728 x 90

در مجمع‌الجزایر فساد یک جزیره کوچک سالم و ضدفساد؟

 ویلاهای لاکچری لواسان
ویلاهای لاکچری لواسان

بسیاری از اقدامات ضدفساد بیش از آن‌که یک اقدام اساسی باشد، یک نمایش سطحی است؛ نمایشی که برای سر کار گذاشتن مردم طراحی می‌شود.
روزنامه حکومتی اعتماد ۲۱مرداد در مطلبی از عباس عبدی از مهره‌های باند مغلوب که در زمان کشتارهای دهه۶۰ و قتل‌عام ۶۷ از مقامات جنایتکار قضاییه رژیم بوده است با عنوان "نقش بازی هم قلق دارد" در واکنش به حرفهای فتاح رئیس بنیاد غارت و چپاول آخوندی نوشت: «جلوی اتلاف آن ۸۰۰میلیارد دلار را می‌گرفتید که در زمان ریاست‌جمهوری دود شد، رفت هوا. جلوی آن را نگرفتید چون خودتان هم شریک آن اتلاف عظیم بودید».

وی به گوشه‌یی از غارت و چپاول نجومی بنیاد موسوم به مستضعفان اشاره کرده و نوشت: «ابتدای سال۱۳۷۵، مجلس چهارم تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان کرد که به‌صورت تصادفی حدود ۱۵۰ پرونده واگذاری از هزاران پرونده بنیاد را رسیدگی کرد، افتضاحی تمام‌عیار بود.

لطف کنید آنها را رو کنید. بفرمایید ساختمانهای فروخته شده به اشخاص حقیقی و نه اشخاص حقوقی و عمومی کدام‌هاست؟ بفرمایید لیست کلیه دارایی‌های بنیاد از ابتدا تا حالا داده شود و معلوم کنید کدام‌ها در اختیار کی هست؟ بفرمایید لیست اموال منقول بنیاد را بدهند و معلوم کنید به چه قیمتی و به چه کسانی فروخته شده‌اند؟ همانهایی که در پرونده مشهور به بانک صادرات وجود داشت.
بفرمایید قراردادهای موجود این بنیاد شفاف شود. آیا خبر منتشر شده درباره پرداخت هزار میلیاردی برای تبلیغات با صدا و سیما را رد می‌کنید؟ بفرمایید که سهام بنیاد مستضعفان در اپراتوریهای تلفن همراه و افزایش تعرفه استفاده از اینترنت چگونه است؟ و مواضع آقای رئیس بنیاد درباره افزایش سرسام‌آور تعرفه‌های اینترنت چیست؟ ارقام یک ماهه این افزایش تعرفه‌ها معادل خرید همه این ساختمانهاست.
به این پرسش هم پاسخ دهید که چگونه می‌شود در این مجمع‌الجزایر فساد یک جزیره کوچک سالم و ضدفساد سر برآورد؟».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca008c1f-19e4-46f8-9666-4e0689a46c8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات