728 x 90

واشنگتن تایمز: گزارش مجاهدین خلق - تروریستهای رژیم ایران در خارج کشور تحت پوشش دیپلماسی

فعالیتهای تروریستی رژیم ایران
فعالیتهای تروریستی رژیم ایران

واشنگتن تایمز  ۲۹مهر۹۷ - مطلبی در رابطه با گزارش ۵۷صفحه‌ای شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با شبکه‌های جاسوسی رژیم ایران تحت پوشش دیپلماسی از طریق سفارتهایش در کشورهای دیگر و همچنین دخالتهای خارجی این رژیم در عراق، سوریه، لبنان و یمن نوشت:

یک گزارش از اپوزیسیون رژیم ایران نشان می‌دهد که چگونه رژیم سختسر جمهور اسلامی، عاملان تروریست را در خارج از کشور تحت پوشش دیپلماتیک قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش شورای ملی مقاومت ایران، این ائتلاف که از جمله بخش فعال شناخته شده آن مجاهدین خلق است، شبکه‌های جاسوسی پراکنده در ایران آن‌را کنترل می‌کنند و همچنین از اتریش تا آلبانی تا عراق، رژیم ایران سفارتخانه‌ها را به سایتهای برنامه‌ریزی تروریسم برای دخالت در دولتهای میزبان و شکار مخالفان تبدیل کرده است.

 

رژیم ایران میلیاردها دلار برای تأمین هزینه‌های نظامی خود در خاورمیانه سرازیر کرده است

گزارش، تصویر بزرگی از ارزیابی دخالتهای خارجی ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن و توطئه‌های تحت حمایت تروریسم در اروپا را ارائه می‌دهد، "ایران ترور و هرج و مرج را دو برابر می‌کند".

 

گزارش شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید: "رژیم آخوندی، میلیاردها دلار برای تأمین برنامه جنگی خود در خاورمیانه، در حالی که اکثریت مردم ایران در فقر زندگی می‌کنند سرازیر کرده است، همان‌طور که مقامات رژیم ایران اظهار داشتند، اگر رژیم نتواند جنگ را خارج از مرزهای ایران شعله‌ور کند، مجبور خواهد بود برای بقا در داخل مرزهای ایران بجنگد. این به این دلیل است که درگیریهای خارجی توجه را از بحرانهای داخلی منحرف می‌کند."

 

اختصاص نیروی تروریستی قدس و سپاه پاسداران برای جنگ در خارج مرزها

گزارش ۵۷صفحه‌ای شورای ملی مقاومت حاوی داستان پیشروی ملاهای حاکم است که تعداد زیادی از ارگانهای دولتی به خارج فرستاده و دستمزد شبه‌نظامیان برای جنگ را پرداخت می‌کنند. آنها عبارتند از، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که دستگاه امنیتی غالب ایران است و نیروی قدس، یک گروه متعهد از تحریک کردن شبه‌نظامیان خارجی، وزارت اطلاعات و امنیت (MOIS) و بازوی عملیاتی آن، سازمان اطلاعات خارجی و جنبشها (OFIM).

 

سپاه پاسداران تنها در سوریه ۱۰۰هزار نیرو را کنترل می‌کند. رژیم ایران در کنار نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، می‌جنگند، کسی که ایالات متحده می‌گوید هزاران غیرنظامی بی‌گناه را کشته است تا در قدرت باقی بماند.

 

برخی از نمونه‌های گزارش شورای ملی مقاومت از "دیپلمات های" رژیم ایران:

 

دستگیری اسدالله اسدی به‌خاطر طراحی حمله با خودرو بمب‌گذاری شده در گردهمایی مجاهدین

اسدالله اسدی مستقر در سفارت ایران در وین به‌عنوان "مشاور"، اسدی متخصص مواد منفجره است و نقش تعیین‌کننده‌ای در کشتن نیروهای آمریکایی در عراق از سال ۲۰۰۴تا ۲۰۰۸داشت.

مقامات اروپایی در ماه ژوئیه اسدی را به‌خاطر طراحی حمله با خودرو بمب‌گذاری شده به یک گردهمایی عظیم از اعضای شورای ملی در نزدیکی پاریس که خنثی شد، دستگیر کردند.

MOIS (وزارت اطلاعات رژیم ایران)سفارت وین را به مرکز خود برای انجام حملات به مخالفان تبدیل کرده است. یک دادگاه آلمان در ماه جاری، استرداد اسدی به بلژیک را تصویب کرد.

 

غلامحسین محمدیان در سال ۲۰۱۶ معاون ارشد وزارت اطلاعات، سفیر ایران در آلبانی شد

چرا آلبانی مهم است؟ در همان سال مجاهدین خلق جابه‌جایی مراکز فرماندهی خود از عراق به تیرانا را کامل کرد. شورای ملی می‌گوید سفارت پس از آن چندین مأموریت علیه اعضای آن برنامه‌ریزی کرده است.

شورای ملی می‌گوید: "سفارت به‌طور فزاینده‌ای تحت کنترل عوامل (MOIS)قرار گرفت".

 

رضا امیری مقدم عامل اصلی عملیاتهای تروریستی رژیم در خارج از ایران

رضا امیری مقدم. رئیس واحد عملیات MOIS (وزارت اطلاعات رژیم ایران)، مقدم به خارج از کشور به‌عنوان "دیپلمات" اعزام شده بود که به او اجازه می‌داد با سفیر ایالات متحده در عراق در سال ۲۰۰۷دیدار کند. نمایندگان وزارت اطلاعات در اروپا به او در تهران گزارش می‌دهند.

گزارش شورای ملی می‌گوید: "وی عامل اصلی عملیاتهای تروریستی رژیم در خارج از ایران، به‌ویژه در اروپا و ایالات متحده است".

 

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق همآهنگی حملات بمب‌گذاری علیه نیروهای آمریکایی

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق یک فرمانده قدیمی نیروی قدس است که همآهنگی حملات بمب‌گذاری علیه نیروهای آمریکایی را انجام می‌داد.

او همچنین مشاور ارشد سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب و متعهد به دشمنی با آمریکاست. او شبه‌نظامیان مختلف در مجموع ۱۰۰هزار نفر را در عراق کنترل می‌کند.

پنتاگون برآورد می‌کند که ایران به عراقیان ضد آمریکایی برای کشتن ۵۰۰نیروی آمریکای با بمبهای کنار جاده‌ای کمک کرده است.

اپوزیسیون ایران گزارش کرد که «تمامی عملیاتهای تروریستی رژیم ایران در عراق تحت کنترل و فرماندهی مسجدی بوده است». «این رژیم به دخالتهای خود در عراق تحت پوش سفیر ادامه داده است».

 

قاسم سلیمانی چندین بازدید از عراق داشته است که آخرین آن اعتقاد بر این است که در ماه اوت بوده است.

شورای ملی مقاومت گزارش کرده که «او تلاش می‌کند با تهدید و ارعاب احزاب و گروه‌های مختلف، سهم بزرگتری از قدرت برای رژیم ایران کسب کند».

 

رژیم ایران  ۱۰۰میلیارد دلار برای جنگ در سوریه هزینه کرده است

بزرگترین شرط بندی ایران در سوریه است، جایی که با روسیه در تجاوز شرم‌آور به حلب در سال ۲۰۱۶ شرکت داشته است، صدها شهروند غیرنظامی را در حالی که قلعه مستحکم شورشیان در محاصره را تسخیر می‌کردند، کشتند.

این شورا برآورد می‌کند که ایران به میزان ۱۰۰میلیارد دلار برای ساخت پایگاهها، پرداخت نیروهای نظامی و انتقال تسلیحات به سوریه هزینه کرده است.

ایران این کشور را به پنج منطقه جنگی تقسیم کرده است، از جمله قلمروی از آن تحت کنترل مبارزان ضداسد تحت حمایت ایالات متحده است که رقه و شهرهای دیگر را از اشغال داعش بیرحم آزاد کرده است.

قاسم سلیمانی در ایران، نیروهایی از افغانستان، پاکستان و عراق را با ارتش مورد حمایت خود، حزب‌الله لبنان، کنترل می‌کند.

 

انتقال مصطفی رودکی از سفارت رژیم ایران در اتریش به آلبانی برای افزایش فعالیتهای جاسوسی علیه مجاهدین

شورای ملی می‌گوید "از زمانیکه مجاهدین خلق مقر جدید خود را در آلبانی با ۲۷۰عضو برپا کردند، ایران سفارتخانه ساده خود از یک یا دو پرسنل در آن، به‌عنوان "یکی از مهمترین سفارتخانه‌های ایران در اروپا" تبدیل کرده است."

این گزارش می‌گوید، "مصطفی رودکی که در سال ۲۰۱۷ مسئول ایستگاه اطلاعات در سفارت رژیم در اتریش بود، رئیس ایستگاه در آلبانی شد و مسئول افزایش فعالیتهای جاسوسی و تروریستی علیه مجاهدین خلق بود."

این گزارش می‌گوید، "در ماه مارس، مقامات آلبانی دو مأمور ایرانی را که قصد داشتند یک کامیون انفجاری را در برگزاری یک جشن ایرانی کار بگذارند،دستگیر کردند."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20718065-e7c5-42ec-9ba0-265c61bcbfa7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات