728 x 90

مایک پنس: ما در ورشو تعهد دادیم که با رژیم ایران مقابله کنیم

مایک پنس.ما در ورشو تعهد دادیم که با رژیم ایران مقابله کنیم
مایک پنس.ما در ورشو تعهد دادیم که با رژیم ایران مقابله کنیم

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در کنفرانس امنیتی مونیخ، که بیش از هزار خبرنگار آنرا گزارش می‌کنند حکومت آخوندی را بزرگترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه توصیف کرد و گفت این رژیم حملات تروریستی در خاک اروپا را طراحی کرده است.

مایک پنس در سخنانی که ناظران آنرا بسیار مهم و هشداری جدی به اروپا می‌دانند، تأکید کرد: زمان آن است که شرکای اروپایی ما تضعیف تحریم‌های ما علیه این رژیم قاتل افراطی را متوقف کنند. زمان آن است که شرکای اروپایی ما در کنار ما و در کنار مردم ایران، بایستند.

مایک پنس در سخنرانی روز جمعه خود در مونیخ گفت:

مایک پنس: ما گامهای قاطعی برای مقابله با بزرگترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه برداشته ایم. رژیم جمهوری اسلامی در ایران سردمدار حمایت از تروریسم در جهان است. این رژیم از نیروهای نیابتی و شبه‌نظامیان تروریست، حزب‌الله و حماس حمایت کرده است. موشک صادر کرده است و به جنگها در سوریه و یمن دامن زده است. حملات تروریستی در خاک اروپا طراحی کرده است.

این هفته باعث افتخار ما بود که به لهستان سفر کنیم. که با بسیاری از همان رهبران عالی برای همان هدف دیدار کنیم. ما دور هم جمع شدیم تا در مورد تعهد مشترکمان برای مقابله با رژیم ایران بحث کنیم. و خاورمیانه را برای صلح و شکوفایی و پیشبرد حقوق‌بشر امن کنیم. این خیلی فوق‌العاده بود که شاهد این باشیم که رهبران از سراسر منطقه اتفاق‌نظر داشتند که بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه رژیم جمهوری اسلامی در ایران است. همان‌طور که من در آن اجلاس گفتم، زمان آن است که همه ما اقدام کنیم. زمان آن است که شرکای اروپایی ما تضعیف تحریم‌های ما علیه این رژیم قاتل افراطی را متوقف کنند. زمان آن است که شرکای اروپایی ما در کنار ما و در کنار مردم ایران، و کنار متحدان و دوستان ما در منطقه بایستند. زمان آن است که شرکای اروپایی ما از توافقنامه هسته‌یی ایران خارج شوند. و به ما بپیوندند در حالی‌که ما فشار اقتصادی و دیپلماتیک ضروری را اعمال می‌کنیم به‌منظور این‌که برای مردم ایران، برای منطقه و جهان صلح، امنیت و آزادی که سزاوار آن هستند را به ارمغان بیاوریم.

 

لازم به یادآوری است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در مصاحبه با فاکس‌ نیوز به اجلاس ورشو اشاره کرد و از جمله گفت:‌ من باید بگویم در این اجلاس که بیش از ۶۰کشور شرکت داشتند، ما به میزان قابل توجهی در رابطه با رژیم ایران صحبت کردیم و حتی یک کشور با این واقعیت پایه مخالفت نکرد. همه آنها درک کردند که تهدیدی که ما به‌صورت جمعی در سراسر دنیا با آن روبه‌رو هستیم از جانب رژیم ایران است و ما مشترکاًً متعهد بودیم که بهترین راهها برای مقابله با این تهدید رژیم ایران پیدا کنیم.

وی افزود: ما شروع کردیم که بحثهای خوبی پیرامون برنامه موشکی داشته باشیم و این‌که چطور می‌توانیم جلوگیری کنیم که رژیم ایران قابلیت توسعه موشکهایشان را نداشته باشند.

آلمان سفر ماهان ایر را تعطیل کرد، ماهان ایر یک خط هوایی است که مرتبط به نیروی قدس است، نیروی قدس ایران، عوامل تروریستی ارتش ایران. کشورهای دیگر اروپایی ایران را به‌خاطر کارزار سوءقصد آنها که هم‌چنان در سراسر اروپا اتفاق می‌افتد، محکوم کرده‌اند. این چیزهایی است که اروپا پیش از این بی‌میل بود که انجام دهد ولی الآن دارند انجام می‌دهند.

پمپئو اضافه کرد: من در رابطه با فعالیت‌های زیادی که کشورها ممکن است مخفیانه انجام دهند صحبت نمی‌کنم. ولی در این رابطه اشتباه نکنید، آمریکا از همه اهرمهای قدرت خود استفاده خواهد کرد به‌منظور این‌که توانایی رژیم ایران برای پیشبرد برنامه موشکی را کاهش دهد. توجه کنید ما می‌دانیم که چه اتفاقی می‌افتد وقتی که کشورها یک برنامه هسته‌یی را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی با برد بلند ترکیب می‌کنند چه از طریق موشک بالستیک قاره‌پیما یا حتی موشکی با برد کمتر. ما هر کاری که در توان داریم، انجام می‌دهیم تا توانایی این رژیم برای توسعه آن موشکها را کاهش دهیم. و ما این کار را به یمن قطعنامه۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد انجام داده‌ایم. این کاملا روشن است که رژیم ایران این قطعنامه را با توسعه موشکهایش نقض می‌کند و ما داریم کار می‌کنیم که این را متوقف کنیم.

پمپئو در خصوص این‌که چرا دولت آمریکا از سال ۲۰۱۳در رابطه با افشا جاسوسی متخصص اطلاعات سابق نیروی هوایی آمریکا تا اکنون صبر کرد، گفت: اشتباه نکنید، سرویس اطلاعاتی رژیم ایران – هم سرویس اطلاعاتی سپاه پاسداران و هم سرویس اطلاعاتی اصلی آنها وزارت اطلاعات و امنیت – دارند فعالانه کار می‌کنند نه فقط علیه ایالات متحده بلکه علیه کشورهای اروپایی و کشورهای عربی هم کار می‌کنند. سرویس اطلاعاتی ما، که من این افتخار را داشتم که آن را اداره کنم، به سختی کار می‌کند که اطمینان حاصل کند که به ایالات متحده آمریکا هیچ آسیبی نرساند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1be8147-a271-44a0-8261-2f936fe9812f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات