728 x 90

مجلس ارتجاع ایرادات شورای نگهبان به کنوانسیون CFT را رد کرد

کنوانسیون CFT
کنوانسیون CFT

مجلس رژیم در جلسه روز یکشنبه ۳۰ دی ۹۷ ایرادات شورای نگهبان ارتجاع به کنوانسیون CFT را رد کرد و این لایحه را بار دیگر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد.

 

خبرگزاریهای حکومتی گزارش دادند: مجلس با ۱۱۷رأی موافق در مقابل ۶۲رأی مخالف درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم سی اف تی (CFT)، به مصوبه قبلی خود اصرار کردند و این لایحه جهت حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده شد.

 

فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: شورای نگهبان ۲۲ایراد به این لایحه گرفته بود و سه مورد آن را پذیرفت که رد ایراد شده است و بقیه موارد ارجاع داده شد.

کشاکشها در رأس حاکمیت آخوندی بر سر عواقب تصویب لوایح پالرمو و CFT، بحران درونی رژیم را بیش‌ از‌پیش تشدید کرده است.

جنیدی مشاور حقوقی آخوند ضمن ابراز نگرانی خود گفت: « از صحبتهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین برمی‌آمد که بخواهد به سرعت به این موضوع رسیدگی کند. امیدوارم در عمل هم به نتیجه خوبی برسد».

در همین حال حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع با اشاره به رویکرد روز گذشتهٔ مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه پالرمو هشدار داد: «مجمع تشخیص باید نظر رد یا تأیید خود نسبت به لایحه پالرمو را ارائه کرده و وارد فضای اصلاحی نشود چون این به‌معنای کاستن از حدود و اختیارات قوه قانون‌گذاری در کشور است».

وی با اشاره به شکاف بین باندهای حاضر در مجمع این عمل را بدعت‌گذاری نامید و افزود: « انجام اصلاحیه یک بدعت است که امیدوارم شکل نگیرد. این روند کم‌سابقه بوده است. کما این‌که به‌نظر می‌رسد هنوز جایگاه هیأت عالی نظارت در مجمع تشخیص مشخص نشده و اختلاف‌نظر جدی بین هیأت عالی نظارت و کمیسیونهای مجمع با صحن مجمع وجود دارد».

همچنین کواکبیان عضو دیگر مجلس ارتجاع دخالتهای مجمع را بیمورد دانست و هم خط‌ و نشان کشید که: « ما به‌عنوان مجلس معتقد هستیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام صرفاً در مورد اختلافات شورای نگهبان و مجلس باید به موضوع ورود کند و مجمع نمی‌تواند قانونگذار جدیدی تلقی شود و همان اختلافاتی که مطرح شده بود را باید بررسی کند».

وی در ادامه افزود: « CFT و پالرمو در مجمع تصویب می‌شوند».

از سوی دیگر باند دلواپسان در سکوت خامنه‌ای به حملات خود به باند رقیب ادامه دادند. علاوه بر آخوندهای قم که روزهای گذشته به لشکر کشی علیه تصویب این لوایح دست‌زده بودند

علیرضا بیگی عضو مجلس ارتجاع گفت: « ظریف ثابت کرد برای آن‌که به هدف خود دست پیدا کند حاضر است از همه چیز مایه بگذارد.

او به منتقدان CFT تهمت پولشویی و قاچاق سازمان‌یافته زد و بعد هم در مجلس حاضر شد و در جلسات مجلس تلاش کرد که بگوید مقصود من این نبوده است».

وی با حمله به باند روحانی افزود: این جریان امتحان عجیبی را پشت سر گذاشت. خصوصاً با شرایطی که برای برجام پیش آمد. سازشکاران آبروی سیاسی خودشان را در گرو اراده و خواست آمریکا قرار دادند و تعهداتی را که آمریکا باید به ایران می‌داد، از قول خودشان به مردم ایران دادند».

همچنین وطن امروز از باند دلواپسان نظام ابراز نگرانی کرد: «با وجود رفتاری که FATF با کره شمالی داشته است، می‌توان پیش‌بینی کرد پس از مسأله پولشویی و تروریسم، نوبت موشکهای ایران خواهد بود و این نهاد، در برنامه اقدامی جدید برای موشکهای ایران نسخه جدیدی خواهد پیچید».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1faf1e2-117e-4b51-815d-4ac84692e650"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات