‌کردند در بلژیک دستگیر شدند، مهرداد عارفانی در ویلپنت پاریس و اسدی روز بعد در آلمان دستگیر و به قضاییه بلژیک تحویل شدند.

در ارتباط با این پرونده، خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، به مدت ۷ساعت با ارائه اسناد و مدارک شهادت داد و مشخص کرد که این عملیات بزرگ تروریستی در شورای عالی امنیت رژیم به ریاست روحانی تصویب و خامنه‌ای دستور اجرای آن را داده است. خانم رجوی تأکید کرد علاوه بر اسدی و دیگر تروریستهای دستگیر شده به‌عنوان عاملان این جنایت، آمران واقعی یعنی خامنه‌ای، روحانی، ظریف و آخوند سردژخیم محمود علوی وزیر اطلاعات باید محاکمه شوند. این لازمه متوقف کردن تروریسم افسارگسیخته آخوندهاست.

شماری از مسئولان و اعضا و هواداران مجاهدین و مقاومت ایران نیز به‌عنوان شاهد نزد مقامات قضایی بلژیک به تفصیل شهادت داده‌اند.

هم‌چنین شماری از شخصیتهای برجسته در گردهمایی ویلپنت به‌عنوان شاکیان خصوصی در این پرونده حضور دارند. سیداحمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر، سناتور توریسلی از آمریکا، جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، اینگرید بتانکور کاندید ریاست‌جمهوری در کلمبیا و نمایندگان پارلمان انگلستان باب بلکمن و راجر گادسیف در این شمارند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵تیر۱۳۹۹ (۱۴ژوییه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9b93941-c8b3-4856-aeaa-846bc28b588d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات