728 x 90

مایکل والتز: هر گونه توافق در آینده با ایران بایستی تروریزم، موشکهای بالستیک و گروگانها را شامل شود

مایکل والتز نماینده کنگره آمریکا
مایکل والتز نماینده کنگره آمریکا

تلویزیون فاکس نیوز روز پنجشنبه ۱۹فروردین در مصاحبه با مایکل والتز نماینده کنگره آمریکا از فلوریدا از وی پرسید که؛ نظرتان حول گفتگوهای غیرمستقیم آمریکا و رژیم ایران برای احیای برجام چیست؟

مایکل والتز گفت: فکر کنم پرزیدنت بایدن با حرکتی درست شروع کرد که گفت ما تا ایران به متابعت کامل از برجام بازنگردد ما هیچ تحریمی را لغو نمی‌کنیم. اما آنها پیشاپیش در این رابطه عقب‌نشینی کرده‌اند.

این گفتگوها بر اساس لغو تحریم‌ها چیده شده‌اند که همان چیزی است که رژیم ایران مستأصلانه دنبالش است. آنها اقتصادشان در تباهی است، وضعیت صدور نفتشان در تباهی است و نمی‌توانند به‌دلیل فشار حداکثری دوران پرزیدنت ترامپ، حقوق تروریستهایشان در خاورمیانه را بدهند که تابحال عادت داشته‌اند از آنها پشتیبانی‌شان کنند.

والتز افزود: سیاست فشار حداکثری در این زمینه‌ها به‌شدت مؤثر بود. من منزجرم ببینم ما این اهرم را دوباره مانند زمان اوباما از دست بدهیم.

من جلودار یک نامه دو حزبی شامل ۷۰نماینده دمکرات و ۷۰نماینده جمهوریخواه به پرزیدنت بودم که در آن آمده است هر گونه توافق در آینده با ایران بایستی تروریزم، موشکهای بالستیک و گروگانها را شامل شود و تحت نظامی سخت‌گیرانه علیه ایران در نظر گرفته شود و ایران نمی‌تواند مدت غروب اتمی موقت داشته باشد.

اگر ایرانیها جدی بودند اولین کاری که می‌کردند آزاد کردن آمریکاییانی بود که به گروگان گرفته‌اند و دوم این‌که کشتن آمریکاییان از طریق نیابتی هایشان در عراق را متوقف می‌کردند.

بنابراین ما نمی‌توانیم این اهرمی که در دست داریم را هدر بدهیم اما اگر این اهرم را حفظ کنیم این رژیم فکر می‌کنم در نهایت به پای میز مذاکره بیاید و این بار از موضعی ضعیف خواهد آمد و این بار ما توافق بسا بهتری به‌دست می‌آوریم.

اما تاکنون از این گفتگوها نتیجه خوبی بیرون نیامده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddb8b6a5-3038-490f-9b00-3679bb0d0707"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات