728 x 90

مجلس ارتجاع لایحهٔ رتبه‌بندی معلمان را تصویب نکرد و آنرا به کمیسیون آموزش بازگرداند

تجمع اعتراضی معلمان
تجمع اعتراضی معلمان

روز ۹آبان مجلس ارتجاع لایحهٔ رتبه بندی معلمان را تصویب نکرد و آنرا به کمیسیون آموزش بازگرداند.

مجلس ارتجاع، به‌رغم وعده‌های قبلی حاکمیت آخوندی روز ۹آبان لایحهٔ «رتبه بندی معلمان» را تصویب نکرد و درخواست معلمان زحمتکش میهنمان را با حقوقهای ۳ تا ۵بار زیر خط فقر بی‌پاسخ گذاشت. از ابتدا هم تنها به‌خاطر نگرانی از اعتراضات پیوسته و سراسری معلمان این لایحه ارائه شده بود.

از صبح ۹آبان مجلس ارتجاع در رابطه با رتبه‌بندی معلمان جلسهٔ غیرعلنی برگزار کرد. معلوم نیست چرا موضوعی این چنینی باید پشت درهای بسته و در خفا بحث شود.

اما به گفتهٔ کارشناسان رژیم، تن‌دادن به رتبه‌بندی معلمان یعنی افزایش حقوق آنها در حد ۳ تا ۷میلیون تومان؛

این هم یعنی رژیم باید این میزان پول را وارد بودجه خود کند. بودجه‌یی که به گفتهٔ رئیسی جلاد با کسری ۴۵۰هزار میلیارد دلاری روبه‌روست و به گفتهٔ وزارت صمت رژیم «دولت دست‌کم برای ۳۰۷هزار میلیارد تومان این کسری، هیچ منبع درآمدی ندارد».

البته آگاهان می‌گویند کافیست رژیم هزاران میلیارد تومان پولی که خرج تروریسم و صدور ارتجاع به کشورهای منطقه و هزینهٔ سرکوب مردم می‌کند را حذف کند، تا هزینهٔ رتبه‌بندی معلمان و حقوق تمامی اقشار مردم ایران تأمین شود.

اما روز ۹آبان، مجلس ارتجاع موضوع رتبه‌بندی را به بهانهٔ داشتن ابهامات، به کمیسیون آموزش بازگرداندند که معنایش بایگانی و به فراموشی سپرده آن است، مگر این‌که معلمان رژیم را وادار به پاسخ دادن صریح بکنند (خبرگزاری مجلس ۹آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eeaae696-5325-4fc8-a370-280829729b50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات