728 x 90

مایک پنس: مردم ایران شایسته رژیمی بهتر از رژیم فعلی هستند

مایک پنس معاون رٍئیس جمهور آمریک
مایک پنس معاون رٍئیس جمهور آمریک

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز31اردیبهشت97 گفت: « به‌نظر من آنچه دونالد ترامپ روشن ساخته و وزیر خارجه ان را بیان کرد این است که ما با مردم ایران هستیم، شما طی سال گذشته شاهد تظاهرات در سراسر ایران بوده‌اید. مردم ایران شایسته‌تر از آن هستند که رژیمی حامی تروریسم بر آنها حکومت کند. رژیمی که تهدیدی برای جامعه جهانی است.

این مصاحبه بعد از اعلام استراتژی جدید آمریکا علیه رژیم ایران توسط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته است.

مایک پمپئو گفت: رژیم ایران باید از سلاح اتمی و موشکهای بالستیک محروم شود. تجاوزات این رژیم باید متوقف شود. دسترسی سپاه پاسداران به منابع مالی باید مختل شود و آمریکا با متحدان‌ خود برای یافتن راه‌حلی پایدار در مقابله با دخالتهای مخرب رژیم حاکم بر ایران همکاری خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی اعلام استراتژی آمریکا 12مورد را در رابطه با رژیم ایران برشمرد:

اول: ما فشار بی‌سابقه مالی بر رژیم ایران اعمال خواهیم کرد.

برای سران (رژیم) تهران تردیدی در مورد جدیت ما باقی نخواهد ماند. به یمن تلاشهای همکاران ما در وزارت خزانه‌داری، تحریم‌ها به‌طور کامل بازخواهند گشت و تحریم‌های بیشتری نیز در راه خواهد بود. هفته گذشته ما تحریم‌هایی را علیه رئیس بانک مرکزی (رژیم) ایران و سایر نهادهایی که برای نیروی قدس سپاه پاسداران پول می‌فرستادند اعمال کردیم. آنها همچنین برای حزب‌الله و سایر سازمانهای تروریستی پول ارسال می‌کردند. رژیم ایران باید بداند که این تازه شروع کار است.

گزاش تحریم‌ها فقط دردناک‌تر خواهد شد، اگر که این رژیم مسیر خود را از مسیر غیرقابل قبول و غیرسازنده‌یی که برای خودش و برای مردم ایران انتخاب کرده، تغییر ندهد، آن هم به‌جای مسیری برای پیوستن مجدد به جامعه کشورها. وقتی کارمان به‌سرانجام برسد، این قوی‌ترین تحریم‌های تاریخ خواهد بود. این رژیم سالها در سراسر خاورمیانه جنگیده است. بعد از اجرایی‌شدن تحریم‌های ما برای زنده نگه‌داشتن اقتصادش خواهد جنگید. (رژیم) ایران ناچار خواهد شد که انتخاب کند: یا باید اقتصادش را در داخل کشور با کار سخت زنده نگه دارد و یا باید ثروت ارزشمند را در جنگهای خارجی به هدر بدهد. منابع کافی برای انجام هر دو کار را در اختیار نخواهد داشت.

دوم، من با وزارت دفاع و متحدان منطقه‌یی‌مان از نزدیک کار خواهم کرد تا تجاوزات (رژیم) ایران را مهار کنیم. ما آزادی کشتیرانی در آب‌های منطقه را تضمین خواهیم کرد. ما برای جلوگیری و خنثی‌سازی هر نوع فعالیت شرورانه سایبری (رژیم) ایران کار خواهیم کرد. ما مأموران (رژیم) ایران و حزب‌الله وابسته به آنها را که در سراسر جهان عمل می‌کند ردیابی و خرد خواهیم کرد. (رژیم) ایران دیگر هرگز کارت سفیدی برای اعمال سلطه بر خاورمیانه نخواهد داشت. برای سران (رژیم) ایران، آنچه را که پرزیدنت ترامپ گفت یادآوری می‌کنم: اگر برنامه اتمی‌شان را از سر بگیرند با مشکلات بزرگ‌تری از هر آنچه در گذشته داشته‌اند مواجه خواهند شد.

سوم. ما همچنین به‌طور خستگی‌ناپذیر از مردم ایران دفاع خواهیم کرد. رژیم باید رفتارش در قبال شهروندانش بهبود بخشد. آنها باید از حقوق‌بشر تک‌تک ایرانی‌ها حفاظت کنند. آنها باید به هدر دادن ثروت ایران در خارج را متوقف کنند. ما از شرکای بین‌المللی‌مان می‌خواهیم که به همصدایی با ما در محکوم کردن رفتار (رژیم) ایران با شهروندان این کشور، ادامه دهند.

اعتراضات چند ماه اخیر نشان داد که مردم ایران از شکست‌های حکومت خودشان عمیقاً خشمگین هستند. اقتصاد ایران در نتیجه تصمیمات بد (رژیم ایران) دست و پا می‌زند. حقوق کارگران داده نمی‌شود. اعتصابات روزانه جریان دارند و ارزش ریال سقوط می‌کند. بیکاری جوانان به رقم سرسام‌آور 25درصد رسیده است.

در نتیجه سوءمدیریت دولتی در رابطه با منابع طبیعی ایران، کشور با خشکسالی‌های شدید و بحرانهای زیست محیطی دیگر مواجه شده است. این مشکلات با فساد عظیم در داخل ایران پیچیده‌تر می‌شود و مردم ایران می‌توانند آن‌را حس کنند. اعتراضات زمستان گذشته نشان داد که بسیاری از مردم از این رژیم خشمگینند، چرا که آنچه را که از مردم به سرقت می‌برد، برای خودش نگه می‌دارد.

مردم ایران همچنین از رژیم خشمگینند، زیرا صدها میلیون دلار برای عملیات نظامی و گروه‌های تروریستی در خارج از کشور خرج می‌کند در حالی‌که مردم ایران در آرزوی یک زندگی ساده شامل اشتغال، فرصت و آزادی هستند. پاسخ رژیم ایران به اعتراضات نشان‌دهنده وحشت سران آن از مردم است. هزاران نفر خودسرانه زندانی شده‌اند و دست کم دهها نفر کشته شدند.

همان‌طور که در اعتراضات به حجاب دیده شد، مردان بی‌رحم این رژیم به‌نظر می‌رسد که به‌طور خاص نسبت به زنان ایرانی که حقوق خود را طلب می‌کنند، وحشت‌زده هستند. به‌عنوان انسانهایی برخوردار از کرامت ذاتی و حقوقی انکار ناپذیر، زنان ایران شایسته همان آزادی‌هایی هستند که مردان ایران دارند.

به همه اینها باید ترور و شکنجه به‌خوبی مستند شده‌یی را اضافه کرد که رژیم ایران برای چند دهه بر مخالفان ایدئولوژیکی خود وارد کرده؛ رژیم باید نگاهی به خود در آینه بیندازد. مردم ایران به‌ویژه جوانان به‌طور فزاینده‌یی خواهان تغییرات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستند. ایالات متحده در کنار کسانی است که آرزوی فرصت‌های اقتصادی، شفافیت حکومت، برخورد عادلانه و آزادیهای بیشتر را در سر دارند. ما امیدواریم و در واقع انتظار داریم که رژیم ایران بر سر عقل آید و به جای سرکوب آمال مردم خود، از آنها حمایت کند.

ما نسبت به گام‌های جدید، روی گشاده داریم، نه فقط با متحدان و شرکایمان بلکه همچنین با (رژیم) ایران، ولی فقط در صورتی که (رژیم) ایران خواهان انجام تغییرات اساسی باشد.

همان‌طور که پرزیدنت ترامپ دو هفته پیش گفت او قادر و مایل به مذاکره برای یک توافق جدید است. اما هدف، توافق نیست. هدف ما حفاظت از مردم آمریکاست. در هر توافقی، ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که هرگز (رژیم) ایران به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند و ما (رژیم) ایران را به گونه‌یی از فعالیتهای شرورانه بازخواهیم داشت که برجام هرگز قادر به آن نبود. ما اشتباهات دولتهای قبلی آمریکا را تکرار نمی‌کنیم و ما بر سر برجام دوباره مذاکره نخواهیم کرد.

موج تخریبی (رژیم) ایران در منطقه فقط در چند سال اخیر ثابت می‌کند که مقاصد اتمی (رژیم) ایران نمی‌تواند از تصویر کلی امنیتی جدا شود. پس چه کار باید کرد؟ ما باید شروع به ارائه تعریفی از خواسته‌هایمان از (رژیم) ایران بکنیم:

اول، (رژیم) ایران باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سرگذشت کامل ابعاد نظامی قبلی برنامهٔ اتمیش را اعلام کند و به‌طور دائم و قابل راستی‌آزمایی، از چنین فعالیتی تا به ابد دست بکشد.

دوم، (رژیم) ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز در پی بازپردازش پلوتونیوم نباشد. این شامل بستن راکتور آب سنگین آن است.

سوم، (رژیم) ایران باید همچنین به آژانس دسترسی نامحدود به تمامی سایتها در سراسر کشور بدهد.

(چهارم)، (رژیم) ایران باید به تکثیر موشکهای بالستیک را به پایان بدهد و پرتاب آتی یا توسعه توانمندی موشکهای دارای توانمندی اتمی را متوقف کند.

(پنجم)، (رژیم) ایران باید تمامی شهروندان آمریکایی و نیز شهروندان از کشورهای متحد و شریک ما را آزاد کند که بر پایه اتهامات جعلی در بازداشت یا در ایران مفقودند.

(ششم)، (رژیم) ایران باید به حمایت از گروه‌های تروریستی خاورمیانه پایان بدهد، از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین.

(هفتم)، (رژیم) ایران باید به حق حاکمیت دولت عراق احترام بگذارد و اجازهٔ خلع سلاح، رفع بسیج و ادغام مجدد شبه‌نظامیان شیعی را بدهد.

(هشتم)، (رژیم) ایران باید به حمایت نظامی از شبه‌نظامیان حوثی پایان بدهد و در راستای یک راه حل سیاسی مسالمت‌آمیز در یمن کار کند.

(نهم)، (رژیم) ایران باید تمامی نیروهایی را که تحت فرماندهی (این رژیم) هستند از سوریه خارج کند.

(دهم)، (رژیم) ایران باید به حمایت از طالبان و سایر تروریستها در افغانستان و منطقه پایان بدهد و پناه‌دادن به القاعده را متوقف کند.

(یازدهم)، (رژیم) ایران باید به حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران از تروریستها و شبه‌نظامیان شریکش پایان بدهد.

(دوازدهم)، (رژیم) ایران باید همچنین رفتار تهدیدآمیزش را علیه همسایگان متوقف کند، که بسیاری از آنها متحدان آمریکا هستند. این قطعاً شامل تهدیدات آن به نابودی اسراییل و شلیک موشک به عربستان سعودی و امارات و همچنین شامل تهدیدات برای ناوبری بین‌المللی و حملات مخرب سایبری است.

می‌دانید این فهرست بسیار طولانی است ولی اگر شما نگاهی به آن بیندازید اینها فقط 12خواست بسیار پایه‌یی هستند. طول این فهرست، صرفاً به اندازه ابعاد رفتار شرورانه (رژیم) ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1679e74a-b94a-4172-ad15-bbc7cdb57fd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات