728 x 90

مجلس ارتجاع – زندانها در ایران ۴برابر بیش از ظرفیت استاندارد جهانی پر شده‌اند

مجلس رژیم
مجلس رژیم

روز ۲۹مهر۹۷در بررسی طرح موسوم به ساماندهی زندانیان در مجلس ارتجاع گوشه‌یی از وضعیت فاجعه‌بار زندانها در ایران برملا شد.

 

تعداد زندانیان ۴برابر ظرفیت زندانها و جیزه غذایی یک چهارم مورد نیاز

قاضی‌پور عضو مجلس رژیم اعتراف کرد که زندانها در ایران بیش از ۴برابر استاندارد جهانی از زندانیان انباشته شده است و جیره غذایی زندانیان یک چهارم میزان مورد نیاز آنها است. او گفت: زندانی که طبق استاندارد جهانی ظرفیت ۱۰۰۰زندانی را دارد، ۴تا ۵هزار زندانی دارد. در زندانی که طبق استانداردهای جهانی هزار تا زندانی باید داشته باشد نزدیک به ۴هزار تا ۵هزار زندانی هستند و بودجه غذایی هزار نفر بین ۴تا۵هزار نفر توزیع می‌شود. قاضی‌پور گفت تعدادی از زندانیان... به‌خاطر اوضاع آشفته اقتصاد کشور در زندان هستند..

 

در سه ماه گذشته تعداد زندانیان ۲برابر شده است

علی بختیار گلپایگانی عضو مجلس ارتجاع گفت ظرفیت زندانها به چهار برابر استاندارد جهانی رسیده است، ظرف دو سه ماه گذشته تعداد زندانیان دو برابر شده است و تعداد زیادی از زندانیان به‌خاطر این‌که نتوانسته‌اند تضاد مالی خانواده را حل کنند در زندان هستند.

 

کشاورزان اصفهان به‌خاطر ناتوانی در پرداخت دیون خود زندانها را پر کرده‌اند

احمد سالک عضو مجلس آخوندی گفت: زندانها پر هست، عوامل این‌که زندانها پر از زندانی است کدام است؟ مشکلات اقتصادی معیشتی بیکاری و مشکلاتی از این مقوله را باید رفع کرد تا حضور زندانیهای ما کم بشه. وقتی بیکاری باشه باید زندانهایتان پر باشه، وقتی مشکلات دیگه زندگی مطرح بشه باید زندانها پر بشه، ما به‌جای این‌که زندانها را توسعه بدهیم باید دانشگاههایمان را توسعه بدهیم، چی شده که این‌قدر زندانی داریم؟ در زندان اصفهان بالغ بر دو برابر زندانی‌اش هست جای خواب ندارند با مشکلاتی هم روبه‌رو هستند.

وقتی که خشکسالی است آب نیست، بانک کشاورزی وامها را سررسید امحاء نکرده و کشاورزی که کار نکرده تولید نداشته سر رسید وامش رسیده نمی‌توانه بره باید چک اش را بپردازه میره گوشه زندان، خب مشکل اونور را حل کنید تا این کشاورز بیچاره به گوشه زندان نره برای پرداخت وامش...

 

جوانان به‌خاطر فروش چند کارتن سیگار یا لباسها دست دوم در زندان به‌سر می‌برند

جلال محمودزاده نیز گفت: همین حالا در زندانها تعداد زیادی از افراد داریم که مرتب بازداشت موقت آنها تمدید می‌شود و چندین سال در بازداشت موقت یا چندین ماه در بازداشت موقت به‌سر می‌برند.

تعدادی از جوانان ما به‌خاطر فروش چند کارتن سیگار یا لباسها دست دوم در زندان به‌سر می‌برند.

طبقه بندی زندانیان از جمله جدا کردن زندانیان امنیتی زندانیان سیاسی و زندانیان مواد مخدر از همدیگر جز همین مطالبی هست که در این طرح در نظر گرفته شده...

 

یک سوم زندانیان در قرار بازداشت هشتند

محمد حسین فرهنگی عضو مجلس ارتجاع گفت: من یکبار بازدیدی از یکی از زندانهای کشور داشتم اونجا از مدیر زندان سؤال کردم که چند درصد زندانیان شما در اثر قرار بازداشت هستند؟ اصلاً انتظار نداشتم که ایشون بفرمایند بیش از یک سوم.

 

دزدان اصلی آقازاده‌ها و سرگردنه بگیرها

حسین مقصودی گفت: امروز حدود ۲۲هزار دانشجو در دانشگاه آزاد ثبت نام کرده‌اند پول شهریه دادند سر کلاس رفتند خوابگاه گرفتند حال می‌گویند اشتباه کرده‌ایم.

طبق آمار اعلام شده از بانک جهانی رکوردار خصوصی‌سازی مدارس در کشورهای دنیا هستیم و این یعنی پولی‌ترین آموزش و پرورش دنیا هستیم... در روز روشن به مردم دروغ می‌گوئید که پول از والدین نمی‌گیریم اما می‌گیرید و دانش‌آموزان زیادی از قشر کارگران و به‌خاطر بی‌تدبیری وزارت آموزش و پرورش از تحصیل جا ماندند.

قوه قضاییه آفتابه دزدها و دزدان کوچک را رها کنید و دزدان اصلی آقازاده‌ها و سرگردنه بگیرها را بگیرید و مصلحت ها را کنار بگذارید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1c71c02-7164-40aa-9d5b-78b71a9d4a40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات