728 x 90

مایکل والتز نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا: عقب‌نشینی بایدن از عراق ارتباط زیادی با ایران دارد

مایکل والتز نماینده کنگره آمریکا
مایکل والتز نماینده کنگره آمریکا

نیوزمکس روز سه‌شنبه ۵مرداد نوشت: مایکل والتز نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا، که به‌عنوان فرمانده نیروهای کلاه سبز در افغانستان خدمت کرده است، اظهار نگرانی کرد که توافق برای پایان دادن به مأموریت رزمی ایالات متحده در عراق تا پایان سال جاری به همان اندازه که با عراق ربط دارد با ایران (نیز) ربط دارد.

یکی از موضوعاتی که رژیم ایران طی در چند سال گذشته بارها خواسته است این است که ایالات متحده به‌طور کامل از عراق خارج شود تا آنها بتوانند نفوذ خود را از طریق عراق تا دریای مدیترانه و البته در مرزهای اسراییل گسترش دهند.

نیوزمکس در مورد دیدار نخست‌وزیر عراق با جو بایدن و توافق این دو کشور درباره نیروهای آمریکایی در عراق نوشت: روز دوشنبه بایدن و نخست‌وزیر عراق مصطفی الکاظمی توافق خودشان را امضا کردند. این توافق به‌طور رسمی به مأموریت رزمی ایالات متحده در عراق تا پایان سال۲۰۲۱ خاتمه می‌دهد. این اقدام (همزمان) با عقب‌نشینی نیروهای بایدن از افغانستان انجام می‌شود؛ پایان دادن به دو مأموریت که در زمان رئیس‌جمهور سابق جورج دبلیو بوش آغاز شده بود.

والتز گفت: همان افرادی که (امروزه) در اطراف بایدن هستند همان کسانی بودند که خواستار خروج کامل ما از عراق در سال۲۰۱۱ بودند که منجر به ظهور داعش شد. من فقط به همه یادآوری می‌کنم می‌دانم که این کار طولانی، سخت و پرهزینه بوده است.

اما تنها دلیلی که توانستیم اسامه بن‌لادن و (قاسم) سلیمانی و (رهبر داعش ابوبکر) البغدادی را به‌دست آوریم، این است که ما (در آنجا) از قبل نیروی عملیات ویژه و تجهیزات داشتیم. ما باید به تهاجم ادامه دهیم. ما به آنها احتیاج داریم تا در آنجا بجنگند و اجازه ندهند تا در آمریکا به دنبال ما بگردند.

والتز هشدار داد: علاوه بر این دهها هزار داعشی در اردوگاه‌ها و زندانها در بازداشت موقت به‌سر می‌برند.

والتز گفت: متحدان بزرگ ما کردها در حال حاضر آنها را تحت‌نظر دارند. اما این یک ظرف باروت است و هر لحظه ممکن است منفجر شود. به همین دلیل است که ما باید یک نیروی کوچک نگهداریم، ما در مورد صدها هزار نیرو صحبت نمی‌کنیم، اما یک حضور کوچک از قبل در آنجا برای تحت‌نظر گرفتن آنها، ما باید دقیقاً همین کار را در افغانستان انجام می‌دادیم.

وی افزود: وقتی نیروی ایالات متحده بیرون کشیده شود، نیروهای در صحنه خیلی سریع سقوط می‌کند.

من فکر می‌کنم این دقیقاً به چگونگی انجام این کار بایدن بستگی دارد. امیدوارم آنها از اشتباهی که هم‌اکنون در افغانستان رخ داده است درس بگیرند.

والتز گفت: من فکر می‌کنم از آن چیزی که ما الآن می فهمیم بدتر است. این تکرار همان کاری است که دولت اوباما در عراق انجام داد. کشوری که (اوضاع) آن‌قدر بد شد که ما مجبور شدیم به عقب برگردیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/440b5fc6-bd08-4dad-b4e8-03ccd122525a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات