728 x 90

مبارزه مشترک ۷ کشور اروپایی با تروریسم

نیروهای ضد تروریست
نیروهای ضد تروریست

شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند برای مقابله با خطر تروریسم، تبادل اطلاعاتی تنگاتنگ داشته باشند. این توافق در ملاقات وزیران دادگستری آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ و هلند صورت گرفت.

 

روز دوشنبه ۱۴ آبان مصادف با پنجم نوامبر، پاریس میزبان نشستی با حضور وزیران دادگستری هفت کشور اروپایی بود. در این نشست مقابله هماهنگ و مشترک با تروریسم در اشکال مختلف آن به بحث گذاشته شد.

قرار شد مقامات قضایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند، همکاریهای فشرده‌تری به نسبت قبل را با دادگستری اروپا داشته باشند.

کاتارینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان گفت: «ضروری است که اعضا بدانند چه کسی پیش‌تر در یکی از کشورهای اروپایی به ظن تروریسم محاکمه شده است.»

آلمان قصد دارد با جدیت بیشتری موارد مظنون به تروریسم را پیگیری کند. خانم بارلی وزیر دادگستری آلمان گفت: «گزارش‌ دولتها از تلاشهای تروریستی، کمک بزرگی به تشکیل یک شبکه پیشگیری خواهد داشت.»

هفت کشور شرکت‌ کننده در اجلاس پاریس قصد دارند برای تأمین جانی شهروندان خارجی در برابر اقدامات تروریستی همفکری داشته باشند.

از طرف دیگر در این اجلاس تشدید مبارزه با نفرت پراکنی و تبلیغات منفی در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

فیس‌بوک، یوتیوب و سایر پلتفرم‌ها در آلمان متعهدند که هر گونه فراخوان به قتل، تشویش یا تحریک افکار عمومی را ظرف ۲۴ساعت شناسایی و حذف کنند.

وزیر دادگستری آلمان گفت چنین اقداماتی در اینترنت، الگویی برای پیشگیری از سایر موارد  خواهد بود.

خانم کاتارینا بارلی اظهار امیدواری کرد که توافق هفت کشور اروپایی در مورد پیکار مشترک با تروریسم، انگیزه‌ای برای تمام اعضای اتحادیه اروپا شود تا صرفنظر از اختلاف‌نظرها، مشترکاًً به مبارزه با تروریسم برخیزند.

بیشتر بخوانید 

دادستان فدرال آلمان روز ۱۱ژوییه طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد قضاییه آلمان حکم بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات تروریست آخوندها را به اتهام جاسوسی و تبانی برای قتل صادر کرده است. وی پیش از این، در اول ژوییه با یک حکم جلب اروپایی دستگیر شده بود. بنا بر این اطلاعیه، اسدی در مارس ۲۰۱۸به یک زوج ساکن آنتورپ مأموریت داده بود تا یک سوءقصد انفجاری را علیه گردهمایی بزرگ سالانه ایرانیان در۳۰ژوئن ۲۰۱۸در فرانسه به‌اجرا گذارد و در اواخر ماه ژوئن در لوکزامبورگ ۵۰۰گرم ماده انفجاری TATP به آنها تحویل داده است. اطلاعیه می‌افزاید: اسدی عضو وزارت اطلاعات بود که الویت وظایفش مقابله شدید با اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور است و حکم جلب قضاییه آلمان در مغایرت با تقاضای استرداد اسدی از سوی بلژیک نیست.

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e02de887-7b4c-40ed-a8b6-8d7094063fa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات