728 x 90

مجرم اصلی فاجعه کرونا؟

مجرم اصلی کرونا در ایران کیست؟
مجرم اصلی کرونا در ایران کیست؟

شدت بحران درونی نظام در رابطه با کرونا بسیار بالا گرفته است.

آخوند حسن روحانی که روزگاری مدعی الگوی مدیریت کرونا بود و ادعا می‌کرد سران کشورهای دیگر از او خواسته‌اند تجربه‌اش در زمینه مبارزه با کرونا را به آنها بگوید، حالا در وضعیتی قرار گرفته که ۱۹۰ نماینده مجلس ارتجاع خواستار محاکمه او توسط قضاییه رژیم بر سر پیک چهارم کرونا هستند.

شخص روحانی هم بهم ریخته از اظهارنظر مهره‌های حکومت خودش که چرا اسرار برملا می‌کنند به آنها هشدار می‌دهد که از یک صدایی تبعیت کنند و هر حرفی را نزنند.

کارگزاران رژیم در وزارت بهداشت هم می‌گویند نمی‌شود همه حرف‌ها را علنی گفت، از جمله حریرچی معاون وزیر بهداشت در زمینه این‌که چه کسانی در روزهای عید مانع قرنطینه شدند گفت: «ببینید ما تأکید مان به‌عنوان وزارت بهداشت این بود که از فرصت طلایی عید استفاده کنیم و بیاییم مثل سال گذشته چون ببینید ما سال گذشته هم خیلی کار عجیب‌ و غریبی در عید انجام نشد تمام ادارات تعطیل بود تمام مدارس تعطیل بود دانشگاه کسب و کارها همه تعطیل بودند

مجری: آقای دکتر خیلی صریح می‌توانید بگویید برای امسال مان ۱۴۰۰ کی بود یا چه کسانی بودند مخالفت کردند؟

حریرچی: نه خانم من نمی‌توانم بگویم خیلی شفاف خب سؤال دیگری دارید بگویید» (تلویزیون شبکه خبر۱۸فروردین۱۴۰۰).

با شتاب برق‌آسای کرونا بعد از محدود نکردن سفرهای نوروزی، سیل تهاجمات در رسانه‌ها و تلویزیون خامنه‌ای علیه روحانی بالا گرفت و روحانی هم آن‌چنان که گفته شد تأکید کرد که «در موضوع مبارزه با این کووید۱۹ همه باید یک صدا باشیم بله روزهای سختی هفته‌های سختی پیش روی ما هست چند جور نباید حرف بزنیم این‌که ما برای ستاد ملی کرونا یک سخنگو انتخاب کردیم برای همین هست که صدا واحد باشد والا اگر بنا باشد هر کسی برود در تلویزیون مصاحبه کند هر حرفی می‌خواهد بزند هر بیانی می‌خواهد به کار بگیرد نمی‌شود».

آخوند روحانی سپس در وحشت از انفجار خشم مردم هشدار داد: «هر کسی یه جور حرف بزند و هر کسی یک جوری سخن بگوید اینها به ضرر کشور هست و به نفع کشور نخواهد بود جز این‌که بهانه می‌دهیم به دست ضد انقلاب و ضدایران هیچ کاری دیگری نمی‌کنیم» (تلویزیون شبکه خبر ۲۱فروردین۱۴۰۰).

شیخ شیاد آخوند حسن روحانی با دروغگویی توأم با بلاهت زمین و زمان را مقصر گسترش شیوع کرونا می‌داند تا خود و دولت در گل ‌مانده‌اش را از زیر بار جنایتی که این دولت و حاکمیت آخوندی بر مردم روا داشته‌اند تبرئه کند

از جمله این‌که او ترددات مردم در ایام عید و وارد شدن کرونا از عراق را عامل شیوع پیک چهارم دانست و در این رابطه گفت: «آنچه که ما امروز می‌بینیم بیمارستانهای ما را پر کرده و خانواده‌ها را گرفتار کرده عامل یک آن این هست یعنی اگر ما می‌خواهیم عوامل را بشماریم اولین عامل این هست یعنی اگر مرز خوزستان ما و از مرز ایلام ما ویروس انگلیسی وارد این استانها و سپس وارد استانهای مجاور و بعد وارد بقیه استانها نمی‌شد حتماً ما امروز این مشکل را نمی‌داشتیم

مسأله دوم مسأله ترددها و تجمع های فراوان در شب عید یعنی مخصوصاً در هفته قبل از عید نوروز حالا عمدتاً خرید و فروش‌ها بازار کسبه دست فروش‌ها این‌که تجمعاتی که مردم در محل کسب و کار داشتند این عامل دوم مسأله است» (تلویزیون شبکه خبر ۲۱فروردین ۱۴۰۰).

باند غالب برای در بردن خامنه‌ای از این بحران جنایتکارانه، آخوند روحانی و دولت او را سیبل حملات خود کرده‌اند.

آخوند علم‌الهدی امام جمعه خامنه‌ای خطاب به روحانی گفت: «شما گفتید کرونا تمام شد پس از کجا این موج چهارم آمد عزیزم اینجا دو نظریه هست یک نظریه بدبینانه که می‌گویند آقا این کار را عمداً انجام دادند یعنی معلوم بود که اگر بنا شد راه دروازه ترکیه به روی این مردم باز بشود کشوری که همه شهرهایش قرمز هست خب این ویروس انگلیسی از آنجا به داخل کشور منتقل می‌شود وزارت بهداشت هم اعلام خطر کرد وزیر بهداشت با یک التماس مخلصانه گفت آقا نکنید پروازهای ترکیه را آزاد نکنید خب عمداً آزاد کردند این کار کار عمدی شد» (تلویزیون حکومتی آستان رضوی۲۰ فروردین۱۴۰۰).

در ارتباط با ادعای روحانی که باز بودن تردد عوامل باند خامنه‌ای از مرزهای عراق را عامل شیوع ویروس کرونای انگلیسی به کشور خواند، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از باند خامنه‌ای به آخوند ابراهیم رئیسی و در شکایت از روحانی نوشت: «چرا آقای روحانی فقط از کشور عراق نام برد؟! چرا از پروازهای ترکیه و کشورهای اروپایی مانند انگلیس اسم نبرد؟! چرا هیچ اشاره‌یی به نامه اخیر وزیر بهداشت برای لغو پروازهای ترکیه و مخالفت خودش با این درخواست نکرد؟».

این مهره باند خامنه‌ای در وحشت از پیامدهای اجتماعی سونامی کرونا و نجات خامنه‌ای خواستار محاکمه روحانی شد (روزنامه کیهان ۲۲فروردین۱۴۰۰).

صرف‌نظر از جدال باندی سران و مهره‌های حکومتی در زمینه این‌که چه کسی و چه باندی مقصر بحران کنونی کرونا است، سؤال این است متهم ردیف اول کیست و چه کسی باید محاکمه شود؟

بسیار روشن است که تمام دست‌اندرکاران در حاکمیت آخوندی از رؤسای قوا تا سردمداران دیگر باید محاکمه و پاسخگوی این بحران کشنده باشند ولی آنچه نباید از نظر دور داشت این است که در رأس همه جنایتکاران حاکم این خامنه‌ای است که باید محاکمه شود.

او بود که کرونا را نعمت و فرصت نامید و باعث گسترش کرونا در کشور شد «بلا برای ما تبدیل می‌شود به نعمت تهدید تبدیل می‌شود به فرصت»

در قدم بعد هم با جلوگیری از ورود واکسن معتبر به یک بحران بزرگ در کشور دامن زد: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است»

پزشکیان عضو مجلس رژیم با اشاره به مخالفت خامنه‌ای با قرنطینه قم و پنهان‌کاری بزرگ در ابتدای کرونا نوشت: «اگر در ابتدای کرونا یک ماه قم و شهرهای درگیر را قرنطینه و حالت حکومت نظامی ایجاد می‌کردند کرونا در کشور پخش نمی‌شد» (سایت مشرق ۲۲فروردین ۱۴۰۰).

واقعیت این است که فرافکنی مشکلات بحران کرونا به عواملی خارج از نظام تلاش بیهوده‌ای است.

در شرایط حاضر کمتر کسی وجود دارد که نداند سیاست‌های عامدانه نظام برای درگیر کردن مردم با این بحران، تنها عامل گرفتاری آنها به این بحران بزرگ و خانمانسوز است.

سیاست‌های ضدمردمی و عامدانه‌ای که خامنه‌ای و روحانی از روز اول در پیش گرفتند، باعث شده که به اذعان سعید نمکی وزیر بهداشت رژیم، بحران گسترده‌تر شود و «نقشه کشور به‌مراتب قرمزتر و حتی به سمت سیاه خواهد رفت» (خبرگزاری ایرنا ۲۲فروردین۱۴۰۰).

در حال حاضر تعداد شهرهای قرمز۲۹۵، نارنجی۹۹، زرد۴۵ و آبی ۹شهر است و تعداد مبتلایان به کرونا نیز نسبت به ماه گذشته بیش از سه برابر شده است.

آری مجرم اول خامنه‌ای و بعد از او آخوند حسن روحانی و رئیسی و تمامیت نظام جنایتکار است، و قاضی و شاکی هم میلیون‌ها قربانی و مردم گرفتار در بحران هستند.

مردمی که پیش از بحران کرونا شکایت‌شان از این نظام را در کف خیابان‌ها مطرح کردند، و در اعتراضات و قیامهای سال گذشته گفتند خامنه‌ای و نظامش باید گورشان را گم کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a31503e-0055-4d06-a859-fe10a5765794"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات