728 x 90

مجله تایم: دونالد ترامپ، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه تهران کرد

مجله تایم-  دونالد ترامپ، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه تهران  کرد
مجله تایم- دونالد ترامپ، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه تهران کرد

مجله تایم گزارش داد: در شش ماه گذشته، دونالد ترامپ، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه تهران کرد.

به گونه‌ای که شرکتها و مؤسسات مالی ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاریهایشان را در ایران متوقف کنند تا این‌که ریسک خطر تحریمهای آمریکا را بپذیرند.

اخیراً تهران شاهد سقوط ارزش ریال در مقابل دلار آمریکا بوده است که از ژانویه نزدیک ۸۰درصد سقوط کرده است...و سقوط آزاد اقتصاد باعث تظاهرات سراسری در کشور شده است.

 

قابل ذکر است که در روز ۵نوامبر(۱۳ آبان)، دولت ترامپ سخت‌ترین اقدام خود را انجام داد و مجازاتهای فلج کننده‌اش روی بخش نفت، سیستم بانکی و حمل‌ و نقل رژیم ایران را تجدید کرد

 

درست روزی که دونالد ترامپ آخرین تحریمها علیه رژیم ایران را اعلام کرد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، رژیم ایران یک گزینه دارد.

وی افزود، رژیم ایران می‌تواند با کنار گذاشتن یک پیچ، چرخشی ۱۸۰درجه‌ای انجام دهد و مثل یک کشور نرمال، عمل کند یا می‌تواند شاهد فروپاشی اقتصادش باشد.

وزیر خارجه آمریکا به خروج بیش از ۱۰۰کمپانی از ایران اشاره کرد که طرحهایشان برای تجارت با رژیم ایران را کنسل کرده‌اند. بیش از ۲۰کشور واردات نفت ایران را متوقف کرده‌اند که با این کارشان ” روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از بازار کم شده است”...

 

از سوی دیگر سوئیفت روز ۵ نوامبر گفت، تعداد نامشخصی از بانکهای ایرانی را از سیستم‌هایش تعلیق می‌کند که باعث می‌شود اقتصاد ضعیف شده ایران از صنعت بانکی بین‌المللی اساساً کنار گذاشته شود.

 

 

بیشتر بخوانید

اعلام جزئیات تحریمهای آمریکا: تحریم نفتی، بانک مرکزی و بیش از ۵۰بانک دیگر، کشتیرانی و هواپیمایی رژیم ایران

 

وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ در اولین روز اعمال تحریمهای نفتی و بانکی علیه رژیم در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک جزئیات بیشتری از شرکتها و نهادهای وابسته به رژیم ایران که در لیست تحریمهای آمریکا قرار دارند را اعلام کردند.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا علاوه بر بانک مرکزی رژیم، سازمان انرژی اتمی و خطوط هواپیمایی ایران‌ایر را در میان لیست جدید ۷۰۰شرکتی اعلام کرد که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

دو وزیر تأکید کردند در این دور از تحریمها بیش از ۵۰بانک رژیم و همچنین نیز ۲۰۰فرد و کشتی در بخش کشتیرانی رژیم تحریم شده‌اند.

 

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تا کنون بیش از ۲۰کشور خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کرده‌اند و رژیم بیش از دو و نیم میلیارد دلار از درآمد نفتی خود را از دست داده است.

 

وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا تأکید کردند. شرکتهایی که برخلاف تحریمهای آمریکا عمل کنند مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

 

بازگشت تحریمهای آمریکا علیه رژیم از ۱۸اردیبهشت گذشته به‌دنبال خروج آمریکا از برجام اعلام شد. این تحریمها در دو مرحله آِغاز شدند. در مرحله اول که از ۱۵مرداد گذشته آغاز شد دسترسی رژیم آخوندی به فلزات گرانبها و خرید و فروش آنها مورد تحریم قرار گرفت. در دور اول تحریمها همچنین دسترسی رژیم به دلار و خرید و فروش ریال در بازارهای جهانی منع شد و صنایع خودروسازی رژیم نیز مورد تحریم قرار گرفتند

 

دور دوم تحریمها که از امروز آغار شد و وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود امروز جزئیات بیشتری از آن را اعلام کردند اصلی‌ترین شریانهای اقتصادی رژیم آخوندی از جمله تجارت نفت و بانک مرکزی و کشتیرانی و هواپیمایی رژیم تحریم شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea97c887-8582-4728-bb36-f5a4aff87988"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات